یادداشت اختصاصی از حمیدرضا حاجی اشرفی
ارتباط میدانی مدیران بیمه مرکزی با شبکه نمایندگی و کارگزاری ارزشمندست
فصل نوینی از خدمات صنعت بیمه به اکوسیستم نوین محیط کسب و کار کشور آغاز گردیده است .نقشی که هیچ بنگاه مالی و ابزار دیجیتالی نمیتواند بجای خدمات کارشناسی تخصصی بیمه گران در اقتصاد ملی ایفا کند .
در چندین ماهه اخیر ،شاهد نشر اخباری در رسانه های بیمه ای مبنی بر بازدید میدانی رئیس کل بیمه مرکزی و مدیران کل این نهاد ارشد نظارتی از دفاتر نمایندگی شرکت های مختلف بیمه در استانهای کشور هستیم .این حرکت نو در شرایطی که عده ای به نادرست تصور می کردند که بازار بیمه با شروع فعالیت سایت های مقایسه ای قیمت حق بیمه ها ؛ کارآیی و اثربخشی خود را از دست میدهند ، دارای پیامی واضح و مشخص مبتنی بر درک منطقی و اصولی نهاد ناظر از نقش بی بدیل شبکه توزیع خدمات بیمه اعم از نمایندگان و کارگزاران بیمه در سراسر کشور سرافراز و متمدن ما می باشد .
اقدام رئیس کل و مدیران محترم ارشد بیمه مرکزی نشان داد که واقعیت بازار بیمه اینست : بیمه یک مجموعه خدمات تخصصی می باشد که هر پرتفوی و شرایط هر بیمه گذار در بخش صنعت ، خدمات ، کشاورزی ، کارگاهی ، صنفی دارای مغایرت هایی با هم است که ارزیابی ریسک ها و تشخیص کلوزهای خاص و درج نکات فنی و عبارتهای حقوقی در هر بیمه نامه به دانش و تخصص کارشناسان بیمه و شبکه فروش حرفه ای دارد در میدان اجرا دارد که هرگز جایگزینی برای آنها وجود ندارد .
استفاده از سایت های مقایسه قیمت و فروش اینترنتی بیمه مسئولیت شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری زمینی و احیانا بدنه اتومبیل دلیلی بر اینکه ،ابزارهای نوین دیجیتالی آمده اند و وقت رفتن و خاتمه فعالیت شبکه نمایندگی و کارگزاریهاست ، ادعایی پوچ و کذب بیش نیست.
مراحل چند گانه فرآیند جذب و حفظ بیمه گذاران و صدور بیمه نامه براساس نیاز کنترل و انتقال بهینه ریسک و حمایت مشاوره ای از بیمه گذاران در هنگام رخداد حوادث و بروز خسارتها ، فقط از طریق مشاورین حرفه ای بیمه که همانا شبکه نمایندگی و کارگزاری در سراسر کشور مستقرند و از دانش و تجربه لازم برخوردارند امکانپذیر است و لاغیر.
آنانیکه سالها عمر خود را در بازار بیمه سپری کرده اند بخوبی میدانند ؛ در بین مثلث مالی کشور ، بیمه از جمله تنها حرفه تخصصی میباشد که نقش ارتباط انسانی دو سویه و عاطفی بین حادثه دیدگان در شرایط بغرنج روحی آنان با شبکه فروش و کارکنان دوایر خسارت از مهمترین بخش فعالیت های شغلی در این حرفه مقدس است . لذا بنا به تجربه چهل و اندی ساله خویش به صراحت میگویم که صنعت و بازار بیمه برای همیشه به وجود شبکه فروش انسانی با دانش و تجربه در میدان و رو در رو با بیمه گذاران نیاز دارد. سایت های مقایسه قیمت و برنامه های نرم افزاری ابزارهای جدید ارتباطی و تسهیل کننده اجرای کارها در بازار بیمه تلقی میشوند و لاغیر.
به مدیران بیمه مرکزی ایران که در اقدامی ارزشمند ، اهمیت حضور و تداوم فعالیت شبکه گسترده و فرهیخته نمایندگی شرکت های بیمه و کارگزاریها را با حضور میدانی در دفاتر این همکاران باوفا و خدمتگزار جامعه شریف بیمه گذاران هموطن را به تصویر کشیدند ، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و یقین دارم فصل نوینی از خدمات صنعت بیمه به اکوسیستم نوین محیط کسب و کار کشور آغاز گردیده است .نقشی که هیچ بنگاه مالی و ابزار دیجیتالی نمیتواند بجای خدمات کارشناسی تخصصی بیمه گران در اقتصاد ملی ایفا کند .
نظر شما