یادداشت اختصاصی از میترا عباسی

وحدت مسلمان، خار چشم صهیونیسم خون‌آشام

خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه نکته‌های بسیار حائظ اهمیتی داشت که در ادامه به صورت اجمالی به گفتن چند نکته بسنده می‌کنیم.

وحدت مسلمان، خار چشم صهیونیسم خون‌آشام
صفحه اقتصاد -

درپی شهادت مظلومانه پرچمدار مقاومت و آزادی قدس و فلسطین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

خطبه های عبادی و سیاسی معظم له که بازتاب گسترده‌ایی در  شبکه های اجتماعی رسانه ها عربی نیز داشت در شرایط خاصی که مردم مقاوم و عزادار لبنان و نیز ملت شریف ایران دارند فصل الخطابی بود که نیازش پس از گذشت یک هفته از شهادت سید حسن نصرالله، برای تک تک ما بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شد و قطع یقین سبب تمدد روحیه‌ها شد.

اشاره به خطبه‌های رهبر عظیم الشانمان در این مقال صرفا اطاله کلام است و بس، چه اینکه ایران یکپارچه با گوش جان این خطبه ها را شنید....

اما چند نکته در نماز جمعه این هفته برای همه ما حائظ اهمیت بود که اجمالا به آن‌می پردازیم.

اول حضور پرشور و گسترده مردم از اقصی نقاط کشور، پررنگ ترین وجه نماز جمعه این هفته بود. 

دشمن قسم خورده و به تعبیر مقام معظم رهبری "گرگ خون‌آشام" یکبار دیگر با مشاهده حضور گسترده مردم در نماز جمعه این هفته دریافت که این حضور  تببین کننده این نکته است که مردم ما آنجا که قرار است رهبرشان موعظه ایی کند، جان نثار می‌کنند و اتصال به همین نقطه وحدت است که همیشه ما را پیروز میدان و دشمنان قسم خورده را دلسرد می کند و شعار" خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست"  همان لحظه‌ی اتمام حجت ما با صهیونیست و هوادارن بی ریشه آنان است.

دوم سخنان غرا و سراسر امید بخش معظم له مرهمی بود بر دل داغدار و عزادار لبنان خونین و مجروح تا دریابند اگرچه پرچمدار مقاومتشان را از دست داده‌اند اما این خللی در همبستگی ایران و لبنان کم نمی‌کند و ایران بیشتر از گذشته در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل در کنار لبنان و غزه می ایستد و دشمن را ناکام می گذارد.

سوم اینکه اسرائیل و آمریکا دریافتند که قرار نیست با گربه رقصانی هایشان بر منطقه تسلط یابند و این خیال موهوم و باطلی است که در سر می پرورانند و دیری نمی‌پایند که اتحاد مسلمان تیشه به ریشه اسکتبار و صهیونیسم میزند.

و چهارم اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری ایراد سخن داشتند« سیاست اصلی اسرائیل، تبدیل رژیم به دروازه‌ صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فنّاوری از غرب به منطقه است و این یعنی تضمین موجودیّت رژیم غاصب و وابستگی کلّ منطقه به آن».

بنابراین بر تک تک ما فرض واجب است که مانع وابستگی منطقه به این گرگ خون‌آشام شویم و هرگز اجازه ندهیم رویاهای باطلش را عملی کند و این تنها با وحدت جهان اسلام میسر است. از این رو از هیچ نوع کمکی به لبنان و غزه و فلسطین دریغ نکنیم وتا پای جان پای ایران و اسلام بایستیم.

و در نهایت سخن کوتاه می‌کنم با تاکید بر جمله دیگری از مقام معظم رهبری:

«اکنون یک سال است که دشمن با هزینه‌کردن چندین میلیارد دلار در غزّه و لبنان و با کمک همه‌جانبه‌ی آمریکا و چند دولت غربی دیگر در رویارویی با چند هزار مرد مبارز و مجاهد فی‌سبیل‌اللّه که محصور و ممنوع از هر گونه کمک از خارجند، شکست خورده و تنها هنرشان بمباران خانه‌ها و مدرسه‌ها و بیمارستان‌هاست»

در مشروعیت اسلام و پیروزی حق بر باطل، همین بند پایانی کافی است.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد