تا روز ملی صادرات/ قدردانی از سربازان خط مقدم تجارت خارجی ایران

رایزن بازرگانی ج.ا. ایران در هندوستان ضمن اشاره به تاثیر برگزاری روز ملی صادرات و تقدیر از سربازان خط مقدم تجارت خارجی بر روند صادرات، بر بسیج شدن همه دستگاههای اجرایی در جهت تقویت صادرات و صادرکنندگان تاکید کرد.

تا روز ملی صادرات/ قدردانی از سربازان خط مقدم تجارت خارجی ایران
صفحه اقتصاد -

در هندوستان ضمن اشاره به تاثیر برگزاری روز ملی صادرات و تقدیر از سربازان خط مقدم تجارت خارجی بر روند صادرات، بر بسیج شدن همه دستگاههای اجرایی در جهت تقویت صادرات و صادرکنندگان تاکید کرد.

حسین بامیری، بر نقش بخش‌خصوصی در برگزاری روز ملی صادرات تاکید کرد و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و اتاق‌ها اعم از بازرگانی، تعاون و اصناف در برگزاری مراسم روز ملی صادرات می‌تواند به برندسازی بخش خصوصی ومعرفی صادرکننده برتر کمک ‌کند.

بامیری توسعه و رشد توان صادراتی شرکت‌ها را یکی از وظایف اصلی سازمان توسعه تجارت ایران دانست و گفت: نوسان‌های نرخ ارز باعث شده است که بسیاری از شرکت‌های صادراتی توان حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای خارجی و بین‌المللی را از دست بدهند؛ از این‌رو سازمان توسعه تجارت ایران می‌تواند در این زمینه تسهیلاتی را برای صادرکنندگان در نظر بگیرد که در سال‌های اخیر در این مسیر حرکت کرده است.

به گفته وی؛ اعطای تسهیلات برای گرفتن پاویون‌های ملی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران در کشورهای خارجی می‌تواند زمینه‌های افزایش توان صادراتی ایران در اکثر بازارهای جهانی را فراهم کند.

بامیری درباره تاثیر تقدیر از صادرکنندگان برتر کشور بر روند صادرات، گفت: قدردانی از زحمات سربازان خط مقدم تجارت خارجی ایران می‌تواند کمک بسیار خوبی در این زمینه باشد و انگیزه صادرکنندگان را دوچندان کند.

رایزن بازرگانی ج.ا.ایران در هندوستان با تاکید بر اینکه در ایران پروسه واردات آسان‌تر از صادرات انجام می‌گیرد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد در ایران قوانین برای واردکنندگان بسیار سهل‌تر در نظر گرفته شده است و در نقطه مقابل قوانین برای صادرکنندگان بسیار سخت‌ و دست‌و پاگیر است.

وی در پایان افزود: واردکنندگان در ایران طی مدت دو روز می‌تواند کالای خود را از گمرک ترخیص کنند اما صادرکنندگان ایرانی در یک پروسه 18 تا 20 روزه کالای صادراتی خود را به مقصد می‌رسانند. بنابراین شاید بتوان گفت قوانین ما بیشتر واردات محور هستند و صادرات هنوز به جایگاه واقعی خود در کشور نرسیده‌است. اما اگر می‌خواهیم صادرات خوبی داشته باشیم باید تمام توان دستگاههای خود را در جهت تقویت صادرات و صادرکننده بگذاریم.

گفتنی است، روز ملی صادرات پایان مهر با حضور مقامات عالی کشوری و جمعی از فعالان اقتصادی باهدف تقدیر و تکریم از صادرکنندگان نمونه برگزار  خواهد شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد