گفتگوی اختصاصی با فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

رتبه بندی معلمان بی خاصیت و ناکارآمد / قرار بود افزایش حقوق معلمان به ارتقای آموزش و پرورش منجر شود

عبدالوحید فیاضی عضو کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با صفحه اقتصاد درخصوص رتبه بندی معلمان گفت: قرار بود افزایش حقوق معلمان به ارتقای آموزش و پرورش منجر شود.

رتبه بندی معلمان بی خاصیت و ناکارآمد / قرار بود افزایش حقوق معلمان به ارتقای آموزش و پرورش منجر شود
صفحه اقتصاد -

کوروش شرفشاهی - مدتها بود فریاد معلمان از حقوقهای ناچیز به آسمان بلند بود و نظام آموزشی نیز زیر سوال قرار داشت به همین دلیل قانون نظام جامع آموزش و پرورش تصویب شد تا آموزش و پرورش، گل و بلبل شود، اما فقط حقوق ها بالا رفت و اتفاق مبارکی  صورت نگرفت، با این حال، همچنان شاهد اعتراض های گسترده هستیم.

در این رابطه عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه رتبه‌بندی معلمان در مجلس یازدهم اجرایی شد گفت: به دلیل نواقصی که قانون داشت و برداشت های سلیقه ای، رتبه بندی به خوبی اجرایی نشد به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم یک بار دیگر باید به بحث رتبه‌بندی معلمان ورود کند، چالش‌ها را شناسایی، نواقص را رفع و شرایط اجرای دقیق را فراهم کند.

عبدالوحید فیاضی عضو کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

عبدالوحید فیاضی با انتقاد از اینکه رتبه‌بندی معلمان به اندازه‌ای نامناسب صورت گرفت که نارضایتی سترده‌ای را رقم زد گفت: باید بررسی شود که اشکالات رتبه‌بندی چه بوده که نتوانسته به افزایش کارایی نظام آموزشی و رضایت معلمان منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه در قالب اجرای قانون رتبه‌بندی، هزینه قابل توجهی بر دوش خزانه دولت گذاشته شد گفت: با وجود این همه هزینه، قانون رتبه بندی به اهداف خود نرسید، زیرا آیین نامه اجرایی که دولت سیزدهم نوشت و تکنیک‌هایی که برای اجرای رتبه بندی به مرحله اجرا درآمد، کارساز و تاثیرگذار نبود.

نماینده نور در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در قالب رتبه‌بندی معلمان، انتظار گسترده‌ای در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح شده بود گفت: قرار بود رتبه‌بندی معلمان در راستای ارتقای نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان باشد، اما آموزش و پرورش دولت سیزدهم، بیشتر از زاویه افزایش حقوق معلمان و کارکنان آموزش و پرورش ورود کرد و دیگر مباحث سند تحول بنیادین هرگز اجرایی نشد.

عبدالوحید فیاضی عضو کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

وی با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌بایست به تحول گسترده در آموزش و پرورش منجر می شد گفت: در حالی دریافتی معلمان افزایش پیدا کرد که هیچ تاثیر قابل توجهی در نظام آموزش و پرورش شاهد نبودیم، زیرا نگاه یک جانبه مبتنی بر مادیات صورت گرفت و خروجی مناسب آموزشی نداشت.

فیاضی با اعلام اینکه در قالب قانون رتبه‌بندی، می‌بایست مدارک معلمان و کارکنان در سایت آموزش و پرورش بارگذاری شود گفت: قرار بر این بود که مدارک مرتبط با آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد، اما هر مدرکی به ویژه آنهایی که هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش نداشت، پذیرفته شد و هیچ فایده‌ای برای آموزش و پرورش نداشت.

وی با تاکید بر اینکه پس از مدتی کوتاه، نظام آموزش و پرورش به اشتباهات خود در رتبه بندی پی برد گفت: پس از مشخص شدن اشتباهات، قرار شد در قالب رتبه‌بندی، بسیاری از مشکلاتی که در اثر برداشت‌های سلیقه‌ای از قانون پیش آمده بود، اصلاح شود اما چنین اتفاقی نیفتاد و همچنان بی‌توجه باقی مانده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم گفت: انتظار داریم یک بار دیگر نظام رتبه‌بندی بازنگری شود.

وی با تاکید بر اینکه بزودی وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی فراخوانده خواهد شد گفت: بدلیل اشتباهات اجرای رتبه بندی، چالش‌ها را بررسی می‌کنیم تا به مشکلات برسیم و دولت را مکلف به رفع مشکلات و چالش‌ها خواهیم کرد.

آخرین خبر از رتبه بندی معلمان امروز چهارشنبه ۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ | خبر خوش وزارت آموزش و پرورش

نماینده نور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم باید اشتباهات نحوه اجرای رتبه‌بندی معلمان در دولت قبل را بپذیرد گفت: رتبه‌بندی باید منجر به بهبود آموزش و پرورش شود، در غیر این صورت قانون زائدی است که وقت مجلس و دولت را گرفته و بار هزینه بیهوده‌ای بر دوش نظام گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای رتبه‌بندی معلمان چندین ضعف و اشکال وجود دارد گفت: از یک سو می‌بایست قانون دقیق و محکمی در مجلس تصویب می شد و از سوی دیگر دولت می‌بایست آیین نامه اجرایی مناسبی برای این قانون بنویسد که هیچ کدام انجام نشد و قانونی که می‌بایست به تحول بنیادین و افزایش کیفیت آموزش و پرورش منجر شود، فقط به افزایش حقوق کارکنان آموزش و پرورش و تحمیل بار مالی بر بودجه منجر شد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد