آخرین خبر از پرداخت مطالبات گندمکاران امروز یکشنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۳ / تسویه بیش از ۹۰ درصد مطالبات گندم‌کاران در آینده نزدیک

آخرین خبر از پرداخت مطالبات گندمکاران امروز یکشنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۳ را در این خبر مشاهده کنید.

آخرین خبر از پرداخت مطالبات گندمکاران امروز یکشنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۳ / تسویه بیش از ۹۰ درصد مطالبات گندم‌کاران در آینده نزدیک
صفحه اقتصاد -

وزیر جهاد کشاورزی پرداخت بیش از ۹۰ درصد مطالبات گندم کاران را حاصل تعامل دولت و سایر قوای حاکمیت اعلام کرد و گفت: در چند روز آینده تمام مطالبات تسویه می‌شود.   

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای معاونان هفته اول آبان ماه، تنظیم بازار کالاهای اساسی از نظر فراوانی و تأمین نیاز عمده بازار را تعهد وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: در کنار مسائل فنی توسعه کشاورزی و توجه به تولید از موضوع تنظیم بازار غافل نخواهیم شد.

وی با دریافت گزارش جوجه‌ریزی مهر ماه و تثبیت بازار مرغ تاکید کرد: تداوم این پایداری در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز ضروری است.

نوری قزلجه تمهیدات تأمین میوه شب عید را از دیگر وظایف وزارت جهاد کشاورزی در ماه‌های پیش‌رو اعلام کرد و گفت: بر اساس گزارش سازمان متولی، ذخیره‌سازی میوه شب عید از روند مطلوبی برخوردار است و امیدواریم در پایان سال بازار متعادل میوه شب عید را شاهد باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی پرداخت بیش از ۹۰ درصد مطالبات باقیمانده کشاورزان را حاصل تعامل دولت و سایر قوای حاکمیت اعلام کرد و افزود: در چند روز آینده همه مطالبات کشاورزان تسویه خواهد شد.

تولید و فرآوری بیش از ۱۳ هزار تُن بذر گندم برای توزیع در ایلام

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام از تولید و فرآوری ۱۳ هزار و ۳۳۵ تُن بذر گندم آبی و دیم برای توزیع در بین کشاورزان این استان خبر داد.

حمیدرضا شکری روز یک‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان بذر گندم آبی و دیم، از آغاز سال زراعی جدید تا کنون در طبقات پرورشی سه، مادری و گواهی‌شده توسط سایت‌های شبکه تعاون روستایی استان ایلام تولید و فرآوری شده و در حال توزیع بین کشاورزان است.

وی تصریح کرد: چهار سایت فرآوری بذور متعلق به الگوهای نظام بهره‌برداری تعاون روستایی شامل حسن بربوتی ولیعصر، آبادگران طلایی، چناب دانه و شایسته نرگس فعال در این استان فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام افزود: در این سایت‌ها، پنج رقم بذر دیم از جمله دهدشت، کوهدشت، ساورز، پایا و زاگرس و همچنین ۱۰ رقم بذر آبی مانند مهرگان، سارنگ، برات، آزادگان، اوج، آینه، جلال، چمران ۲، خلیل و سیروان فرآوری می‌شود.

شکری یادآور شد: این شرکت‌ها با انعقاد قرارداد، سه هزار و ۳۱۱ هکتار از اراضی کشاورزان استان شامل ۲ هزار و ۴۸۹ هکتار اراضی آبی و ۸۲۲ هکتار اراضی دیم را زیر پوشش دارند.

وی با بیان اینکه تولید بذر گندم در استان ایلام حدود ۲۶ هزار تُن است، افزود: الگوهای نظام بهره‌برداری زیر پوشش تعاون روستایی، بیش از ۵۰ درصد بذر مورد نیاز استان را تأمین و فرآوری کرده‌اند.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام خاطرنشان کرد: تولید انحصاری چند رقم گندم در استان، ایلام را قادر ساخته تا بخشی از بذر گندم مورد نیاز ۱۴ استان کشور را نیز فراهم کند.

شکری از تمامی بهره‌برداران تعاونی‌های زیر پوشش خواست تا از بذور با کیفیت برای سال زراعی پیش‌رو استفاده و با توجه به شرایط منطقه و توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، بذر مناسب را انتخاب کنند.

استان ایلام دارای ۲۲۷ تشکل و تعاونی با ۴۵ هزار نفر عضو است که تعاونی‌های دامداران، زنبوردادان، مرغداران و تولید کشاورزی از جمله این تشکل‌ها محسوب می‌شود.

در استان ایلام ۶۶ تعاونی تولید با ۶ هزار نفر کشاورز عضو و ۵۰ هزار هکتار اراضی آبی فعالیت دارد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد