مینا جعفری عضو شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

از خانم صادق برای تصدی وزارت راه و شهرسازی حمایت می کنیم | در عمل ثابت کنیم که به فکر زنان هستیم

مینا جعفری عضو شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاون امور زنان وخانواده معتقد است وگفت : که فرصت خدمت در عرصه‌های اجتماعی به زنان کمتر داده‌ شده در عمل ثابت کنیم که به فکر زنان هستیم،از خانم صادق برای تصدی وزارت راه حمایت می کنیم.

از خانم صادق برای تصدی وزارت راه و شهرسازی حمایت می کنیم | در عمل ثابت کنیم که به فکر زنان هستیم
صفحه اقتصاد -

مینا جعفری بر این باور است، زنان نیمی از جامعه نیروی انسانی فکری و تخصصی و البته جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و در طول تاریخ انقلاب در تمام صحنه‌ها همراه مردان و در کنار مردان حضور داشتند و از شرکت‌کنندگان فعال در جریان انقلاب اسلامی بودند. جامعه زنان طی ادوار مختلف با تلاش و مطالبه‌گری سعی کردند تعبیر جدیدی از استقلال و خواستن را در جامعه نهادینه کنند که خود در حیث نظیر تلاش و صبر ، بی نظیر بوده است.

بحث توان‌افزایی زنان، دختران و خانواده‌ها، دستیابی به عدالت جنسیتی در همه ابعاد زندگی زنان، تعادل نقش سیاسی و اجتماعی زنان در برابر مردان و توازن در بازار کار از جمله مطالباتی است که جامعه بانوان از دولت خواستار هستند. حضور زنان در تمام طول تاریخ به ویژه در قرن حاضر به گواه مستندات و بررسی‌های آماری دقیق حکایت از رشد و اعتلای ظهور و بروز پتانسیل نیمی از بدنه جامعه دارد زنان باید مانند مردان بتوانند در جایگاه‌های علمی، مدیریتی، اقتصادی و اجتماعی جایگاه خود را بیابند و فرقی بین زن و مرد نیست. با برنده بودن زنان هیچ کس بازنده نیست نگاه به زن باید جامع و کامل باشد؛ و البته باید تبیین شود .

مینا جعفری عضو شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس شورای اسلامی

مینا جعفری رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی سازمان مشاوران و متخصصان ملل اسلامی اینسکو تاکید کرد: با بررسی های به عمل آمده در خصوص حضور دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها و میزان اشتغال آن‌ها و حضور اجتماعی آن‌ها در صدر امور به طور کامل روشنگر ادعای فوق مبنی بر تحول در جایگاه زنان است‌؛ دوباره تکرار می‌کنم تا رسیدن به مفهوم کامل عدالت جنسیتی فاصله داریم، اما مبرهن است که امروز توانمندی زنان ایرانی در ابعاد مختلف اثبات شده است. ارتقای وقعیت و جایگاه زنان در خانواده و اجتماع و رفع موانع فرا روی زنان از اهداف بزرگ دولتمردان ایران سرافراز و ایران قوی باید باشد باید در عمل ثابت کنیم که به فکر زنان هستیم،

نکته حائز اهمیت آنکه توسعه میسر نخواهد شد مگر از گذر فرهنگ. امروز به واسطه ورود فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی بشر تعاریف فرهنگی رنگ و روی متفاوت پیدا کرده و این بدان معناست که در گذر زمان مفاهیمی همچون عدالت اجتماعی که دغدغه‌ای به طول تاریخ بشر دارد به خواستی مشترک در توده مردم بدل شده و نیل به آن هرچند ذره ذره و غیرمحسوس اما میسر خواهد شد.حضور زنان در سطوح بالای مدیریتی و تصمیم گیری حق آنان و ضرورتی برای پیشرفت کشور است.

فرزانه_صادق_وزیر راه_و_شهرسازی

استیفای هر چه بیشتر حقوق زنان مبتنی بر زیست‌بوم ایرانی ـ اسلامی نماد قدرت فرهنگی کشور است و انتظار می‌رود که دولت جدید موضوع «زن و خانواده» را یک فرصت بداند و در سامان دادن به بسیاری از مسائل و مشکلات این قشر از جامعه مؤثر باشد. استفاده از زنان در مناصب مدیریتی و سیاسی و همچنین توانمندسازی زنان و توسعه مشارکت اجتماعی آن‌ها در سطوح مدیریتی می‌تواند نقش مهمی در راستای حمایت از زنان و تحقق مطالبات آنان داشته باشد. تأمین نیازهای زنان و دختران و موقعیت شغلی آن‌ها بایستی مورد توجه قرار گیرد. جامعه بدون حرمت به زن و حضور شفاف زنان، اصلأ انسانی نیست. توسعه و تعالی باید با اتکا به منابع انسانی پیش برده شود و در همین راستا استفاده از ظرفیت های بانوان یک وظیفه است اگر انتصاب ها براساس شایسته گزینی انجام شود یکی از نتایج طبیعی آن حضور زنان در مصادر مدیریتی کشور خواهد بود.

مینا جعفری از مدیران مالی و اقتصادی پیشران در صنعت و معدن در آخر افزود: اینجانب حمایت تمام قد خود را از حضور سرکار خانم فرزانه صادق برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی اعلام و آرزوی توفیق خدمت را برای این بانوی باوقار و فرهیخته از ایزد منان دارا می باشم.

فراز مسند خورشید تکیه گاه من است...

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد