رئیس کمیسیون عمران مجلس

دلایل کندی روند ساخت مسکن عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها است

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور در اولین فرصت جلسه شورای عالی مسکن را برگزار کند، گفت: متاسفانه در ماه اخیر متوجه شدیم برخی از ارکان دولت با پرداخت تسهیلات مسکن مخالف هستند و این رویکرد بر روند ساخت خانه در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

دلایل کندی روند ساخت مسکن عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها است
صفحه اقتصاد -

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کندی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت:  یکی از دلایل کندی روند ساخت مسکن عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها است. هم اکنون بانک‌ مرکزی به بانک‌ها اجازه پرداخت تسهیلات نمی‌دهد و به نوعی بانک‌ها از سوی بانک مرکزی قفل شدند.

این نماینده مردم در مجلس، با انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها عنوان کرد: بخشی از پروژه‌های ساخت مسکن تا حدودی پیشرفت فیزیکی داشته که به دلیل عدم پرداخت تسهیلات، متوقف مانده و یا روند ساخت کند شده است اما این امر به معنی تغییر سیاست های دولت در حوزه مسکن نیست. بانک‌ها بر اساس تکالیف قانونی خود عمل نکرده و وزارت اقتصاد بر اساس قانون باید انها را جریمه کرده و مالیات اخذ کند. اما متاسفانه چنین اتفاقی نیافتاده است.

وی افزود: دولت هنوز بر موضوع مسکن مسلط نبوده و تاکنون جلسه شورای عالی مسکن نیز تشکیل نشده است لذا سیاست دولت در حوزه مسکن شفاف و مشخص نیست؛ از رئیس جمهور درخواست دارم در اولین فرصت پس از سفر به نیویورک جلسه را برگزار و مواضع خود را پیرامون این مسئله مهم مطرح کند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: متاسفانه در ماه  اخیر متوجه شدیم برخی از ارکان دولت با پرداخت تسهیلات مسکن مخالف هستند و این رویکرد بر روند ساخت خانه در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امروز هم وزیر راه را به کمیسیون دعوت کردیم تا سیاست های خود را پیرامون مسکن مطرح و به یک جمع بندی مناسب از دیدگاه وی و تیم دولت برسیم. اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال امری ضروری بوده و بر عهده دولت است و حتما باید نسبت ان اهتمام داشته باشد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد