پیش بینی وضعیت آب و هوا فارس فردا پنجشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی فارس فردا

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا فارس فردا پنجشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا فارس فردا پنجشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی فارس فردا
صفحه اقتصاد -

سامانه بارشی اخیر که از دیروز میهمان فارسی ها شد، تا آخر هفته بیشتر مناطق این استان را از رحمت الهی بهره مند خواهد کرد.

باران با آبان آمد

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی فارس تا ظهر امروز شهر ادرکان با ۲۱ میلیمتر بارندگی رکورددار بارش ها بوده است

مرودشتی ها هم امروز با ۹ میلمتر و و بواناتی ها با ۸ میلیمتر روز نسبتا پربارشی را پشت سر گذاشتند و در شهرک گلستان شیراز هم ۹ میلیمتر باران بارید.

در شیراز تا ظهر امروز فقط ۲ میلیمتر باران باریده هر چند پیش بینی ها نشان می دهد بیشتر بارش در ساعات آینده رخ خواهد داد. 

همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی فارس، در زرقان ۷ میلیمتر، کازرون و نورآباد ممسنی ۵، درود زن و اقلید ۴ و صفا شهر، بختگان و سده ۳ میلیمتر باران بارید.

تمام محورهای مواصلاتی فارس باز است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: به رغم بارش باران در اغلب نقاط استان به ویژه مناطق مرکزی، غربی و شمال غرب استان، تردد در محورهای مواصلاتی فارس به شکل روان جریان دارد و هیچ گزارشی مبنی بر انسداد و ریزش در این محورها گزارش نشده است.

محسن عمادی امروز، ۲ آبان در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی فارس افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و گزارش راهداران مستقر در محورها، هم اینک در محورهای منتهی به سپیدان، شیراز و اقلید بارش باران به شکل پراکنده است و سایر محورهای استان نیز دارای آسمان نیمه ابری و تاتمام ابری همراه با وزش باد است.

وی ادامه داد: هم‌اینک عملیات راهداری در ۱۶ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی مربوط به حوزه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با حضور ۷۴ اکیپ و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری متشکل از ۹۵۰ راهدار و با به کارگیری ۳۸۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اظهار کرد: از مجموع ۱۶ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی، در ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر با ۵۴ گردنه برف گیر به طول ۷۷۷ کیلومتر که ممکن است در شرایط خاص نیاز به برفروبی و یخ زدایی داشته باشد، نیروهای راهداری با تجهیزات کامل مستقر هستند.

اداره‌کل هواشناسی فارس با اعلام وضعیت سطح نارنجی، نسبت به بارش باران، وزش باد شدید و بروز رعد و برق در شیراز و دیگرمناطق استان به ویژه از بعد از ظهر چهارشنبه، ۲ آبان تا اواخر وقت پنج‌شنبه، ۳ آبان‌ماه جاری هشدار داد.

سامانه بارشی مذکور برای چهارشنبه در مناطق مرکزی، غربی و شمال غرب استان به ویژه شهرستان های شیراز، سپیدان، رستم، نورآباد ممسنی، زرقان، ارسنجان، سرچهان، کوار، فیروزآباد، کازرون و کوهچنار فعال خواهد بود.

همچنین این سامانه برای پنجشنبه، ۳ آبان نیز در اغلب نقاط استان به ویژه مناطق مرکزی، غربی، شمالی و شهرستان‌های شیراز، زرقان، مرودشت، ارسنجان، کازرون، کوهچنار، فیروزآباد، فراشبند، خرامه، سروستان، کوار، خفر، فسا، استهبان، سپیدان، و نورآباد ممسنی بارش‌هایی به همراه خواهد داشت.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد