بهره برداری از پست فشار قوی متروی خط ۶ پایتخت توسط گروه مپنا

عملیات احداث پست فشار قوی (GIS 63- 20) متروی خط 6 پایتخت توسط شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا انجام شد و روز بیستم شهریور 1402 به بهره برداری رسید.

بهره برداری از پست فشار قوی متروی خط ۶ پایتخت توسط گروه مپنا
صفحه اقتصاد -

این پست بخشی از پروژه خط 6 متروی تهران است که از اواخر سال 1395 و با مشارکت گروه مپنا، شرکت سابیر بین الملل و بانک شهر آغاز و تا کنون سه فاز پروژه بهره‌برداری شده و فاز شمالی مسیر در اوایل مهر ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

احداث و بهره برداری از پست فشار قوی (GIS 63- 20) کیانشهر در بخش جنوبی پروژه متروی خط 6 طی  بازه زمانی حدودا یکساله انجام و به این ترتیب بخش جنوبی به برق منطقه‌ای تهران متصل شده است

مشارکت مپنا در پروژه خط ۶ متروی تهران شامل طراحی، تهیه، ساخت، حمل، نصب، راه‌اندازی، آموزش و تامین قطعات یدکی و تجهیزات الکتریکال و مکانیکال (E&M) است. این ماموریت‌ها شامل تجهیزات برق‌رسانی، کنترل و علائم، تأسیسات، زیرساخت‌های مخابراتی، خط ریلی، پله برقی، آسانسورها، هواسازها و هواکش‌های میان تونلی، گیت‌های ورودی و سیستم اسکاداست.

خط ۶ متروی تهران جنوب شرق تهران را به شمال غرب متصل می‌کند. این خط از دولت‌آباد شروع می‌شود و از ایستگاه‌های میدان شهدا، میدان امام حسین، هفت‌تیر، ولیعصر، بلوار کشاورز، دانشگاه تربیت مدرس، مرزداران، پیامبر، ستاری، شهر زیبا و کن می‌گذرد.

مجموع این ایستگاه‌ها ۲۷ کیلومتر طول دارند و خط افزو‌ده‌ای که در جنوب شرق ایجاد می‌شود و از ایستگاه‌های حرم، ابن‌بابویه و چشمه علی می‌گذرد طول این خط را به ۳۱ کیلومتر می‌رساند و آن را تبدیل به طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه می‌کند.

گفتنی است نگهداری و تعمیرات تجهیزات الکتریکال و مکانیکال خط 6 مترو تهران نیز به واسطه حضور فعال گروه مپنا در پروژه‌های متروی تهران و اصفهان و عملکرد قابل قبول در نگهداری و تعمیرات خط سه مترو تهران توسط شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه به شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا واگذار شده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد