پیش بینی وضعیت آب و هوا همدان فردا یکشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ | دمای هوای همدان به ۴۰ درجه می‌رسد

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا همدان فردا یکشنبه 22 مرداد ماه 1402 پرداخته شده است. 

پیش بینی وضعیت آب و هوا همدان فردا یکشنبه 22 مرداد ماه 1402 | دمای هوای همدان به ۴۰ درجه می‌رسد
صفحه اقتصاد -

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: دمای هوای استان در چند روز آینده به اوج خود و در برخی از نقاط استان گرمای تموز به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

«روح الله زاهدی» افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۷۲ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار و تشکیل ابرهای محلی، وزش ملایم باد و گرمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: به دلیل افزایش دمای هوا، رطوبت سطح زمین به بالا حرکت می‌کند و موجب ایجاد ابرهای محلی هم‌رفتی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان ادامه داد: تشکیل این ابرها موجب بارش قطره‌ای باران پراکنده و در نهایت ممکن است باعث خاک گرفتگی خودروها ‌شود.

زاهدی با اشاره به اینکه این روند تا انتهای هفته آینده ادامه دارد و طبیعی است، ادامه داد: از امروز دمای هوای این استان روزانه به صورت میانگین بین سه تا پنج درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و دمای بیشینه هوای این شهر نیز ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

وی گفت: در این مدت شهر بهار با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و اسدآباد با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرهای استان معرفی شدند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد