مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه:

فولاد مبارکه حامی همیشگی پژوهشگران و مجموعه‌های تحقیقاتی کشور است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه همواره از پژوهشگران دانشگاه‌ها و مجموعه‌های تحقیقاتی کشور با روش‌های مختلفی

فولاد مبارکه حامی همیشگی پژوهشگران و مجموعه‌های تحقیقاتی کشور است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه همواره از پژوهشگران دانشگاه‌ها و مجموعه‌های تحقیقاتی کشور با روش‌های مختلفی حمایت کرده است.

به گزارش صفحه اقتصاد ، یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: صنعت فولاد، صنعتی پویاست و به علت رشد و توسعه‌ای که دائماً در آن شکل می‌گیرد هرروز با مشکلات، معضلات یا نقاط پر پتانسیل و نقاط قوت و پتانسیل‌های جدیدی روبرو است. برای اینکه بتوانیم بر نقاط ضعف خود فائق آییم و از نقاط پر پتانسیل خود استفاده کنیم باید در بعضی مواقع توسعه‌هایی را بر مبنای پروژه‌های دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی پژوهش‌های درون صنعت فولاد به‌ویژه در فولاد مبارکه تعریف کنیم.

وی گفت: پژوهش نقشی کلیدی در حل مسائل روز و پیش‌بینی چالش‌های آینده دارد. گاهی این مشکلات تازه به وجود می‌آیند و گاهی تغییراتی به وجود می‌آید که باید دانش خود را نسبت به این تغییرات به‌روزرسانی کنیم. البته فنّاوری‌ها و محصولات جدید دائماً در حال عرضه شدن هستند که پژوهش در همه این زمینه‌ها به ما کمک می‌کند تا با استفاده از واحدهای تحقیق و توسعه داخل مجموعه یا پژوهشگران خارج از مجموعه این موضوعات را حل کنیم.

پژوهش و نگاه به حال و آینده

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه افزود: تهدیدها، فرصت‌ها و پتانسیل‌های آینده صنعت فولاد در حال حاضر تا حدی مجهول است و در افق‌های ۱۰ تا ۱۵ساله برای ما تعریف می‌شود. پژوهش در این زمینه به ما کمک می‌کند تا علاوه بر حل مشکلات روز، به آینده نیز توجه داشته باشیم و از آن غافل نشویم. به‌طور مثال قسمتی از این کار با رصد پژوهش‌های جاری انجام می‌شود که درنتیجه آن می‌توانیم مجموعه را برای آینده، تجهیز و آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: احصاء تهدید و فرصت‌های آینده با پژوهش‌های توسعه‌ای و پایه قابل انجام است؛ چراکه این کار می‌تواند هسته‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را شکل دهد که این موضوع نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. فولاد مبارکه با حمایت از پژوهشگران دانشگاهی و سایر محققان تلاش می‌کند تا جهت این پژوهش‌ها را به سمت نیازمندی‌های این شرکت هدایت کند. این نگاه باعث می‌شود که صنعت فولاد بتواند با استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی و پژوهشی، استفاده بهینه‌ای را برای تأمین نیازهایش داشته باشد.

پالیزدار تصریح کرد: همه این اقدامات ابتدای فرایندی است که می‌تواند به تأسیس مراکز دانش‌بنیانی منجر شود و نهایتاً در رشد صنعت فولاد در آینده نقشی جدی داشته باشند. این اتفاق در شرکت علمی تحقیقاتی اصفهان افتاده است چراکه بخش قابل‌توجهی از شرکت‌های موجود و موفق، حمایت‌های اولیه خود را از واحد تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه دریافت کرده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد اگر یک بذر به‌درستی کاشته شود، نهال آن در آینده می‌تواند ثمرات زیادی را برای صنعت فولاد و دیگر صنایع حیاتی کشور داشته باشد.

منبع: ایراسین

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد