نرخ هر کیلو گندم برای سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ چقدر شد؟

آخرین خبر از قیمت جدید گندم امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ | قیمت هر کیلو گندم ۱۹ هزار و پونصد تومان تعیین شد

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین خبر از قیمت جدید گندم امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

آخرین خبر از قیمت جدید گندم امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ | قیمت هر کیلو گندم ۱۹ هزار و پونصد تومان تعیین شد
صفحه اقتصاد -

بر اساس جلسه روز گذشته شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی، قیمت هر کیلو گندم ۱۹.۵۰۰ تومان تعیین شد بنابراین نرخ نهایی در مدت یک هفته باید از سوی وزیر جهاد کشاورزی اعلام رسمی شود.

نرخ هر کیلو گندم برای سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ چقدر شد؟ 

دیروز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد. در این جلسه قیمت ۳۲ قلم کالای اساسی برای سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ تعیین شد. گندم به عنوان کالای استراتژیک مبنای قیمت گذاری سایر اقلام این گروه محسوب می‌شود.

نرخ هر کیلو گندم ۱۹.۵۰۰ تومان تعیین شد و بر اساس قانون حداکثر در مدت یک هفته نرخ جدید باید از سوی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی اعلام رسمی شود.

این در حالی است که رایزنی‌های هفته گذشته کارشناسان، قیمت تمام شده گندم را بر اساس نرخ تورم پیش بینی شده ۳۵ درصدی از سوی بانک مرکزی، حدود ۲۱ هزار تومان در هر کیلو عنوان شده بود.

در نهایت نرخ گندم و سایر اقلام اساسی با افزایش حدود ۳۰ درصدی تعیین تکلیف شد.

گندم کیلویی چند؟ 

محمدشفیع ملک‌زاده اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی گندم روز گذشته در جلسه شورای قیمـت‌گذاری محصولات کشاورزی کیلویی 19 هزار و 500 تومان برای سال زراعی 1402 -1403 تعیین شد و قرار است طبق قانون وزیر جهاد کشاورزی تا یک هفته آینده این نرخ را ابلاغ کند.

وی عنوان کرد: در جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، صورت جلسه‌ای تنظیم شده که اگر در طول سال نرخ تورم و هزینه‌های تولید تغییر یابد نرخ جدید گندم اعمال خواهد شد.

مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی ایران افزود: پیش از این مرکز پژوهش‌های کشاورزی براساس بررسی هزینه‌ها اعلام کرده بود که برای هر کیلوگرم گندم قیمت خرید، 23 هزار و 700 تومان مناسب است و می‌تواند برای تولیدکننده حاشیه سود داشته باشد. 

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری براساس نرخ تورم 30 درصد تعیین شده است، گفت: از نظر گندمکاران این نرخ پایین است‌.

به گفته مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی ایران پیش از این قیمت‌های 20 تا 25 هزار تومان برای نرخ خرید تضمینی سال آینده بررسی می‌شد که ظاهراً در جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی برخی نمایندگانِ سازمان‌ها‌ که مسئول پرداخت اعتبار گندمکاران هستند، با این قیمت‌های بالا مخالفت کرده‌اند. 

گندمکاران بارها اعلام کرده بودند در صورتی که دولت قیمت منطقی برای سال زراعی آینده برای گندم تعیین نکند، به دلیل کاهش مشوق، احتمال کاهش تولید وجود خواهد داشت.

به اعتقاد کارشناسان یکی از دلایلی که در سال زراعی جدید، کشور در تولید گندم نان خودکفا شد تعیین قیمت مناسب نرخ خرید تضمینی بود. 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • پرنیان

    شک داشتم امسال بکارم یا ن ولی با این نرخ ابدا

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد