چرا ورق استیل بگیر ۴۳۰؟ همه چیز درباره این فلز شگفت‌انگیز

قیمت ورق استیل بگیر با توجه به ضخامت‌، ابعاد و شرکت تولید کننده آن مشخص می شود. در ادامه مطلب مشخصات، ویژگی‌ها و انواع خواص ورق استیل بگیر ۴۳۰ را توضیح خواهیم داد.

چرا ورق استیل بگیر 430؟ همه چیز درباره این فلز شگفت‌انگیز
صفحه اقتصاد -

ورق استیل بگیر ۴۳۰ (Stainless steel ۴۳۰) که به ورق ۱.۴۰۱۶ یاAISI ۴۳۰ نیز شناخته می‌شود،یک فولاد زنگ نزن از آلیاژهای سری ۴۰۰ است. ورق استیل ۴۳۰ از خانواده فولادهای فریتی شناخته شده که مقاومت خوبی در برابر خوردگی داشته و شکل پذیری مناسب دارد.

آنچه که اهمیت تجاری ورق استیل ۴۳۰ را پر رنگ‌تر کرده قیمت مقرون به صرفه آن در کنار ویژگی‌های کاربردی است. قیمت پایین‌ و حفظ ویژگی‌های خاص به دلیل حداقل استفاده از گران ترین اجزای آلیاژی مانند نیکل امکان پذیر شده است. ورق استیل ۴۳۰ در دو نوع خشدار و براق تولید شده و در بازار عرضه می‌شود. قیمت ورق استیل بگیر  با توجه به ضخامت‌، ابعاد و شرکت تولید کننده آن مشخص می شود. در ادامه مطلب مشخصات، ویژگی‌ها و انواع خواص ورق استیل بگیر ۴۳۰ را توضیح خواهیم داد.

 

خواص ورق استیل 430

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از ظروف استیل به آهنربا می‌چسبند، اما برخی دیگر نه؟ دلیل این تفاوت در ترکیب شیمیایی آن‌هاست. ورق استیل 430 به دلیل داشتن خاصیت مغناطیسی، در گروه ورق‌های استیل بگیر قرار می‌گیرد. این بدان معناست که اگر یک آهنربا را به سطح این ورق نزدیک کنید، به آن می‌چسبد. این خاصیت به دلیل وجود آهن در ترکیب این نوع استیل است.

اما نکته جالب توجه اینجاست که ورق استیل 430 با وجود داشتن آهن، مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی از خود نشان می‌دهد. دلیل این مقاومت، وجود عنصر کروم در ترکیب آن است. کروم یک لایه محافظ نازک روی سطح ورق ایجاد می‌کند که مانع از تماس مستقیم فلز با رطوبت و اکسیژن می‌شود. این لایه محافظ، ورق را در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی ناشی از عوامل محیطی مانند آب، هوا و بسیاری از مواد شیمیایی محافظت می‌کند.

مقاومت در برابر خوردگی بالا، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق استیل 430 است. این ورق به ویژه در برابر اسید نیتریک و اسیدهای آلی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل، از ورق استیل 430 به طور گسترده در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و خودروسازی استفاده می‌شود.

نکته مهم: هرچه سطح ورق استیل ۴۳۰ صیقلی‌تر و یکدست‌تر باشد، مقاومت آن در برابر خوردگی بیشتر می‌شود. زیرا سطح صاف، نقاط نفوذ برای مواد خورنده را کاهش می‌دهد.

قیمت ورق استیل بگیر

از جمله عوامل موثر بر قیمت ورق استیل بگیر ۴۳۰ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشخصات ورق استیل ۴۳۰ مانند ابعاد، ضخامت و وزن
  • کیفیت و استانداردهای محصول :  استفاده از استانداردهای کیفیت بالا و مواد اولیه با کیفیت در تولید ورق استیل بگیر می‌تواند قیمت آن را افزایش دهد.
  • تغییرات قیمت مواد اولیه
  • نرخ تورم و نرخ ارز : عوامل سیاسی و تغییرات ناگهانی نرخ ارز  و همچنین نرخ تورم در بازار ایران می‌تواند تأثیر مستقیمی بر قیمت ورق استیل بگیر داشته باشد.
  • عرضه و تقاضا در بازار استیل : تقاضا و عرضه بر روی قیمت ورق استیل بگیر تأثیر زیادی دارد. در صورت افزایش تقاضا و کاهش عرضه، قیمت ورق استیل بگیر افزایش می‌یابد و بالعکس.

برای اطلاع از قیمت ورق استیل بگیر می توانید با کارشناسان فروش ایران استیل آنلاین ارتباط مستقیم داشته باشید. شماره تماس 09123023627 (آقای باقری) و 09921442658 (خانم مایلی)

ترکیبات شیمیایی استنلس استیل 430 چگونه است؟

ورق استیل ۴۳۰ در گروه استیل فریتیک قرار می‌گیرد. به استیل‌هایی فریتیک اطلاق می‌شود که در ساختار آن‌ها نسبت آهن و کروم (Fe – Cr) به عناصر آلیاژی دیگر بسیار بیشتر است. بخش اعظمی از ورق استیل ۴۳۰ از آهن (Fe) ساخته شده است. مابقی عناصر سازنده استیل ۴۳۰ به شرح زیر است.

  • آهن (Fe): بین ۸۰ الی ۸۵ درصد
  • کروم (Cr) : ۱۶ الی ۱۸ درصد
  • نیکل (Ni): کمتر از ۱ درصد
  • کربن (C) : ۰/۱۲ درصد
  • منگنز (Mn) : ۱٪ یا کمتر
  • سیلیکون (Si) : حدود ۱٪
  • سولفور (S) : ۰/۰۳٪ یا کمتر
  • فسفر (P) : ۰/۰۴٪ یا کمتر

در پایان ذکر این نکته ضروری است که ایران استیل آنلاین وارد کننده مستقیم ورق استیل بگیر ۴۳۰ از شرکت های معتبر و شناخته شده جهانی است. با مراجعه به سایت ایران استیل آنلاین لیست شرکت های همکار را مشاهده خواهید کرد. مشتاق مشاوره پیش از خرید در حوزه ورق و رول استیل هستیم. پس در ساعات ۹ صبح الی ۱۷ عصر بجز روزهای تعطیل با ما در تماس باشید. شماره تماس 09123023627 (آقای باقری) و 09921442658 (خانم مایلی)

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد