منطقه ۲۲ تهران در صدر جدول افزایش قیمت مسکن

بررسی آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که بازار مسکن منطقه 22 از مردادماه سال 1402 تا مردادماه امسال، بیشترین بازدهی قیمت را تجربه کرده است.

منطقه 22  تهران در صدر جدول افزایش قیمت مسکن
صفحه اقتصاد -

بازدهی قیمت از جمله اصلی‌ترین فاکتورهایی محسوب می شود که خریداران و سرمایه‌گذاران مسکن برای درگیر کردن پس‌انداز خود به آن توجه می‌کنند و این امر به معنای آن است که قیمت ملک طی یک بازه مشخص می‌تواند چه رشد قیمتی را تجربه کند.

اما طبق بررسی آخرین گزارشی که از سوی بانک مرکزی درباره تحولات بازار مسکن تهران منتشر شده است، متوسط قیمت مسکن در مناطق مختلف پایتخت، درصد افزایش قیمت متفاوتی را طی سال گذشته داشته است.

براین اساس بین مناطق 22گانه، منطقه 22 در فاصله مرداد 1402 تا مردادماه امسال بیشترین بازدهی را پشت سر گذاشته است؛ رشد قیمتی بالغ بر 34 درصد، به این معنا که اگر کسی مرداد سال گذشته آپارتمانی 60 متری را در این منطقه بالغ بر سه میلیارد و 702 میلیون تومان خریداری کرده است، مردادماه امسال توانسته آن را با چهار میلیارد و 962 میلیون تومان به فروش برساند؛ سودی معادل یک میلیارد و 260 میلیون تومان طی یک سال.

اما پس از منطقه 22 نیز منطقه 1 شهرداری تهران با افزایش قیمتی برابر با 33.2 درصد، بیشترین بازدهی را داشته است.

براین اساس در این بین منطقه 20 نیز با افزایش قیمت 28.7 درصدی در جایگاه سوم رشد قیمت مسکن در تهران قرار دارد.

از سوی با بررسی آمارهای بانک مرکزی منطقه 3 در بین دیگر مناطق تهران، کمترین بازدهی قیمت را داشته و تنها 6.5 درصد رشد را تجربه کرده است.

پس از آن نیز، منطقه 2 با بازدهی 7.5 درصد قرار دارد و منطقه 10 نیز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. منطقه 2 و 10 از مناطقی هستند که هر ماه بر اساس آمارهای رسمی بیشترین تعداد معاملات مسکن در آنها صورت می‌گیرد.

طبق آمارهای مربوط به خردادماه 1403، منطقه 2 پایین‌‌‌ترین بازدهی را نسبت به خرداد سال گذشته داشته و رشد قیمتی برابر با سه درصد را تجربه کرده است و پس از منطقه 2 منطقه 10 قرار داشت که تنها پنج درصد رشد داشته و سپس منطقه 21 قرار گرفته که 5.1 درصد افزایش قیمت را پشت سر گذاشته است.

با این تفاسیر به نظر می رسد مناطقی که بیشترین معاملات در آنها صورت گرفته، در نهایت با تاثیر از رشد تقاضا تعدیل قیمت را در این زمینه تجربه کرده‌اند.

 

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد