آخرین جزئیات پروازهای اربعین ۱۴۰۰ همراه با نحوه ثبت نام اربعین + لینک

خنگوی سازمان هواپیمایی کشوری آخرین جزئیات پروازهای اربعین 1400 را در شرایطی که سهمیه زائران ایرانی افزایش پیدا کرده است اعلام کرد.

آخرین جزئیات پروازهای اربعین 1400 همراه با نحوه ثبت نام اربعین + لینک

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری آخرین جزئیات پروازهای اربعین 1400 را در شرایطی که سهمیه زائران ایرانی افزایش پیدا کرده است اعلام کرد؛ از قیمت بلیت هواپیما تا شرایط و ضوابطی که زائران برای سفر به عراق باید رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، در پی افزایش سهمیه ایران برای پروازهای اربعین از ۳۰ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر، از صبح امروز جلساتی برای برنامه‌ریزی پروازهای اربعین برگزار شد. محمدحسن ذیبخش -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در این‌باره اظهار کرد: در راستای انسجام و هماهنگی بیشتر بین ارگان‌هایی که بابت سفر اربعین فعالیت می‌کنند، مقرر شد که همه زائران به سفر عتبات عالیات مشرف شوند حتماً در سامانه سماح ثبت نام کنند و این تاکید مجدد شد لذا در همین راستا سازمان هواپیمایی کشوری هم به کلیه شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های هواپیمایی عراقی اعلام کرد که هیچ مسافری خارج از لیست اعلامی سامانه ‌سماح نمی‌تواند در بازه زمانی ۲۸ شهریور ماه تا دهم مهر ماه بلیت تهیه کند و الزام ثبت نام در این سامانه وجود دارد.

وی افزود: نکته دیگر اینکه تست منفی PCR که کمتر از ۷۲ ساعت از آن گذشته باشد و تزریق هر دو دوز واکسن از ضروریات این سفر است که باید زائرین این دو مسئله را رعایت کنند و سوم اینکه افرادی که کمتر از ۷۲ ساعت اقامت در عراق دارند نیازی به تست PCR مجدد از این کشور ندارند یعنی با همین تستی که در ایران می‌دهند می‌توانند به عراق سفر کرده و به کشور بازگردند.

ذیبخش همچنین درباره وضعیت تامین ناوگان هوایی برای زائران اربعین نیز اعلام کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه هیچ مشکلی ندارد و با وجود در نظر گرفتن سهمیه ۶۰ هزار نفری برای زائران ایرانی، تمهیدات لازم در سازمان هواپیمایی اندیشیده شد و زائران می‌توانند با کمترین مشکل سفر کنند. همچنین برای دریافت بلیت هواپیما نیز مشکلی وجود ندارد و در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا دهم مهر ماه هماهنگی لازم بابت پروازها صورت گرفته و از این به بعد هم پیگیری خواهد شد تا همان پیش بینی‌هایی که در سازمان صورت گرفته، به نحو احسن اجرا شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در خصوص قیمت بلیت هواپیما نیز همه تلاشمان را می‌کنیم که با قیمت مناسب مسافران بتوانند به عتبات عالیات مشرف شوند. البته توافق صورت گرفته قبلی بر مبنای ۳۰ هزار مسافر بود اما در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هستیم تا بتونیم قیمت مناسبی را عرضه کنیم و زائران عتبات عالیات بتوانند با قیمت مناسب به این سفر معنوی مشرف شوند.

وی گفت: درباره ویزا نیز پس از صحبت‌هایی که دیروز مبنی بر لغو روادید بین ایران و عراق مطرح شد. این موضوع از طریق وزارت امور خارجه را پیگیری کردیم و نهایتاً با توجه به پاسخی که به صورت شفاهی از آن‌ها گرفتیم، لغو روادید مربوط به بعد از اربعین است. بنابراین مسافرانی که می‌خواهند در سامانه سماح ثبت نام کنند حتماً باید روادید کشور عراق را تهیه کنند.

نحوه ثبت نام اربعین 1400
نحوه ثبت نام اربعین + جزئیات

از صبح روز دوشنبه پیش‌ ثبت‌نام اعزام به اربعین حسینی انجام می‌شود.

به گزارش صفحه اقتصاد، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "بدین‌وسیله به اطلاع عموم هم‌وطنان عزیز می‌رساند علی‌رغم زمان بسیار کوتاه باقی مانده تا ایام اربعین حسینی (ع)، تا این لحظه هیچ مجوز رسمی‌ای از سوی دولت عراق برای شرکت مشتاقان ایرانی در مراسم اربعین حسینی صادر نشده و دستورالعملی نیز برای صدور روادید ابلاغ نشده است.

لذا با لحاظ فرصت اندک باقی مانده، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین در نظر دارد از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰.۶.۲۲ به منظور آمادگی‌های لازم، از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir و به صورت غیرحضوری موقتاً مبادرت به پیش‌ثبت‌نام از آن دسته از متقاضیانی نماید که فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و بر اساس شرایط منتشره در رسانه‌ها به نقل از دولت عراق و همچنین مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی صرفاً مجاز به تشرف از طریق هوایی خواهند بود؛ مضافاً اینکه داشتن گواهی نتیجه منفی آزمایش PCR برای مسافرت مورد نیاز است.

بدیهی است ثبت‌نام قطعی بر اساس ظرفیت و شروطی که کشور عراق اعلام نماید انجام خواهد شد و در صورتی که تعداد افرادی که پیش‌ثبت‌نام کرده باشند بیش از ظرفیت تعیین شده توسط کشور عراق باشد، در این صورت متناسب با ظرفیت اختصاص یافته تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هم‌وطنان عزیز مستحضر باشند که استعلام‌های لازم برای اخذ تأیید تزریق دو دوز واکسن کرونا از طریق وزارت بهداشت انجام می‌شود.

تأکید می‌شود انجام پیش‌ثبت‌نام به هیچ وجه به معنای قطعیت در تشرّف متقاضیان نیست و تصمیم‌گیری در این خصوص منوط به مجوز رسمی دولت عراق و ستاد مرکزی اربعین خواهد بود همچنین از تمام مشتاقان درخواست می‌شود با توجه به بسته بودن مرزها، به هیچ وجه به مرزهای کشور مراجعه نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان