خبر داغ برای مودیان مالیاتی | شرکت‌ هایی با سود ١٠ هزار میلیارد تومانی از مالیات معاف شدند

در این خبر جزئیات شرکت‌ هایی با سود ١٠ هزار میلیارد تومانی از مالیات معاف شدند، پرداخته شده است.

خبر داغ برای مودیان مالیاتی | شرکت‌ هایی با سود ١٠ هزار میلیارد تومانی از مالیات معاف شدند
صفحه اقتصاد -

معاون وزیر اقتصاد گفت: در حال حاضر ٩٠ درصد اصناف مالیات کمتر از ٢٠٠ میلیون تومان در سال می‌پردازند و با شرکت‌های بسیار بزرگ با در آمد ١٠ هزار میلیارد تومان سود مواجه هستیم که براساس قوانینی مالیات بر صفر ارایه می‌دهند که این رویه باید تغییر پیدا کند.

ایلنا نوشت، محمدهادی سبحانیان در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور اظهار داشت: آقای همتی در هر عرصه‌ای که حضور داشتند منشا تحول بودند و تحولات بزرگی را ایجاد کردند و امیدواریم در وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی هم از حضور وی استفاده کنیم و من توفیق شاگردی ایشان را در دانشگاه تهران را داشتم.

وی ادامه داد: عملکرد سازمان امور مالیاتی در همه شاخص‌ها از جمله بحث تحقق وصول منابع مالیاتی، بهبود فرایندی کسب و کار و ... نسبت به سال‌های گذشته مثال زدنی است، البته در ابتدای مسیر هستیم و تعامل هر چه بیشتر با مودیان مالیاتی و گره گشایی از مسائل آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: شخص آقای رییس جمهور در موضوع داده محوری در مالیات ستانی تاکید دارند تا بتوانیم مالیات ستانی را بر محور داده‌های به روز شده و فناوری انجام دهیم. در حال حاضر هم بسیاری از اقدامات سازمان مبنی بر هوشمند سازی نظام مالیاتی و هوش مصنوعی بوده است که قطعا برای فعالان اقتصادی گره‌گشا است و البته منابع به حق دولت را هم از این مسیر وصول خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با همت همکاران در سراسر کشور این توان را داریم که منابع کشور را وصول درآمدهای مالیاتی مبنی بر عدالت محوری تامین کنیم، کنیم، افزود:در ۶ ماهه اول امسال از آنجایی که شرایط کشور باثبات نبود از اهداف قانون بودجه فاصله‌ای داشتیم اما با شناسابی مودیان جدید و وصول منابع مالیاتی احکام در نظر گرفته شده در قانون را محقق می‌کنیم.

سبحانیان بابیان اینکه رییس جمهوری بر حسابرسی سیستمی تاکید دارند و ما هم به دنبال آن هستیم از این طریق بار سنگین را که بر دوش همکارانم است را کاهش دهیم، گفت: از سال ١۴٠٠ باید نظام سامانه مودیان به اجرا می رسید اما با در زمستان ١۴٠٢ موفق شدیم این قانون را به اجرا برسیم و این قانون مترقی و البته بسیار پیچیده و سخت است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه فشار مالیات بر مودیان خرد و حقوق بگیران باید کاهش پیدا کند، گفت: در حال حاضر ٩٠ درصد اصناف مالیات کمتر از ٢٠٠ میلیون تومان در سال می‌پردازند و با شرکت‌های بسیار بزرگ با در آمد ١٠ هزار میلیارد تومان سود مواجه هستیم که براساس قوانینی مالیات بر صفر ارایه می دهند که این رویه باید تغییر پیدا کند.

سبحانیان گفت: تلاش داریم با ابزار نوین، از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی برای مالیاتی ستانی مبتنی بر فناورانه استفاده کنیم و هزینه های جاری کشور باید از محل درآمد مالیات تامین شود و در آمدهای نفتی صرف توسعه شود .

 

 

 

 

 

 

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد