مابقی همسان سازی حقوق بازنشستگان با معوقه تیر ماه واریز می شود

بازنشستگان صندوق کشوری می‌گویند: نیمی از ماه گذشته و هنوز یک میلیون تومان مبلغ متناسب‌سازی تیر ماه ۱۴۰۳ واریز نشده است.

مابقی همسان سازی حقوق بازنشستگان با معوقه تیر ماه واریز می شود
صفحه اقتصاد -

جمعی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در تماس با خبرگزاری ها و صفحه اقتصاد، از عدم واریز یک میلیون تومان مبلغ متناسب‌سازی تیر ماه ۱۴۰۳ خبر دادند و گفتند: قرار بود، ظرف دو سه روز بعد از واریز مستمریِ این ماه، مبلغ یک میلیون تومان متناسب‌سازی تیر ماه به حساب بازنشستگان واریز شود، اما نیمی از ماه گذشته و هنوز یک میلیون تومان مبلغ متناسب‌سازی واریز نشده است.

پیشتر معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از واریز ماهانه یک میلیون تومان متناسب‌سازی تا زمان صدور احکام اصلاحی به صورت علی الحساب خبر داده بود.  

وی اعلام کرده بود که هیچ مشکلی در اجرای این طرح با واریز مبالغ از سوی سازمان برنامه و بودجه وجود ندارد و بعد از تامین منابع مالی این اقدام صورت می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۴ همت تسهیلات به بازنشستگان کشوری پرداخت شده است.

جعفر امیرآبادی زاده اعلام کرد: در مجموع، طی مدت مذکور، ۱۲۸.۲۳۸ نفر از ذینفعان از وام ضروری و وام ازدواج فرزندان و وام حمپاد (حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی فرزندان بازنشستگان کشوری) بهره‌مند شده اند.

به گفتۀ وی، سقف پرداخت وام ضروری بازنشستگان کشوری از سال ۱۴۰۲ با افزایش صددرصدی به ۳۰ میلیون تومان رسیده است که طی ۶۰ نوبت با کارمزد ۴درصد از حقوق ذینفعان کسر می‌شود.

امیرآبادی زاده افزود: در ۳ سال گذشته، مبلغ ۱۴.۳ همت بابت انواع تسهیلات مالی تامین و به حساب بازنشستگان کشوری واجد شرایط واریز شده است.

او گفت: همچنین بابت تسهیلات پرداختی به بازنشستگان در سال ۱۴۰۳، مبلغ ۱۸ همت در نظر گرفته شده است که تا ۴ ماهه نخست امسال، بیش از ۴ همت آن محقق شده و به حساب بازنشستگان کشوری واریز شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری  با حضور در هلدینگ مالی این صندوق در هفتادوپنجمین گردهمایی روسای کانون های بازنشستگی استان تهران با تعدادی از روسا و اعضای این کانون‌ها دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، متناسب سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت معوقات سال‌های گذشته، طرح‌های رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری، بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان، سفرهای بازنشستگی و سایر خدمات صندوق بازنشسته کشوری از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد