یادداشت مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه به مناسبت روز ملی صنعت و معدن؛

سرمایه انسانی و معادن غنی؛ برتری مغتنم ایران در صنعت و معدن

صفحه اقتصاد - دهم تیرماه به‌عنوان روز صنعت و معدن، فرصت مغتنمی برای گرامیداشت تلاش و همت فعالان صنعت و معدن و تکریم متخصصان و فعالانی است که دل در گرو ساختن

سرمایه انسانی و معادن غنی؛ برتری مغتنم ایران در صنعت و معدن

صفحه اقتصاد - دهم تیرماه به‌عنوان روز صنعت و معدن، فرصت مغتنمی برای گرامیداشت تلاش و همت فعالان صنعت و معدن و تکریم متخصصان و فعالانی است که دل در گرو ساختن ایرانی آباد نهاده‌اند و با وجود تحریم‌های ظالمانه و کاستی‌ها، همواره با نشاط و امید و پویایی، به مسیر خود در راه استقلال، آزادی و رشد و توسعه اقتصادی میهن ادامه می‌دهند.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین- مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه: وجود ذخایر غنی معدن و تنوع آن موهبتی خدادادی است که کشور عزیز ما ایران از آن برخوردار است. در کنار آن، بهره‌مندی از نیروهای انسانی ماهر، متخصص و آموزش‌دیده در حوزه‌های صنعت و معدن، ایران را به بهشتی برای سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی تبدیل کرده و آینده روشنی را برای میهن و شکوفایی و جهش اقتصادی جلوه‌گر ساخته است.

معادن غنی در جغرافیای پهناور ایران اسلامی، ایران را در زمره ۱۵ قدرت معدنی جهان قرار داده و به استناد اکتشافات و ذخایر کشف‌شده و تخمین ذخایر بالقوه معدن ، ۷ درصد از ذخایر معدنی جهان در این کشور قرار گرفته و نعمت‌های خدادادی بستر و زیرساخت برتری اقتصادی و صنعتی ایران را در منطقه و جهان هموار کرده است.

در این میان، صنعت کشور نیز از شرایط خوبی در ایران بهره‌مند است. اکتشاف و استخراج معادن و توسعه صنعت در زمینه‌های گوناگون صنعتی، از دیرباز در ایران متداول بوده و نمونه‌های باقی‌مانده ظروف و وسایل فلزی و حفاری‌های متعدد، نشانگر قدمت فعالیت‌های معدنی و صنعتی ایرانیان است.

علاوه بر این، ایران جزء کشورهایی بوده که از دهه‌ها پیش تا امروز، تدریس و تحصیل در رشته‌های مرتبط با معدن را پی گرفته و هم‌اکنون ده‌ها هزار نفر از متخصصان، مهندسان، تکنسین‌ها و کارگران در رشته‌های معدن و صنایع معدنی، متالورژی و دیگر رشته‌های مرتبط مشغول به فعالیت در حوزه صنعت و معدن و خلق ارزش، دانش و ثروت برای ساخت ایران اسلامی و رفاه و امنیت اقتصادی هستند.

صنعت فولاد در سال‌های اخیر به‌واسطه وجود مزیت رقابتی برخورداری از ذخایر معدنی و مواد اولیه و معادن سنگ‌آهن و همچنین سرمایه‌های انسانی متخصص و متبحر، رشد چشمگیری داشته و کشورمان را در زمره تولیدکنندگان برتر فولاد در جهان معرفی کرده و توفیقات بسیاری را در حوزه تولید، اشتغال‌زایی و رونق کسب‌وکار و توسعه پایدار رقم‌زده است.

نام‌گذاری روز دهم تیرماه به‌عنوان روز صنعت و معدن، فرصت مغتنمی برای گرامیداشت تلاش و همت فعالان صنعت و معدن و تکریم متخصصان و فعالانی است که دل در گرو ساختن ایرانی آباد نهاده‌اند و با وجود تحریم‌های ظالمانه و کاستی‌ها، همواره با نشاط و امید و پویایی، به مسیر خود در راه استقلال، آزادی و رشد و توسعه اقتصادی میهن ادامه می‌دهند.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه صنعت و معدن، نقش مؤثر، سازنده و کارساز در توسعه صنعت و معدن کشور ایفا می‌کند و تأمین و تولید قریب به یک‌سوم از فولاد کشور، تنها بخش عیان خدمت فولاد مبارکه برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی است.

توفیق دسترسی به معادن غنی سنگ‌آهن و تأمین نیازهای معدنی در داخل کشور و مزیت کشور در تأمین داخلی مواد اولیه، بازار مناسب مصرف داخلی و منطقه‌ای، قیمت مناسب انرژی و دسترسی به آب‌های آزاد، فرصت‌های خدادادی برای بهره‌مندی از مواهب الهی است که به ایران و ایرانیان اعطا ‌شده و اهمیت توجه ویژه به این مواهب و استفاده صحیح از آن را برای همه برنامه‌ریزان عرصه‌های کلان تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری دوچندان می‌کند.

امروز فولاد مبارکه، به‌عنوان شرکتی سرآمد و پیشران در صنعت فولاد، بستر مناسبی برای تحول و شکوفایی در این صنعت رقم ‌زده و از شمال تا جنوب ایران و از شرق تا غرب و مرکز ایران اسلامی، ده‌ها هزار نفر از کارشناسان، متخصصان، کارکنان و کارمندان و کارگران گروه فولاد مبارکه در معادن، کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف، همت و عزم و اراده خود را به کار بسته‌اند تا ضمن تأمین نیاز داخلی، رونق تولید و شکوفایی اقتصادی را رقم بزنند و با خودکفایی در صنعت، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه، آرمان‌های انقلاب اسلامی را جامه عمل بپوشانند.

محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد