بودجه کفاف پرداخت مطالبات گندمکاران را نداد/ پرداخت ۴۰ همت از مطالبات گندمکاران در انتظار مجوز مجلس

مطالبات گندمکاران از سال زراعی 1403 به مبلغ 40 هزار میلیارد تومان همچنان پرداخت نشده است. دلیل اصلی این تاخیر، محدودیت‌های بودجه‌ای عنوان شده است و مسئولین در تلاشند تا با رایزنی با نمایندگان مجلس، راهکاری برای پرداخت این بدهی پیدا کنند.

بودجه کفاف پرداخت مطالبات گندمکاران را نداد/ پرداخت 40 همت از مطالبات گندمکاران در انتظار مجوز مجلس
صفحه اقتصاد -

براساس داده‌های اعلام شده از سوی سازمان برنامه بودجه، در سال جاری حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات پرداخت و حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات باقی مانده که به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه دلیل آن بسته بودن سقف بودجه بوده و برای رفع این مشکل با نمایندگان مجلس جلساتی داشیتم تا اجازه بگیریم باقی مطالبات گندمکاران را که ۴۰ همت است، پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به اینکه در مدت کوتاهی که از عمر دولت چهاردهم گذشته اقداماتی در زمینه اجرای برنامه هفتم توسعه انجام شده و شخص رئیس جمهور روزانه موضوعات برنامه را پیگیری می‌کند، ادامه داد: این اقدامات شامل تشکیل شورای عالی راهبری برنامه پنج ساله، تفکیک وظیفه هر دستگاه و ابلاغ تمامی وظایف توسط رئیس جمهور، ایجاد برنامه زمانبندی برای تکالیف ابلاغی و ایجاد سامانه نظارت و رصد می‌شود.

معاون رئیس جمهور افزود: بر اساس برنامه هفتم توسعه حدود ۲ هزار حکم باید انجام شود که برای همه دستگاه‌ها ابلاغ شده و به سرعت آئین نامه برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است. همچنین بخشی از موضوعات برنامه هفتم به امنیت غذایی و حوزه کشاورزی اختصاص دارد، تاکید دولت و مجلس این است که امنیت غذایی برای کشور جزو اولویت‌ها باشد.

پورمحمدی با بیان اینکه گندم یکی از موارد مصداقی امنیت غذایی محسوب می‌شود، گفت: خوشبختانه در سال جاری نزدیک به ۱۲ میلیون تن گندم خریداری شده و حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات پرداخت و حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات باقی مانده است.

پورمحمدی اظهار کرد: همچنین یکی از موضوعات مهم، سرشماری در بخش کشاورزی است، هر ده سال یک بار دولت اقدام به سرشماری در بخش کشاورزی می‌کند و تمام اطلاعات مورد نیاز سیاست گذاران، برنامه ریزان و تصمیم گیران در مورد بخش کشاورزی را از سراسر کشور جمع می‌کند. این سرشماری از اول آبان ماه انجام می‌شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد