در آستانه عید سعید قربان؛

آیین احیاء گذر دائمی صنایع دستی منطقه آزاد چابهار و اهداء جهیزیه به زوجین جوان

با حضور حمیرا ریگی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعید آخوندی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاونین و مدیران سازمان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظامی شهر چابهار و هنرمندان و صنعتگران، آیین احیا گذر دائمی صنایع دستی و اهدای پکیج جهیزیه با هدف حمایت از جوان‌سازی جمعیت توسط سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار گردید.

آیین احیاء گذر دائمی صنایع دستی منطقه آزاد چابهار و اهداء جهیزیه به زوجین جوان
صفحه اقتصاد -

 این سازمان در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و با هدف همیاری با دولت جهت حمایت از طرح جوانی جمعیت طی سال گذشته و سال جاری اقدام به اهدای پکیج جهیزیه شامل (فرش، ماشین لباس شویی، یخچال، جاروبرقی، اجاق گاز، تلویزیون) به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) کرد که در این مراسم‌ تحویل زوجین تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) گردید.

 در این مراسم با هدف حمایت و توانمند سازی از طریق ایجاد اشتغال برای بانوان خودسرپرست و فراهم ساختن بستری برای ارایه تولیدات دست آفرین و صنایع دستی صنعتگران، ایجاد اشتغال پایه محور صنعتگران بومی، بنای سنتی بزرگترین گذر صنایع دستی جنوب شرق کشور مجددا احیا و راه اندازی شد.

  این گزارش می افزاید: دکتر ریگی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن ابراز خرسندی و تبریک به زوجین جوان حاضر در مراسم، احیا گذر دائمی صنایع دستی منطقه آزاد را مسیری برای تامین آینده ایشان دانست و اظهار داشت: این بستر راهی برای رسیدن به آینده و کمک به رونق چرخه اقتصادی شما عزیزان خواهد بود. 

گفتنی است، در این گذر، تعداد ۲ شرکت تعاونی صنایع دستی در ۱۱ رشته مختلف از جمله سوزندوزی، سفالگری، حصیر بافی، سکه دوزی، ساخت زیور آلات سنتی و هنری های تلفیقی با درج نقوش سنتی برگرفته از فرهنگ بومی منطقه فعالیت دارند.

 قابل ذکر است، علاوه بر فعالیت صنعتگران، بانوان خودسرپرست، انجمن های حمایتی کم توان جسمی و تحت پوشش‌ بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) کارگاه‌ مهارت آموزی ندامتگاه شهرستان چابهار هم از فعالین این گذر می باشند.

بزرگترین گذر صنایع دستی که با یک سازه بومی و سنتی به زیربنای ۳۱۰ متر مربع احداث شده به همت جهادی حمیرا ریگی مدیرعامل سازمان مجددا احیا گردید.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد