چرا باید آزادسازی قیمت خودرو باید در کنار واردات با تعرفه پایین انجام شود؟

نماینده مجلس گفت: آزادسازی قیمت خودرو در کنار واردات با تعرفه بین ۱۵تا ۲۰ درصد باید باشد تا رقابت سالم ایجاد شود‌.

چرا باید آزادسازی قیمت خودرو باید در کنار واردات با تعرفه پایین انجام شود؟
صفحه اقتصاد -

شب گذشته برنامه فرامتن به موضوع  زیان انباشته خودروسازان و میزان واردات خودروهای نو و کارکرده با حضور جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس و اسماعیل شجاعی کارشناس خودرو پرداخت.

در این برنامه جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس  گفت: خودروسازان امروز آنقدر قدرتمند شده اند که امکان رقابت با آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه من با آزاد سازی قیمت خودرو موافق هستم گفت: اما باید در کنار آن واردات خودرو با تعرفه های معقول و منطقی وجود داشته باشد.

نماینده مجلس ادامه داد: ۵۰ سال است که دولت از خودروسازی حمایت کرده است اگر واردات درست و منطقی صورت گیرد خود به خود رقابت سالم ایجاد می شود و کیفیت خودروها هم افزایش می یابد‌.

رشیدی کوچی اظهار کرد: پشت پرده واردات مافیا است و هنوز مشخص نیست واردات انجام می شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد : علت اساسی بی کیفیت بودن محصولات، نبود رقابت و وجود انحصار در این بخش است.

شجاعی کارشناس خودرو هم در ادامه این برنامه گفت: زیان انباشته ایران خودرو حدودا ۱۵۶ هزار میلیارد ریال و سایپا ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است .

وی تاکید کرد: اگر واگذاری این دوبنگاه اقتصادی را به بخش خصوصی انجام دهیم به طور قطع شاهد افزایش چشم گیر کیفیت خواهیم بود و این درحالی است که باید از مدیران و کارشناسان صالح و کارآمد در این بخش استفاده کنیم.دولت دخالت خود را باید قطع کند و از افراد متخصص استفاده کند.

شجاعی افزود: ۸۰۰ قطعه ساز داریم که آماده هستند به حوزه خودروسازی کشور کمک کنند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد