معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرد:

تسهیل حضور سرمایه‌گذار خارجی

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، بر خاص بودن مخاطبان این رویداد تاکید کرد.

تسهیل حضور سرمایه‌گذار خارجی
صفحه اقتصاد -

وبینار معرفی نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران (اکسپو سرمایه‌گذاری) باحضور سیدمحمدصادق قنادزاده معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران و جمعی از مدیران سازمان توسعه تجارت ایران و رایزنان بازرگانی ج.ا ایران برگزار شد.

در ابتدا قنادزاده با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت ایران، سال گذشته مجوز برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران صادر کرد، افزود: اکسپو سرمایه‌گذاری اولین رویداد جامع ایران در حوزه جذب سرمایه‌گذاری است؛ این رویداد 5 تا 7 مهر سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اقدامات اولیه برای برگزاری باشکوه این نمایشگاه انجام شده است هدف این است که خطاهای احتمالی در دور اول برگزاری این نمایشگاه‌ها شناسایی و تلاش شود که با برنامه‌ریزی دقیق، سال آینده این نمایشگاه را بهتر و باشکوه‌تر برگزار کنیم.

به گفته قنادزاده؛ مخاطبان اکسپو سرمایه‌گذاری تجار و بازرگانان خواهد بود و این نمایشگاه بازدید عمومی نخواهد داشت. 

در ادامه محمدرضا قادری، مجری برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، با اشاره به تفاوت نخستین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران با رویداد اکسپو صادراتی، گفت: در این رویداد تجار در این نمایشگاه دعوت نخواهند شد بلکه ما میزبان  سرمایه‌‌گذاران خواهیم بود.

وی به خدمات ارائه شده در اکسپو سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی چون هتل‌‌ لوکس، مشاوران حقوقی، تورهای بازدید و مترجم ... برای بازدیدکنندگان این رویداد در نظر گرفته شده است.  

قادری با تاکید بر اینکه ماهیت اکسپو سرمایه‌گذاری بیش از تجارت نیاز به مذاکره دارد، تصریح کرد: سالن‌های برای جلسات BTB  در نظر گرفته شده است؛ تمرکز در مذاکرات بر روی کشورهایی است که مراودات تجاری بیشتری با آنها داریم.

به گفته مجری برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران؛ سرمایه‌گذاری در تولید و صادرات مازاد تولید می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

قادری تعداد دعوت‌شوندگان برای شرکت در این نمایشگاه را حدود 1000 سرمایه‌گذارعنوان کرد و افزود: مساحت اولیه برای برگزاری این نمایشگاه حدود 20 هزار متر در نظر گرفته شده است. این نمایشگاه در سالن‌های اصلی محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

مجری برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران ادامه داد: صنایع( نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد)، زیرساخت‌ها ( حمل‌ونقل، ساخت و ساز)، صنایع غذایی و محصولات کشاورزی، فناوری اطلاعات و شهرداری‌ها و مناطق آزاد جزو نظام سرمایه‌پذیر کشور محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه کانون اصلی نمایشگاه، جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، افزود: هدف ما این است که حضور سرمایه‌گذار داخلی را در کنار سرمایه‌گذار خارجی تسهیل کنیم و به نوعی برای آنها پروژه‌های مشترکی را تعریف کنیم در سایه این اقدام اطمینان‌های اولیه را به سرمایه‌گذاران خارجی خواهیم داد.

در ادامه رایزنان بازرگانی ج. ا ایران به بیان پیشنهادات برای اجرای هرچه بهتر این نمایشگاه پرداختند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد