واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو):

۳ پایگاه امداد و نجات معادن زغال سنگ در مرحله افتتاح

مجری طرح تجهیز، بهسازی و ساخت پایگاه های امداد و نجات مناطق زغالدار خبر داد: 2 پایگاه امداد و نجات مناطق زغالدار کشور، آماده افتتاح و بهره برداری است.

3 پایگاه امداد و نجات معادن زغال سنگ در مرحله افتتاح
صفحه اقتصاد -

پرهام خواجه پور با توضیح درباره این پایگاه ها، گفت: پایگاه امداد و نجات شرکت زغال سنگ البرز شرقی با گستره 220 کیلومتر طول در منطقه طزره دامغان قرار دارد که توسط شرکت البرز شرقی بازسازی و نوسازی شده و این پایگاه در حال حاضر آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی درباره پایگاه امداد و نجات استان گلستان نیز گفت: این پایگاه در محل معدن زمستان یورت با استقرار تعدادی کانکس مجهز به تجهیزات ایمنی مدرن توسط شرکت زغال‌سنگ شمال شرق، احداث شده و اکنون آماده افتتاح و بهره برداری است.

خواجه پور با اشاره به برنامه احداث 3 پایگاه امداد و نجات دیگر در ایمیدرو گفت: پایگاه امداد و نجات زغال‌سنگ البرز مرکزی (شرق مازندران) پس از دریافت استعلام از ادارات مربوطه (منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل صمت استان)، از 28 مرداد امسال، تکمیل و تجهیز آن آغاز شده است.

وی افزود: احداث پایگاه امداد و نجات منطقه آمل (غرب مازندران)، از دیگر برنامه ها بوده و قرار است ساختمان پایگاه با هزینه کارگروه تشکیل‌شده از معادن منطقه، به مساحت 300 متر مربع انجام شود. پایگاه امداد و نجات استان کرمان نیز با 15 درصد پیشرفت فیزیکی، با تامین اعتبار از محل منابع عمومی احداث می شود.

مجری طرح تجهیز، بهسازی و ساخت پایگاه های امداد و نجات مناطق زغالدار با اشاره به تجهیزات این پایگاه ها گفت: تجهیزات پایگاه ها از تجهیزات مدرن اروپایی شامل رسپیراتور، خود نجات و کمپرسور شارژ پرتابل رسپیراتورها و دستگاه تنفس مصنوعی و لوازم حمل مصدوم خریداری و به پایگاه ها ارائه شده یا در مرحله تکمیل تامین تجهیزات است.

وی ادامه داد: خرید 6 دستگاه آمبولانس تویوتا هایس، 6 دستگاه کامیونت آتش نشانی و 4 دستگاه خودرو پیشرو آتش نشانی انجام شده و پس از شماره گذاری، به پایگاه های امداد و نجات یا ادارات کل صمت استان ها تحویل می شود.

پیشرفت 96 درصدی پایگاه طبس

مجری طرح تجهیز، بهسازی و ساخت پایگاه های امداد و نجات مناطق زغالدار درباره وضعیت پیشرفت پایگاه امداد و نجات طبس تصریح کرد: این پایگاه توسط سازمان ایمیدرو در حوزه مناطق زغال خیز طبس احداث شده و اکنون 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: پایگاه مذکور دارای پد هلیکوپتر، ساختمان های امداد و نجات، درمانگاه و اورژانس همراه با آشیانه خودروهای امدادی است که در مراحل پایانی ساخت بوده و پیش بینی می شود تا پایان شهریور 1403 افتتاح شود.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد