میدان پرحاشیه غرب تهران حذف شد + واکنش‌ها

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران از آغاز مطالعات غیرهمسطح‌سازی میدان صادقیه با هدف کاهش ترافیک و روان‌سازی عبور و مرور در این منطقه پرتردد خبر داد.

میدان پرحاشیه غرب تهران حذف شد + واکنش‌ها
صفحه اقتصاد -

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهراناز آغاز مطالعات غیرهمسطح‌سازی میدان صادقیه خبر داد که به‌طور مستقیم در دستور کار قرار گرفته است.

طرح پیشرفته برای ساماندهی ترافیک میدان صادقیه

محمدصادق خیرخواه، مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران، درباره برنامه‌هایی که به منظور کاهش مشکلات ترافیکی میدان صادقیه در حال اجرا است توضیحاتی ارائه کرد. وی اعلام کرد که طراحی یک مسیر زیرگذر شمالی- جنوبی در این میدان در دست بررسی است. این طرح شامل اتصال غیرهمسطح بزرگراه جناح در جنوب میدان و بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی در شمال میدان می‌شود که روند عبور و مرور را در مسیرهای شرقی- غربی این محدوده پرتردد بسیار تسهیل خواهد کرد.

دلایل ضرورت ساماندهی ترافیکی میدان صادقیه

خیرخواه در ادامه اظهار داشت که میدان صادقیه به‌طور روزانه شاهد تردد فراتر از یکصد هزار نفر در هر ساعت است. این میزان بالای آمدوشد ناشی از عوامل متعددی مانند نزدیکی به ایستگاه مترو می‌باشد که با خط ۵ متروی تهران (مسیر ریلی تهران- کرج) مرتبط است. وجود ایستگاه‌های بزرگ همچون میدان آزادی، حجم زیاد تردد در مسیرهای شمالی- جنوبی و همچنین برخورد عابران پیاده با وسایل نقلیه در تقاطع خیابان سازمان آب و بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی از دیگر عواملی هستند که شرایط را بیش از پیش پیچیده کرده و ایجاد زیرگذر در این منطقه را الزامی ساخته‌اند.

برنامه‌های مستمر برای تکمیل تقاطعات غیرهمسطح

وی در پاسخ به پرسشی درباره مطالعات گسترده جهت تکمیل سایر تقاطعات غیرهمسطح، تاکید کرد که طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مربوط به تقاطعات ۹۸ گانه تا پایان سال گذشته انجام شده است. در ادامه نیز مطالعات جامع برای ایجاد و تکمیل دیگر تقاطعات غیرهمسطح با بررسی تمامی عوامل مرتبط از جمله الزامات ترافیکی ، وضعیت زمین‌ها، معیارهای هندسی و ملاحضات زیست‌محیطی صورت خواهد گرفت.

اهداف جامع مطالعات حوزه ترافیک

بر اساس گزارش‌های دریافتی، اقدامات گسترده‌ای در زمینه بررسی امکان اجرای رمپ و لوپ‌های تکمیلی در نظر گرفته شده و تمامی معیارهای لازم از جمله شرایط اقتصادی و محیط‌زیستی جزو مواردی است که مدنظر قرار گرفته است. به گفته خیرخواه، نتایج این مطالعات می‌تواند به عنوان پایه‌ای مستحکم برای برنامه‌ریزی‌های کلان آینده در راستای ارتقای شبکه تبادلات ترافیکی شهر تهران ارائه شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه