صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره عرضه اولیه کایزدا + تاریخ عرضه اولیه و مبلغ مورد نیاز

در این مطلب از صفحه اقتصاد، توضیحاتی درباره عرضه اولیه شرکت فرانسفور یزد با نماد کایزدا تاریخ و مبلغ مورد نیاز خواهیم داشت!

همه چیز درباره عرضه اولیه کایزدا + تاریخ عرضه اولیه و مبلغ مورد نیاز

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره عرضه اولیه شرکت فرانسفور یزد با نماد کایزدا تاریخ و مبلغ مورد نیاز خواهیم داشت! با ما همراه باشید.
امروز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه سهام شرکت فرانسوز یزد با نماد کایزد۱ و به روش حراج عرضه اولیه می شود. چه کسانی این عرضه اولیه را می‌توانند بخرند؟
با شروع سال ۱۴۰۱ بورس میزبان عرضه اولیه‌ های مختلف بود. اما در میان این عرضه‌ اولیه‌ها سه عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص یافت و این موضوع موجب اعتراض سهامداران شد.
بر اساس آخرین اطلاعیه فرابورس قرار است روز چهارشنبه یعنی ۱۱ خرداد ماه سهام شرکت فرانسوز یزد با نماد کایزد۱ به روش حراج وارد فرابورس می‌شود. تعداد ۳۴۳ میلیون سهم شرکت فرانسوز یزد معادل ۱۰ درصد سهام این شرکت، چهار‌شنبه (۱۱ خرداد) به‌عنوان هفتمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "کایزد" در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در قیمت مبنا (کف قیمت) ۵۷۰۰ ریال برای هر سهم و حداکثر سهمیه ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار سهمی به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج در فرابورس عرضه می‌شود. مشاور عرضه هم کارگزاری بانک ملی ایران و متعهد خرید تامین سرمایه کاردان است.

ارسال سفارش صرفا از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود. همچنین ۵۰ درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه امکان عرضه نخواهد داشت.

اعتراض سهامداران نسبت به عرضه اولیه

سهامداران بسیاری نسبت به عرضه اولیه‌های بازار اعتراض دارند و می‌گویند که عرضه اولیه‌های سودآور به صندوق‌ها اختصاص می‌یابد و عرضه خرد و ناچیز به سهامداران می‌رسد.

از ابتدای سال این سومین عرضه است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص می‌یابد. به نظر می‌رسد با اختصاص عرضه اولیه‌ها به صندوق‌ها از میزان اعتماد مردم کاسته شود.

کاربران و فعال بورسی نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و نوشتند: «قراربود فقط عرضه اولیه های کوچکی که به هرنفر ۱۰تومن بیشتر نمیرسه، بدن به صندوقها! نه بزرگترین شرکت‌های ایران رو!»

«هرسهمی که از نظر بورس با ارزشه فقط به سمت صندوقها هدایت میکنه وفقط صندوقها حق شرکت در عرضه اولیه رو دارن، نه مردم، این یعنی تبعیض»

«پول ما که بورس رفت حالا میخواییم سود کنیم خون صندوق‌ها رنگی‌ تر شده»

«هرچی باشه صندوق ها عزیزن ما که مهم نیستیم ضرر ما که نباید جبران شه»

«صندوق ها پولدار شدن بگید مام عرضه اولیه بخریم»

به هر ترتیب به نظر می‌رسد با اختصاص عرضه اولیه‌ها به صندوق‌ها از اعتماد مردم کاسته و به مرور نقدینگی حقیقی در بورس کمتر شود.

معرفی شرکت فرانسوز یزد

شرکت فرانسوز یزد در سال 1376 تأسیس گردید. اولین قرارداد این شرکت در طرح فولاد آلیاژی ایران با مهندسی و اجرای یکی از کوره‌های این پروژه مهم و حساس آغاز گشت و از همان ابتدا با توجه به نوع نگاه این شرکت به صنعت نسوز، توجه شرکت‌های فولاد آلیاژی ایران، دانیلی ایتالیا و بهلر اتریش را به خود جلب نمود.

پس از اجری یکصد و هشتاد هزار تن فرآورده‌های متنوع نسوز در صنایع مختلف با توجه به درک بالای فرانسوز یزد از کالاهای حساس دیرگداز، پروژه تولیدی این شرکت جهت کالاهای ویژه عایق و دیرگداز متمرکز گشت و از ابتدا موضوع اصلی، تولید قطعات و جرم‌های ویژه نسوز هدف قرار گرفت. تولید جرم‌های معمولی و جرم‌های ویژه نسوز از تمامی جنبه‌های مواد اولیه، ماشین‌آلات تولیدی، امکانات آزمایشگاهی، دانش فنی و مهندسی تفاوت قابل‌توجه دارند و فرانسوز یزد از ابتدا با کمک متخصصین و مشاورین داخلی و اروپایی برای تولید نسوزهای ویژه و خاص ازجمله جرم‌های کم سیمان، فوق کم سیمان و بدون سیمان و قطعات ویژه نسوز طراحی، ساخته و راه‌اندازی شد.

آینده کایزد تا سال ۱۴۰۲

این شرکت در نظر دارد تا در سال ۱۴۰۲ به حاشیه سود ۲۰ درصدی سالیانه، فروش ۱۵ هزار تنی محصولات، در اختیار گرفتن سهم ۱۸ درصدی بازار، افزایش بهره وری مشتریان و رشد ۱۰ درصدی بهره وری نیروی انسانی دست پیدا کند. به گفته داوود عظیمی، مدیرعامل فرانسوز یزد، مواد اولیه این مجموعه از برند‌های معتبر داخلی و خارجی تامین شده و تکنولوژی تولید آن هم منحصر به فرد است.

تشریح حوزه‌های فعالیت

مدیرعامل کایزد حوزه فعالیت این شرکت را تشریح کرد و گفت: حوزه اصلی فعالیت‌های کایزد شامل فروش محصولات آلومینایی بی‌شکل، خدمات فنی و مهندسی اجرای محصولات، تولید و فروش لوله‌های لنس، تولید و فروش محصولات قلیایی، خط تولید ماشین‌آلات نصب محصولات، خط تولید قطعات پیش‌ساخته بزرگ و دلتا و احیای مواد اولیه مصرف نسوز کشور است.

عظیمی با اشاره به اینکه کایزد رزومه قدرتمندی در احیای واحد‌های بزرگی مثل گل گهر، فولاد مبارکه، چادرملو، ارفع و سایر مجموعه‌های بزرگ دارد، اظهار داشت: مواد اولیه مجموعه فرانسوز یزد از معتبرترین برند‌های داخلی و بین‌المللی و مواد اولیه این مجموعه قابل رصد کردن است، تکنولوژی تولید هم منحصربه‌فرد است.

سود خالص و سود عملیاتی کایزد

رضا غلامی رئیس اداره خدمات مشاوره مالی تأمین سرمایه کاردان به‌عنوان ارزش‌گذار شرکت فرانسوز یزد گفت: سود خالص شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ رقم ۲۷۵ میلیارد ریال بوده است. صورت‌های مالی ۱۴۰۰ نیز نشان می‌دهد که درآمد عملیاتی ۷۲ درصد رشد کرده است، سود ناخالص ۵۸۷ میلیارد ریال ، سود عملیاتی ۴۰۷ میلیارد ریال و سود خالص شرکت ۲۲۵ میلیارد ریال بوده است.

وی تأکید کرد: درباره ارزش‌گذاری نیز باید توجه کنیم که مهم‌ترین نکته در ارزش‌گذاری، طرح توسعه شرکت است؛ کایزد برنامه طرح توسعه‌ای دارد که قرار است ظرفیت تولید بلوک نسوز شرکت از ۸۰۰ تن در سال به ۶۸۰۰ تن در سال برسد. در زمان ارزش‌گذاری در صورت‌های مالی شش‌ماهه، میزان پیشرفت این طرح ۱۹ درصد و بر اساس صورت‌های مالی جدید به ۲۵ درصد رسیده است.

سرمایه کایزد

سرمایه شرکت با ۶۸ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۷۵۰ میلیون تومان بوده و طی پنج مرحله افزایش سرمایه به ۳۴.۳ میلیارد تومان رسیده است. با توجه به افزایش سرمایه از آورده نقدی سهامداران به مبلغ ۵.۷ میلیارد تومان جهت تامین مخارج بخشی از طرح توسعه این افزایش سرمایه در سازمان بورس بررسی و مقرر شد پس از دریافت مجوز پذیرش و درج نماد شرکت در تابلو معاملات ثبت شود.

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

شرکت فرانسوز یزد فهرست زمین و ساختمان خود را منتشر کرد.

چشم انداز شرکت فرانسوز یزد سال 1398 : شرکت فرانسوز یزد یکی از راهبران در صنعت کالا و خدمات نسوز است که با تمرکز بر کیفیت، تولید ناب، تامین، تنوع محصولات، خدمات برتر نصب و راه ­اندازی و با استفاده از نیروی انسانی متخصص و نوآور، خود را به ­عنوان یک انتخاب برتر برای مشتریان معرفی می­ کند.

ارزش های شرکت فرانسوز یزد:

  • نیروی انسانی نوآور و مسئولیت ­پذیر
  • هدفمند بودن
  • بازار محوری
  • رشد و توسعه مستمر بر اساس برنامه ­ریزی استراتژی
  • مدیریت حرفه ­ای
  • تمرکز بر دانش فنی و نوآوری
  • فرهنگ اجرا بر مبنای برنامه
  • کیفیت محوری همراه با مدیریت هزینه و زمان
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان