به مناسبت روز ملی صنعت و معدن:

از مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به عنوان مدیر واحد نمونه تولیدی استان کرمانشاه تجلیل شد

در مراسم روز ملی صنعت و معدن که هفدهم تیرماه برگزار شد؛ از مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به عنوان مدیر واحد نمونه تولیدی استان کرمانشاه در سال 1403 تجلیل به عمل آمد.

از مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به عنوان مدیر واحد نمونه تولیدی استان کرمانشاه تجلیل شد
صفحه اقتصاد -

 در مراسم روز ملی صنعت و معدن که هفدهم تیرماه 1403 با حضور استاندار کرمانشاه، نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی و با معرفی صنعتگران و معدنکاران نمونه کرمانشاه برگزار شد؛ از مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به عنوان مدیر واحد نمونه تولیدی استان کرمانشاه در سال 1403 تجلیل به عمل آمد.

محسن دارابی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: برای تحقق این شعار نیازمند همراهی مردم، دولت و بخش خصوصی هستیم.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه افزایش صادرات و افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی را دو مولفه اصلی برای تحقق شعار سال اعلام کرد و ادامه داد: در کنار آن باید به اقتصاد دانش‌بنیان و فناور که تولیدات ما را در فضای جهانی رقابتی کند نیز تکیه کنیم.

دارابی بر لزوم تعامل گسترده حوزه علم و صنعت و خصوصاً استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری تاکید کرد.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه از صادرات ۳.۴ میلیارد دلاری استان کرمانشاه در سال گذشته نیز یاد کرد که نسبت به سال قبل رشد ۲۷ درصدی داشته است و یادآور شد: نیمی از این صادرات حاصل فعالیت تولیدکنندگان و تجار استان و نیمی صادرات عبوری بوده است.

در ادامه جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز از معضل قطع برق خصوصاً در ساعات پیک کاری یاد کرد و گفت: این امر باعث شده برخی صنایع بزرگ به مرحله تعدیل نیرو برسند.

وی با اشاره به اینکه افزایش ۳۰ تا ۴۰ مگاوات سهمیه صنایع استان می‌تواند مشکل صنایع را حل کند، از مجمع نمایندگان و استاندار کرمانشاه خواست پیگیر این موضوع باشند.

در ادامه رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز با اشاره به سهم قابل توجه کالاهای عبوری از مرزهای استان کرمانشاه، گفت: باید کاری کنیم که سهم تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان از صادرات کرمانشاه بیشتر شود.

وی پیشنهاد کرد نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی با محوریت کرمانشاه یا در استان یا در عراق برگزار و ظرفیت‌های صادراتی کرمانشاه بیشتر معرفی شود.

ساسانی از اهم چالش‌ها و مشکلات پیش روی صنعت کرمانشاه نیز یاد کرد و گفت: محدودیت دسترسی به منابع بانکی برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش، فاصله تجهیزات صنعتی با تکنولوژی روز دنیا، دشواری تامین ارز برای واردات مواد اولیه و تجهیزات خط تولید، متغییر بودن قیمت مواد اولیه و عدم امکان برنامه‌ریزی صنعتگران، چالش‌های جدی رفع تعهدات ارزی، محدودیت ناشی از تحریم‌ها جهت به روز کردن تکنولوژی‌های صنعتی، تامین مواد اولیه، حضور در بازارهای صادراتی و مبادلات مالی و ... از جمله این چالش‌هاست.

در پایان این مراسم از مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به عنوان یکی از مدیران واحدهای تولیدی نمونه استان تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد