۴ روز بارش باران و رعدوبرق برای برخی استان ها/هشدار هواشناسی در این باره

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد افزایش سرعت باد در سواحل جنوبی و خسارت‌های احتمالی آن، از بارش باران و رعد و برق ۴ روزه در برخی استان‌ها خبر داد.

۴ روز بارش باران و رعدوبرق برای برخی استان ها/هشدار هواشناسی در این باره
صفحه اقتصاد -

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در اکثر مناطق کشور آسمان صاف بوده و در غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش‌های خفیف پیش‌بینی می‌شود.

طی فردا و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پیش‌بینی شده است و روز جمعه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ابرناکی، رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد روی می‌دهد.

شنبه هفته آینده این شرایط با شدت بیشتری در استان‌های خراسان شمالی،‌ شمال خراسان رضوی،‌گلستان،‌ نیمه شرقی مازندران و ارتفاعات البرز شرقی ادامه خواهد داشت.

‌ طی ۵ روز آینده در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق،‌ مرکز و بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور بخصوص مناطق مرزی در برخی ساعات افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی خراسان جنوبی نیز وزش باد شدید باعث گرد و خاک، طوفان شن، کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

همچنین براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، طی ۳ روز آینده تنگه هرمز، شرق و مرکز خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: بعدازظهر سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

زمان پایان: پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲

نوع مخاطره: افزایش سرعت باد جنوب غربی در محدوده سواحل استان هرمزگان (به‌ویژه در تنگه هرمز) و باد شمال غربی در محدوده سواحل استان بوشهر(به‌ویژه در سواحل جنوبی) حداکثر تا ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج حداکثر تا ۱.۵ متر (با تاکید بر روز چهارشنبه در ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب).

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر.

چهارشنبه یک شهریور ۱۴۰۲: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر.

پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲: غرب دریای عمان و شرق تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد شناورهای سبک، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد کشتی‌ها.

توصیه: خودداری از تردد شناورهای سبک، خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا، تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری و تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌ها.

 

پیشنهاد سردبیر

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد