ماجرای ۱۳۵۰ میلیارد فرار مالیاتی موسسه اعتباری ثامن الحجج

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، در پی تخلفات موسسه اعتباری ثامن الحجج، مبلغ یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از حقوق ضایع شده بیت‌المال در قالب فرار مالیاتی احیا شد و به بیت المال برگشت.

ماجرای 1350 میلیارد فرار مالیاتی موسسه اعتباری ثامن الحجج
صفحه اقتصاد -

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، در پی عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی تعاونی دانش‌آموختگان سبزوار (ثامن‌الحجج) این تعاونی منحل شد، سپس احیا و مطالبه بدهی‌های سنواتی دوازده ساله صندوق مذکور طی سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۹ به اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه شهر و استان تهران واگذار شد.

بر این اساس در پی تخلفات مؤسسه اعتباری تعاونی دانش‌آموختگان سبزوار (ثامن الحجج)، مبلغ یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از حقوق ضایع شده بیت‌المال در قالب فرار مالیاتی، احیا و به بیت المال برگشت.

به منظور تأمین منابع مالی برای احقاق حقوق مالباختگان و با هماهنگی دادگستری تهران، تعداد ۱۲۶ فقره پلاک ثبتی متعلق به تعاونی اعتبار مذکور رفع توقیف شد تا هیأت تصفیه تعاونی فوق اقدامات لازم را برای بستانکاران به عمل آورده و مبالغ مالباختگان را پرداخت نماید.

در این راستا سازمان امور مالیاتی کشور با رعایت تشریفات قانونی برای احقاق حقوق بیت‌المال و اخذ دیون دولتی از جمله مالیات و جرایم مترتب بر آن از طریق برگزاری مزایده و حراج، فروش ۵۸ واحد مسکونی به متراژ ۸ هزار و ۹۰۰ مترمربع در اصفهان و یک ملک یک هزار و ۶۹۰ مترمربعی در استان گلستان را در مرحله اجرا دارد.

همچنین ۱۰ واحد اداری به متراژ یک هزار و ۳۵۰ مترمربع در تهران وفق مقررات موضوعه و به استناد ماده ۲۱۵ مالیات‌های مستقیم به نام دولت جمهوری اسلامی تملک شد

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد