اختصاصی صفحه اقتصاد

بازار بورس در هفته‌ای که گذشت بخشی از رشد ۵ درصدی دو هفته قبل را جبران کرد

با بازدهی منفی 0.83 درصدی در دو روز انتهایی هفته، هر چند تابلوی معاملات را به رنگ سرخ مایل کرد ولی برای سهامدارانی که در اصلاح‌های قبلی همراه با بازار بودند بیشتر به یک ریز موج اصلاحی شبیه بود.

 بازار بورس در هفته‌ای که گذشت بخشی از رشد ۵ درصدی دو هفته قبل را جبران کرد
صفحه اقتصاد -

اهالی بازار سرمایه در دو موج اصلاحی قبلی یعنی از ۱۸ شهریور تا ۶ آبان شاهد ۱۰ درصد  و در اصلاح سنگین و فرسایشی از اواسط اردیبهشت تا ابتدای شهریور ماه ۲۴ درصد افت شاخص را تجربه کردند.

شاخص کل که ابتدای هفته را با عدد ۲ میلیون و ۵۶ هزار واحد شروع کرد بعد از ۵ روز کاری در ایستگاه ۲ میلیون و ۳۸هزار واحدی، کار خود را برای هفته منتهی به 24 آبان به اتمام رساند. 

با نگاهی به نقشه بازار بر اساس بازدهی هفتگی می‌بینیم که بیشترین بازدهی هفته در گروه منسوجات با ۹.۷۶،  استخراج نفت و گاز و حمل و نقل به ترتیب با ۵.۴۴ و ۵ درصد بوده است.

11

البته با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی آبان ماه، در صورت بررسی بازدهی شاخص صنایع، بیشترین بازدهی صنعت‌ها در 26 روز گذشته مربوط به صنایع استخراج نفت به جز کشف، سایر معادن،  و محصولات فلزی به ترتیب ۳۰.۹ ، ۱۸.۶۶ و ۱۳.۸۷ درصد بوده است.

در صندوق‌های سهامی، صندوق پالایش یکم با وجود بازدهی سالانه ۴۰ درصدی، در هفته گذشته منفی ۲/۱۳ درصد صندوق واسطه‌گری مالی یکم منفی ۲.۸۴ و مشترک پیشتاز منفی ۰.۵ درصد افت ارزش را تجربه کردند .

در صندوق‌های مختلط با توجه به ماهیت متفاوتی که برای این صندوق‌ها پیش‌بینی شده، تقریباً روندی ثابت و بدون تغییر را سپری کردند.

به طور کلی تلاطم منفی بازار در هفته گذشته بیشتر متوجه صنایع بزرگ و شاخص سازها بود به طوری که در مقابل افت 0.83 درصدی  شاخص کل بورس، رشد 0.48 درصدی شاخص کل هم وزن بورس و 0.92  درصدی شاخص هم وزن فرابورس را داریم که در آخرین لحظات بازار به شکل افزایش تعداد صفوف خرید به ۵۸ صف در مقابل ۳۲ صفحه فروش و البته با موازنه معکوس ارزش ۱۱۶۱ به ۲۴۴۲ میلیارد ریالی بسیار قابل تحلیل است.

در بعد تکنیکال در اواسط آبان ماه، برای شاخص کل بورس شاهد شکست موفق خط روند با کندل‌های پرقدرت صعودی با پشتیبانی مناسب حجم معاملات بودیم.

در حال حاضر  اولین حمایت برای کندل‌های اصلاحی شاخص، سطح استاتیک در پیوت‌های قبلی و خط روند داینامیک با برخوردهای معتبر را می‌توان تصور کرد.

 بازار بورس در هفته‌ای که گذشت

 

بنابراین اولین حمایت معتبر سطح ۲ میلیون و ۳۲ هزار واحد و حمایت بعدی سطح بسیار معتبر تکنیکال روانی ۲ میلیون واحد می‌باشد.

 در صورت حفظ این سطح و واکنش مثبت، شاهد پولک موفق و رشد تا هدف اولیه ۲ میلیون و ۶۰ هزار واحد خواهیم بود.

 در صورت محقق شدن سناریوی اول و شکست حمایت ۲ میلیون واحد، حمایت پیش رو سطح  یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد، آخرین و مهم‌ترین سطح استاتیک برای شاخص کل خواهیم بود.

هر چند نزدیک شدن شاخص قدرت نسبی( اندیکاتور RSI) به سطح حمایتی و فاز مثبت و همچنین تحت حمایت بودن از طرف میانگین‌های اندیکاتور ایچیموکو و همچنین کراس ابر، وزنه سناریو اول یعنی حمایت شاخص را برای ما سنگین‌تر می‌کند.

333

 

 البته با توجه به روند معاملات آخرین روز کاری در هفته گذشته با ارزش معاملات ۵۸.119 میلیارد ریال و افت ۷۰۰۰ واحدی شاخص، شرایط لزوم احتیاط و پایبندی به اصول مدیریت سرمایه را برای فعالان بازار سرمایه می طلبد.

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد