یادداشت مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه به مناسبت روز خبرنگار؛

رسالت خبرنگاران؛ صداقت در اطلاع‌رسانی و پاسداری از منافع و مصالح ملی

رسالت حرفه‌ای خبرنگاران به‌عنوان پیام‌آوران حقیقت و واقعیت، نشر حقیقت و واقعیت، امیدآفرینی و تزریق روحیه خدمت و تلاش و پشتکار و امید و نشاط در جامعه است، مسئولیتی زینب‌گونه که اگر به‌درستی محقق شود، همچون رسالت پیامبران، خطیر، سرنوشت‌ساز و زندگی‌ساز است.

رسالت خبرنگاران؛ صداقت در اطلاع‌رسانی و پاسداری از منافع و مصالح ملی
صفحه اقتصاد -

در ادوار مختلف تاریخی مورخان، کاتبان، واعظان و خطابه‌گویان وظیفه ثبت و ضبط و انتقال نقل‌قول‌ها و رویدادها و اتفاقات روزگار را بر عهده داشتند، رسالتی خطیر که نیک‌نامی و بدنامی هر قوم و هر ملت در گرو آن است. طبیعی است که اندک خطایی در این زمینه و غرض‌ورزی و یا ادراک غلط در فهم حقیقت و واقعیات تا چه میزان تأثیرگذار بوده و مستوجب ثواب و عقاب دنیوی و اخروی برای کسانی است که این رسالت را بر عهده دارند.

از همین رو، تکلیف خبرنگاران رسالتی پیامبرگونه دانسته می‌شود که اگر به صفات حسنه اخلاقی مانند صداقت، امانت‌داری و حفظ حرمت قلم و انسان‌ها که به هر دو در قرآن و کتب قدسی قسم یادشده مزین شود، حماسه‌ای همچون عاشورا به فراموشی سپرده نمی‌شود؛ مسئولیتی که حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، نماد بارز ادای آن برای اقامه حق در جامعه بوده و هست.

پرسشگری و روشنگری، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی درباره وقایع، حق‌خواهی و حق‌گویی در راستای منافع ملت در کنار توجه به مصالح عمومی کشور برای استقرار عدالت و اخلاق در جامعه ازجمله مطالبه‌گری‌هایی است که شایسته است جامعه رسانه‌ای به آن‌ها اعتقاد، التزام و اهتمام داشته باشد.

نظام سرمایه‌داری جهانی همواره تلاش داشته تا با در اختیار گرفتن رسانه‌های گروهی و ابزارهای رسانه‌ای و انتقال فناوری ارتباطی خود به سایر کشورها و به‌ویژه کشورهای مستقل و مسلمان، بی‌ثباتی موردنظر خود را در راستای تأمین مصالح و منافع خود پیاده کند و متأسفانه با سوءاستفاده از ضعف سواد رسانه‌ای در بخش‌هایی از جامعه، جریان هدایت اطلاعات و تزریق گفتمان نظام سلطه را با غرض‌ورزی و عناد مدیریت کند و همین مسئله مسئولیت خبرنگاران و فعالان عرصه ارتباطات و اطلاع‌رسانی را در چنین جوامعی دوچندان می‌کند.

در چنین شرایطی از خبرنگاران انتظار می‌رود تا با انعکاس واقعیات و نقاط مثبت، دستاوردها و توانمندی‌ها و توفیقات حاصل‌شده در عرصه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان را ناکام بگذارند و علاوه بر این ضمن همراهی با مردم در مطالبه گری خواسته‌های به‌حق، التیام‌بخش دردهای جامعه باشند و با پرسشگری و روشنگری و نقد آگاهانه و منصفانه عملکردها، در راستای تقویت مدیران و بهبود عملکردها و کاشتن بذر امید و نشاط در جامعه که مکرراً توسط رهبر معظم انقلاب نیز مورد تأکید قرار گرفته است اهتمام ورزند.

هفدهم مردادماه سالروز شهادت و ازجان‌گذشتگی یکی از خبرنگاران این میهن در تقویم کشور به‌روز خبرنگار نام‌گذاری شده و شرکت فولاد مبارکه وظیفه خود می‌داند که ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران و ستایش همت و تلاش ایشان در راستای اعتلای نام ایران و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، از رسالت و فعالیت‌های حرفه‌ای، مسئولانه و اخلاق‌مدارانه خبرنگاران حقیقی جامعه حمایت و از نقدهای سازنده، مشفقانه و دلسوزانه ایشان در راستای تأمین منافع ایران و ایرانیان استقبال نماید و در راستای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی خبرنگاران در بیان واقعیات و حقایق، با این قشر شریف، زحمت‌کش و پرتلاش جامعه همکاری کند. این شرکت درنهایت همواره قدردان زحمات عزیزانی از جامعه رسانه‌ای کشور است که به‌عنوان یاوران صنعت کشور، در انعکاس تلاش‌ها، دستاوردها و خدمات فولاد مبارکه به ملت ایران می‌کوشند.

محمدجواد براتی

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد