آخرین خبر از قیمت جدید گندم و پرداخت مطالبات گندمکاران امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ | قیمت پیشنهادی نرخ خرید تضمینی گندم این مبلغ است

در این خبر به آخرین خبر از قیمت جدید گندم و پرداخت مطالبات گندمکاران امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

آخرین خبر از قیمت جدید گندم و پرداخت مطالبات گندمکاران امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ | قیمت پیشنهادی نرخ خرید تضمینی گندم این مبلغ است
صفحه اقتصاد -

رئیس بنیادملی گندم‌کاران با اشاره به جلسه امروز صبح شورای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی گفت: نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید نباید از ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان در هر کیلو گرم، کمتر باشد.

قیمت پیشنهادی نرخ خرید تضمینی گندم ۲۳ هزار تومان است

عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم کاران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ قرار است جلسه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی ساعت ۱۰ صبح در محل وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود تا اعضا درباره قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید (۱۴۰۳-۱۴۰۴) تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم مبنای تعیین قیمت ۳۱ قلم دیگر از جدول کالاهای اساسی است.

وی درباره قیمت پیشنهادی گندم کاران نیز اظهار کرد: برآورد متوسط قیمت این محصول بر اساس هزینه‌های تمام شده و سایر شاخص‌ها نباید نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید از ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان در هر کیلو گرم کمتر باشد.

وی تصریح کرد: در برخی استان‌ها که راندمان کشت بالاتر است مانند خوزستان، فارس، گلستان و کردستان قیمت تمام شده از این عدد پایین‌تر و در استان‌های دیگر و مناطق دیم که راندمان کشت پایین‌تر است قیمت تمام شده تولید از این عدد بالاتر است.

۳۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران خراسان شمالی پرداخت شد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از پرداخت ۳۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران این استان خبر داد.

احمد نامور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون ۶۶۹ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده است.

وی گفت: میزان مطالبه گندم کاران که باقی مانده و باید پرداخت شود ۲۴۲۵ میلیارد تومان است.

نامور افزود: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون ۱۷۶ هزار تن از این محصول در استان خریداری شده و هنوز خرید ادامه دارد.

وی ادامه داد: میزان گندم خریداری شده در استان در مدت مشابه سال گذشته ۹۷ هزار تن بوده است.

سطح زیر کشت مزارع گندم آبی در استان ۴۶ هزار و مزارع گندم دیم ۹۶ هزار هکتار است.

رکورد تولید و خرید گندم در استان مرکزی شکسته شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: رکورد تولید و خرید تضمینی گندم این استان در فصل خرید امسال شکسته شد و میزان خرید ۴۳۰ هزار تنی گندم که تاکنون محقق شده، حداقل در ۳۰ سال گذشته استان بی‌سابقه است.

«علی صفری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مجموع تولید گندم استان مرکزی در سال جاری ۵۰۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: این میزان گندم در سطح ۲۰۰ هزار هکتار اراضی دیم و ۴۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان مرکزی تولید شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: میزان رشد تولید گندم کشور در سال جاری ۱۶ درصد است اما در سرزمین آفتاب بیش از ۷۰ درصد است که در جای خود بی‌سابقه است.

صفری بیان کرد: استان مرکزی در افزایش تولید و خرید تضمینی گندم در سال جاری استان سوم کشور شد و در کنار استان‌های خوزستان و فارس قرار گرفت.

وی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را از جمله دلایل افزایش تولید گندم در استان مرکزی عنوان کرد و گفت: این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم و جو، حبوبات، دانه‌های روغنی و در راستای تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، استفاده بهینه از آب سبز و صرفه‌جویی در استفاده از منابع آبی در استان اجرا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، ارائه آموزش‌های کاربردی به کشاورزان و فروش ماشین‌آلات کشاورزی با تخفیفات ویژه به فعالان این عرصه را از جمله محورهای طرح جهش تولید در بخش کشاورزی عنوان کرد.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

پرونده برداشت گندم در کرمانشاه بسته شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پایان برداشت گندم در استان خبر داد.

فرهادشریفی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امسال ۴۲۹ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده بود، گفت: طی سال زراعی جاری نزدیک ۱.۱ میلیون تن گندم در استان کرمانشاه تولید شده است.

شریفی اضافه کرد: تاکنون ۸۲۴ هزار و ۲۵۷ تن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه شده و بعید است تا پایان فصل خرید گندم بیشتر از ۲۰۰ تن دیگر به این میزان اضافه شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال افزایش ۱۸ هزار تنی خرید گندم در استان را شاهد بوده ایم، یادآور شد: سال زراعی گذشته در مجموع ۸۰۶ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شد.

شریفی با بیان اینکه در همه شهرستانهای استان کرمانشاه به‌جز شهرستان پاوه گندم کشت می‌شود، افزود: امسال بیشترین تولید و خرید تضمینی گندم را در شهرستان های کرمانشاه، سنقروکلیایی و اسلام آباد غرب داشته‌ایم.

شریفی با بیان اینکه استان کرمانشاه همواره چهارمین یا پنجمین تولیدکننده گندم در کشور است، گفت: امسال به دلیل بارندگی های خوب رخ داده در کشور وضعیت کشت‌ گندم در همه استانها خوب بود وکرمانشاه هم رتبه پنجم خرید تضمینی گندم را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در گندمزارهای استان از دهه دوم اردیبهشت شروع شده و تاکنون ادامه داشت، گفت: مراکز خرید تضمینی گندم تا خرید کامل گندم از گندمکاران و احتمالا تا آخر شهریور فعال خواهند ماند.

بنابر اعلام مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، امسال رکورد خرید گندم در استان کرمانشاه شکسته شده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد