آخرین حضور متیو پری در انظار عمومی قبل از مرگ

پست های مشکوک متیو پری، بازیگر چندلر قبل از مرگ او

عکس‌هایی از آخرین حضور آخرین متیو پری در انظار که مربوط به یک هفته پیش از فوتش است منتشر شد.

پست های مشکوک متیو پری، بازیگر چندلر قبل از مرگ او
صفحه اقتصاد -

برخی از کاربران فضای مجازی می گویند او که در فضای مجازی ماه ها فعالیت نداشته است در چهار پست پشت سر هم پست هایی راجع به بتمن منتشر کرده است، قصد گرفتن کمک داشته است به دلیل افسردگی و یا تهدید جانی. برخی دیگر مدعی شده اند که نام او در لیست افرادی بوده است که به جزیره اپستین و ماجرای رسوایی اپستین مربوط بوده است اما عکس منتشر شده نامی از او را نشان نمی دهد. او در یکی از پست ها عکسی از سه کرن بری منتشر کرده است که دو گمانه زنی درباره آن کرده اند. یک این کرن بری نیست و میوه ای شبیه آن است که بسیار سمی است و ایست قلبی می دهد و دوم درباره گروه موسیقی است که در ترک سوم آنها راجع به مرگی در آب صحبت می شود و خواننده آن گروه به صورت مشکوکی می میرد.

ZtBW9GEdNYQe

 

در برخی از رسانه های خارجی گفته شده است که تحقیقات درباره مرگ این بازیگر محبوب در حال انجام است

در نظر داشتن نقش راس برای متیو پری

ابتدا، تهیه کنندگان سریال فرندز متیو پری را برای نقش راس (که در نهایت به شویمر رسید) ایده‌آل می‌دانستند. با این حال، پس از خواندن فیلمنامه، متیو برای نقش چندلر بینگ که کاملا با استعدادهای کمدی‎اش مطابقت داشت، تست  داد و نقش را مال خود کرد. به حدی که وقتی در تست حضور داشت، حتی از فیلمنامه هم استفاده نکرد. متیو پری آنقدر با این شخصیت ارتباط برقرار کرده بود که دیالوگهای چندلر را در تمرین با دوست که ابتدا قرار بود نقش چندلر را بازی کند حفظ کرده بود. متیو در کتاب خاطراتش که سال گذشته منتشر شد نوشته بود: «چندلر یک شخصیت ویژه و  متمایز برایم بود. اینطور نبود که فکر کنم بتوانم نقش چندلر را بازی کنم بلکه من چندلر بودم.»

کتک کاری با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا

متیو پری یک بار جاستین ترودو جوان که حالا نخست‌وزیر کانادا است را مورد ضرب و شتم قرار داده بود. ظاهرا آنها هم مدرسه‌ای بودند و متیو در یک برنامه تلویزیونی در گفت‌وگو با جیمی کمل  اعتراف کرده بود: «من در این مورد لاف نمی‌زنم. این وحشتناک است. من یک بچه احمق بودم که نمی‌خواستم او را کتک بزنم.»

ترودو هم در واکنش به مرگ متیو در توییتر نوشت: «درگذشت متیو پری تکان‌دهنده و غم‌انگیز است. من هرگز بازی‌های حیاط مدرسه را که قبلا انجام می‌دادیم فراموش نمی‌کنم و می‌دانم که مردم در سراسر جهان هرگز شادی را که او برایشان به ارمغان آورد فراموش نمی‌کنند. ممنون برای همه خنده‌ها، متیو. تو دوست داشتنی بودی.»

به بهانه در گذشت ستاره سریال محبوب فرندز؛ چندلر دوست‌داشتنی ما

اعتیاد و دردسرهایش

پس از تصادف جت اسکی در سال ۱۹۹۷  به تجویز پزشکان به مصرف مسکن روی آورد اما به سرعت به قرص‌ها وابسته شد و شروع به ترکیب آنها با الکل کرد و همین باعث شد اعتیادش بدتر شود. خودش در یک برنامه تلویزیونی به مشکلات اعتیادش در سریال فرندز اشاره کرد و گفت که دیدن سریال و آن مردی که در آن زمان در حال سختی کشیدن و عذاب در تاریکی بود برایش سخت است. به گفته او هر جا در سریال چاق است اعتیاد به الکل دارد و از جایی که دیگر لاغر می‌شود به مصرف قرص روی آورده. او از وزن ۷۰ کیلوگرم به چیزی کمی بالاتر از ۵۵ کیلوگرم رسیده بود.

شرکت در دو دوره توانبخشی همزمان با بازی در سریال فرندز

زمانی که متیو پری مشغول بازی در مجموعه فرندز بود، نه یک بار، بلکه دو بار در دوره توانبخشی برای ترک اعتیادش شرکت کرد. علیرغم تمام تلاش‌هایش برای پنهان کردن سوءمصرف الکل، خیلی زود همکارانش این موضوع را متوجه شدند. جنیفر آنیستون کسی بود که به او گفت ما می‌دانیم تو مشکل مصرف الکل داری و به گفته متیو، جنیفر یکی از کسانی بود که بیشترین نقش را در ترک اعتیاد متیو داشت. متیو درباره همراهی بازیگران فرندز برای کمک به ترک اعتیادش گفته بود: وقتی یک پنگوئن‌ آسیب می‌بیند همه پنگوئن‌ها دور او جمع می‌شوند و تا زمانی که خوب نشده کنارش می‌مانند. دوستان من در سریال فرندز برای من همین کار را کردند.

متیو پری Matthew Perry

رابطه عاشقانه متیو پری با جولیا رابرتز

بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶ متیو پری با جولیا رابرتز رابطه عاشقانه داشت. ظاهرا این رابطه اینطور شروع شد که NBC می‌خواست رابرتز در فصل ۲ فرندز مهمان اپیزود پس از سوپر بول باشد و رابرتز فقط در صورتی حاضر بود در برنامه حضور داشته باشد که نقشش در خط داستانی کاراکتر چندلر نوشته شده باشد. بنابراین متیو دسته‌گل بزرگی (سه دوجین گل رز) را با یک یادداشت برای جولیا فرستاد که نوشته بود: «تنها چیزی که هیجان‌انگیزتر از احتمال اجرای تو در برنامه است، این است که بالاخره بهانه‌ای دارم که برایت گل بفرستم.» آنها تا بعد از بازی جولیا رابرتز در اپیزود مورد نظر یک زوج رمانتیک و خوشبخت بودند.

حتی متیو برای سال نو و آشنایی با خانواده جولیا به مکزیکوسیتی سفر کرده بود اما بعد از چند ماه رابطه عاشقانه، متیو جولیا را ترک کرد و جولیا بسیار متعجب شد. متیو در کتابش نوشته است: «قرار گذاشتن با جولیا رابرتز برای من خیلی زیاد بود. من دائم مطمئن بودم که او قرار است از من جدا شود. چرا؟ چون من کافی نبودم؛ من هرگز نمی‌توانستم کافی باشم. شکسته، خم شده و  غیرقابل دوست داشتن بودم. بنابراین به جای مواجهه با عذاب اجتناب‌ناپذیر از دست دادن او، از جولیا رابرتز زیبا و درخشان جدا شدم.»

 بازیکن تنیس کانادا

تعداد کمی از مردم از علاقه شدید پری به تنیس خبر دارند و اغلب او را به دلیل استعداد استثنایی بازیگری‌اش و به خصوص نقش چندلر بینگ می‌شناسند. آنها نمی‌دانند متیو قبل از اینکه وارد عرصه بازیگری شود، یک تنیسور درجه یک در تیم نوجوان در کانادا بود. او قبل از رفتن به لس آنجلس در سن ۱۵ سالگی، جایی که رقابت سخت‌تر بود، تنیس را حرفه‌ای دنبال می‌کرد. در بسیاری از مصاحبه‌های خود گفته است که سعی کرده در آمریکا هم تنیس بازی کند اما استعدادش به اندازه کافی خوب نبوده است.

نامزدی جایزه امی

فرندز برای متیو پری در در سال ۲۰۰۲ یک نامزدی جایزه امی به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال کمدی را در پی داشت. در حالی که مت لبلانش نیز برای همین عنوان نامزد شده بود اما هر دو آنها جایزه امی را به ری رومانو باختند.

متیو پری در سریال کمدی فرندز

عکسی تاریخی متیو پری روی جلد مجله

اولین باری که عکس متیو پری روی جلد مجله People قرار گرفت، نسخه‌ای از آن را برای یکی از معلمان قدیمی خود به نام دکتر وب فرستاد، که یک بار گفته بود اگر مدام به شوخی ادامه دهد، هرگز به چیزی نمی‌رسد. بنابر این، آن مجله و عکس روی جلدش برای متیو تاریخی و ماندگار بود.

یک میلیون دلار برای بازی در هر قسمت فرندز

بر اساس گزارش‌ها، هر یک از بازیگران از جمله متیو پری برای بازی در هر قسمت از سریال فرندز یک میلیون دلار دریافت کردند و بنابر ادعاهایی آنها هنوز میلیون‌ها دلار از سندیکای سریال دریافت می‌کردند.

میراث متیو پری و خنده‌های ما

شاید او زمان رابطه با جولیا رابرنز خبر نداشت که چه شخصیت ویژه و خاصی دارد اما میلیون‌ها طرفدار او در همه این سالها طور دیگری فکر می‌کردند. متیو برای دهه‌ها  توانست از استعداد باورنکردنی خود در کمدی، تیز هوشی و قلب وسیعش استفاده کند، تا خانه‌های ما را پر از خنده و عشق کند. میراث او  مطمئنا برای سال‌های متمادی ادامه خواهد داشت و این بهترین واقعیت است. میراث او همان چیزی است که از سنین کم دوست داشت به مردم هدیه کند؛ خنده و شادی. او در کتاب خاطراتش نوشته است: وقتی پدرم خانه را ترک کرد، فهمیدم که من باید نقشی در خانه داشته باشم. وظیفه من این بود که دیگران را سرگرم کنم، دوستانم، عشق‌هایم، و این کار سخت که مردم را شادکنم، کاری کنم لذت ببرند، بخندند یا آرام شوند و اینکه مرا دوست داشته باشند. همین شد که به مرور دلقک حیاط مدرسه شدم.

matthew-perry-friends_01

جسد «متیو پری» حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر در جکوزی خانه اش در لس آنجلس در حالی کشف شد که دفتر پزشکی قانونی پرونده عنوان کرده که اعلام علت دقیق مرگ به تعویق می‌افتد؛ این به طور معمول بدان معنی است که کالبدشکافی کامل شده است، اما بازرس به زمان بیشتر و تحقیقات بیشتری در مورد علت دقیق مرگ نیاز دارد.

پس از کالبد شکافی، علت دقیق مرگ مشخص نشده است و پزشکی قانونی خواستار تحقیقات بیشتر و مطالعات تکمیلی است. سخنگوی پزشکی قانونی لس آنجلس به مجله «People» گفته است که نتایج کالبدشکافی «متو پری» در انتظار گزارش سم شناسی است که ممکن است چندین هفته طول بکشد. 

پری که با بازی در نقش چندلر بینگ در سریال معروف «فرندز» به شهرت رسید، پیش از این به صراحت در مورد مبارزه چندین دهه خود با سوء مصرف مواد صحبت کرده بود و در کتاب خاطرات خود در سال ۲۰۲۲، تلاش خود را برای رهایی از اعتیاد به الکل را منعکس کرده بود. او در حین تبلیغ این کتاب اشاره کرد که ۱۸ ماه پاک بوده است، اما در سال ۲۰۱۵ اذعان کرد که این روند آسانی نبوده است. 

 

او در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر گفته بود: «شما نمی‌توانید ۳۰ سال مشکل مواد مخدر داشته باشید و سپس انتظار داشته باشید که در ۲۸ روزه آن را حل کنید. من فراز و نشیب ها و تحسین‌های شگفت‌انگیز زیادی در زندگی‌ام داشته‌ام، اما بهترین چیز در مورد من این است که اگر یک الکلی پیش من بیاید و بگوید آیا به من کمک می کنی الکل را ترک کنم؟ می‌گویم بله چون می دانم که آن را چگونه انجام دهم.»

«پری» همچنین برای کمک به ترک مصرف الکل دیگران فعالیت می‌کرد و خانه ساحلی سابق خود در مالیبو یک مرکز زندگی بدون الکل به نام خانه پری ایجاد کرده بود. 

«متیو پری» که در سال ۱۹۶۹ در ماساچوست به دنبال آمده بود در شهر اوتاوا در کانادا بزرگ شد و در نوجوانی به لس‌آنجلس نقل مکان کرد. او از ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸ در نقش شخصیتی به نام «چاز راسل» در سریال «بویز» ظاهر شد و در نمایش‌هایی از جمله «گروئینگ پینز» هم بازی کرد. اما او با «فرندز» یک ستاره بین‌المللی شد؛ سریالی که فراز و نشیب زندگی شش جوان نیویورکی در یافتن عشق، کار و دوست را به تصویر می‌کشید با بازیگری «جنیفر انیستون»، «کورتنی کاکس»، «دیوید شوییمر»، «مت لابلانک» و «لیسا کودرو» یکی از موفق‌ترین نمایش‌های تاریخ تلویزیون شد.

«متیو پری» در چندین فیلم سینمایی از جمله «فولز راش این» (احمق‌ها بشتابید)، «آلموست هیروز» (تقریبا قهرمان) و «هول ناین یاردز» (همه نه یارد) نیز ظاهر شده بود.

4719911

 

جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کودرو، مت لبلانک و دیوید شویمر در این بیانیه که دیروز دوشنبه منتشر شد، افزودند: حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد، اما در حال حاضر ما لحظه‌هایمان را صرف غم خوردن برای این فقدان غیرقابل جبران می‌کنیم. به مرور زمان، هر وقت که بتوانیم بیشتر خواهیم گفت. در حال حاضر، افکار و عشق ما با خانواده متی، دوستانش و همه کسانی است که او را در سراسر جهان دوست داشتند.

پیش از این برخی از دیگر بازیگرانی که صحنه‌های مشترک با پری داشتند به وی ادای احترام کرده بودند که مگی ویلر که در چهار فصل اول سریال حضور داشت از جمله آنها بود.

پاجت بروستر هم که در فصل ۴ حضور داشت ضمن احترام به این بازیگر از دوست‌دارانش خواسته بود کتاب او را بخرند و بخوانند. وی نوشته بود: لطفا کتاب او را بخوانید. این میراث اوست تا به دیگران کمک کند.

با درگذشت پری خاطرات هالیوودی‌ها از جمله مارتا کافمن و دیوید کرین، خالقان «دوستان» و کوین برایت، تهیه کننده اجرایی آن نیز منتشر شد. آنها در بیانیه‌ای گفتند: از درگذشت دوست عزیزمان متیو شوکه و عمیقاً متاسفیم. هنوز باورکردنی نیست. تنها می‌توانیم بگوییم از همراه بودن با او در بخشی از زندگی خود احساس خوشبختی می‌کنیم. او استعداد درخشانی بود. این کلیشه‌ای است که بگوییم بازیگر شخصیت خودش را می‌سازد، اما در مورد متیو، هیچ حرف واقعی‌تری وجود ندارد. همواره شادی، نور و هوش درخشان او را در هر لحظه، نه فقط در کارش، بلکه در زندگی نیز گرامی خواهیم داشت. او همیشه بامزه‌ترین فرد جمع بود، با قلبی بخشنده و فداکار.

ادای احترام به متیو بری در آغاز هر فصل «فرندز»

همچنین اعلام شد در آغاز هر فصل سریال «فرندز» متن یادبودی افزوده می‌شود، تا یاد بازیگر درگذشته‌اش گرامی داشته شود. شبکه «مکس» به این ترتیب از متیو پری در پلتفرم استریم خود تجلیل می‌کند. روی متن یادبود نوشته شده است: «به یاد متیو پری ۱۹۶۹-۲۰۲۳».

انتخاب چندلر به عنوان بامزه‌ترین شخصیت «فرندز»

در همین حال شخصیت چندلر بینگ که متیو پری ایفاگر نقشش بود به عنوان بهترین شخصیت «دوستان» انتخاب و دومین شخصیت خنده‌دار تلویزیونی تمام دوران هم شد.

واکنش بازیگران «فرندز» به مرگ متیو پری/بامزه‌ترین شخصیت سریال بود

این انتخاب بر اساس رای‌هایی که در سایت رتبه‌بندی «رنِکر» انجام شد، صورت گرفت و چندلر عنوان محبوب‌ترین شخصیت «فرندز» را از آن خود کرد.

این انتخاب بر اساس رای ۱۶۹ هزار نفر به دست آمده و پس از او جوی تریبیانی (با بازی مت لبلانک)، ریچل گرین (جنیفر آنیستون)؛ فیبی بافی (لیزا کودرو)، راس گلر (دیوید شویمر)؛ و مونیکا گلر (کورتنی کاکس) جای گرفته‌اند.

یک نظرسنجی دیگر هم چندلر بینگ را دومین شخصیت بامزه تاریخ تلویزیون معرفی کرده و آن را پس از مایکل اسکات با بازی استیو کارل از «آفیس» قرار داده است. چندلر و مونیکا هم در صدر فهرست «زوج‌های تلویزیونی غیرمنتظره‌ای که هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد» دهه ۱۹۹۰ قرار دارند.

پری شنبه ۲۸ اکتبر در خانه‌اش در لس آنجلس درگذشت. او ۵۴ سال داشت.

در دنیای «دوستان»، بینگ در «تحلیل آماری و پیکربندی مجدد داده‌ها» برای یک شرکت نامشخص کار می‌کند که طبق مقاله‌ای در سال ۲۰۱۹ در آتلانتیک، شغلی پردرآمد است که او از آن متنفر است.

پری از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ در ۲۳۶ قسمت در ۱۰ فصل سریال «فرندز» بازی کرد. بازی او در نقش چندلر ترکیبی از شیرینی و طعنه بود و برای او محبوبیت زیادی خلق کرد.

«دوستان» نامزد ۶۲ جایزه امی پرایم‌تایم شد و در سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین سریال کمدی را برد. سال ۲۰۲۱ هم بازیگران این سریال در یک برنامه ویژه با عنوان «دوستان: اتحاد مجدد» دوباره گرد هم آمدند.

به جز «دوستان»، پری در سریال‌هایی مانند «استودیو ۶۰» در سال ۲۰۰۶، «همسر خوب» در سال ۲۰۱۲ و «زوج عجیب» در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ و همچنین فیلم‌هایی مانند «هجوم احمق‌ها» در سال ۱۹۹۷، «همه ۹ یارد» و «دوباره ۱۷» محصول ۲۰۰۹ بازی کرد. پری روی صحنه نمایش نیز نقش‌آفرینی کرد که شامل ۲ نمایش در لندن در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۱۶ بود.

qf91yvf7XVJt

وقتی چهره‌ای محبوب به طور ناگهانی فوت می‌کند، همه چیزهایی که به او مربوط است یا شاید دلیل و توضیحی برای مرگ ناغافلش باشد، اهمیت پیدا می‌کند. رسانه‌ها در آرشیوهای‌شان جست‌وجو می‌کنند و حتی بی‌اهمیت‌ترین جزئیاتی را که ممکن است به کارشان بیاید بیرون می‌کشند و شروع می‌کنند به نظریه‌پردازی. هواداران چهره‌ها هم در شبکه‌های اجتماعی تئوری‌ها و حدس و گمان‌های‌شان را با دنبال کنندگان‌شان به اشتراک می‌گذارند و سعی می‌کنند بخشی از رخداد مرگ یک سلبریتی باشند، با مدیحه‌سرایی، با مرور خاطرات، با انتشار عکس و هر چیزی که در چنته دارند.

آخرین عکس متیو پری در انظار پیش از مرگش | آخرین پست او در اینستاگرام چه بود؟

این اتفاق درباره متیو پری، بازیگر نقش چندلر در سریال «فرندز»، هم رخ داد. عکس‌هایی از آخرین حضور او در انظار که مربوط به یک هفته پیش از فوتش است منتشر شد، اما چیز دندان‌گیری که بخواهد نشانه‌ای از وضعیت روانی آشفته یا روحیه افسرده و درهم‌شکسته او باشد در عکس‌ها مشاهده نمی‌شود. این عکس‌ها در حالی گرفته شده که پری به همراه دوستی که با او قرار ناهار داشته، در «آپِل پَن» که همبرگرهای معروفی دارد، دیده شده است. یک تی‌شرت آستین کوتاه آبی خاکستری، شلوار مشکی، عینک آفتابی، ریش پروفسوری کوتاه و یک جفت کتانی بدون بند پوشش پری را تشکیل می‌دهد. اضافه وزن پری هم نسبت به سال‌هایی که در جوانی نقش چندلر را در «فرندز» بازی می‌کرد کاملا مشهود است که البته سالها با همین وزن دیده شده بود.

 

 

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد