در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و رسانه ایرانگرد تأکید شد:

هنر تصویر، تلویزیون و سینما؛ موثرترین ابزار برای معرفی چهره واقعی ایران به دنیا

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و رسانه ایرانگرد در زمینه توسعه گردشگری، فعالیت‌‌های اتومبیلرانی و تولید محتوای تصویری در راستای معرفی جاذبه‌های ایران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

هنر تصویر، تلویزیون و سینما؛ موثرترین ابزار برای معرفی چهره واقعی ایران به دنیا
صفحه اقتصاد -

این تفاهم‌نامه روز چهارشنبه نهم آبان ۱۴۰۳ در آئینی که با حضور جمعی از مدیران طرفین در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد، از سوی محمدحسین صوفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و امیررضا هادی مدیر مسئول رسانه ایرانگرد، به امضا رسید.

محمدحسین صوفی در این مراسم با اشاره به ترویج نگاه توأم با خوف و ترس علیه ایران از سوی رسانه‌های غربی در میان ملت‌های جهان، اظهار داشت: در این شرایط، همگان وظیفه و تکلیف دارند در جهت زدودن این تفکر غلط از اذهان عمومی تلاش و ایران دوستی را جایگزین ایران هراسی کنند.

او افزود: هر فرد با هر امکانی که در اختیار دارد باید در راستای معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات گردشگری، سابقه تاریخی و تمدنی و همچنین شناساندن آثار فرهنگی، تاریخی و باستانی کشورمان اقدام کند، تا جایگاه واقعی ایران در دنیا مشخص شود. 

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با بیان اینکه بسیاری از ایرانیان نیز هنوز با برخی جاذبه‌ها، مناطق و اقوام داخل کشور آشنایی کافی را ندارند، تأکید کرد: برای معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های مختلف کشورمان به ابزارهایی نیاز داریم و در این زمینه چه ابزاری می‌تواند از هنر آنهم هنر تصویر، تلویزیون و سینما موثرتر و کاملتر باشد؟.

او در پایان، اظهار امیدواری کرد که با امضای تفاهم‌نامه میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و رسانه ایرانگرد بتوان ایران را به ایرانیان و جهانیان بهتر و بیشتر معرفی کرد و این همکاری آغازی بر تعامل و همکاری‌های مشترک آینده باشد.

موضوع اصلی این تفاهم‌نامه مطالعه، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای رالی و چالش خودرویی ویژه کمپر و کاروان‌ها، خودروهای دودیفرانسیل و موتورسیکلت‌ها در سطح کشور با محوریت مسیرهای گردشگری و جاذبه‌های تاریخی ایران بر اساس منطقه‌بندی سازمان جهانی گردشگری، تهیه و تولید مستند رویداد محور و برنامه‌های تصویر و رسانه‌ای با عنوان "ایرانگرد"، است.

توسعه گردشگری و فعالیت‌های اتومبیلرانی در مناطق مختلف ایران، معرفی ظرفیت‌های اقامتی و بومگردی، معرفی جاده‌ها و مسیرهای منحصر به فرد کشور، معرفی بازارهای محلی و صنایع دستی هر منطقه، توسعه کسب و کارهای محلی، نمایش شایسته گردشگری و جاذبه‌های ایرن، فرهنگ سازی در حوزه آداب صحیح گردشگری و ترویج فرهنگ رانندگی ایمندر سفر و جاده از مهمترین اهداف امضای تفاهم نامه فوق است که دو طرف برای دستیابی به آن تلاش خواهند کرد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

آخرین اخبار