یادداشت اختصاصی از حمیدرضا حاجی اشرفی

سکانداری یک بیمه شناس در راس بیمه مرکزی در شروع برنامه پنجساله هفتم

در تالارهای مجازی خانواده بیمه های بازرگانی کشور در عصر روز یکشنبه ۱۸ / ۶ / ۱۴۰۳ خبر انتصاب جناب آقای پرویز خوشکلام خسروشاهی به سمت رئیس کلی بیمه مرکزی ایران منتشر شد . این خبر بر گمانه زنی های اکثر کارشناسان بیمه در طی چندین روز گذشته که از تشکیل دولت چهاردهم گذشته است ، صحه گذارد.

سکانداری یک بیمه شناس در راس بیمه مرکزی در شروع برنامه پنجساله هفتم
صفحه اقتصاد -

بیمه ای ها به علت سالها حضور رئیس کل جدید بیمه مرکزی در سمت قائم مقام بیمه مرکزی و شناخت دقیق وزیر امور اقتصاد و دارایی ،جناب آقای دکتر همتی از تسلط و احاطه رئیس کل جدید در طی این مدت از بین سه گزینه ای که گمانه زنی می شد ،پیش بینی انتخاب گزینه اول برایشان غیر مترقبه نبود بطوریکه این انتصاب با استقبال مدیران و کارشناسان کاربلد و دارای دغدغه نسبت به ضرورت  پویایی و افزایش تاثیر گذاری صنعت بیمه در توسعه پایدار و متوازن اکو سیستم محیط کسب و کار کشور مواجه گشته و می گردد.

اما ویژگی مثبت و ارزشمند رئیس کل بیمه مرکزی در دولت چهاردهم علاوه بر اینکه یک هموطن اقتصاد دان و بیمه شناس است ، فردی اهل قلم و مسلط به تجزیه و تحلیل صنعت و بازار است .جناب آقای خسرو شاهی در همان زمان قائم مقامی بیمه مرکزی ایران در دولت یازدهم و دوازدهم صرف نظر از پست سازمانی و بدور از کیش شخصیت ، در مباحث علمی - تخصصی بیمه بیطرفانه به بحث و بررسی موضوعات مبتلابه صنعت بیمه می پرداخت . خصوصا بیشترین میزان تحلیل ها و مباحث چند جانبه در کانال تلگرامی بانوی اول رسانه بیمه ای ها ، خبرنگار اسبق روزنامه دنیای اقتصاد شادروان لیلا اکبرپور در تالار [ رسانه و بیمه ] اتفاق می افتاد که گاهی دامنه مباحث و جدیت در اثبات نظرات کارشناسی بقدری غلیظ و در نوع خود شدید می شد ،که هیچکدام از طرفین پا پس نمیکشیدند تا جایی که بارها ،خبرنگار شریف و بامرام ارشد بازار بیمه ، مرحومه لیلااکبر پور مجبور به مداخله و درخواست توقف و استراحت می کرد. ولی فردای خاتمه مباحث ، همه شرکت کنندگان همچنان همکاران قابل احترام برای هم بودند. همین احساس مسئولیت ها و پی گیریهای مستمر مباحث تخصصی و حرفه ای از سوی مدیران ارشد بیمه مرکزی و انجمن های شاخص صنعت از قبیل ؛ انجمن کارشناسان صنعت بیمه کشور و انجمن حرفه ای صنعت بیمه موجب شد که در طی قریب هفت - هشت سال به اندازه صد سال تاریخچه صنعت بیمه کشورمان تولید محتوا و نوآوری در مبانی نظری و مدیریت ریسک و حتی انصافا در این سه ساله ،تصویب آیین نامه های پویا و کارآمد گردد. منجمله مبحث مجوز صندوق های تکافل و موسسات اینشورتک از دستاوردهای ارزشمند شورایعالی بیمه در ماههای اخیر است.

حضور همکار گرامی و درد آشنا و اهل قلم ،آقای پرویز خوشکلام خسرو شاهی در راس مدیریت صنعت بیمه کشور در شروع دو برهه مهم : آغاز دوره اجرای برنامه هفتم توسعه و شروع بکار دولت چهاردهم می تواند ، منشا خدمتگذاری بسیط تر و تاثیر گذاری بنیادی تر ظرفیت و پتانسیل بی نظیر صنعت و بازار بیمه کشورمان در گسترش ، بازسازی ، نوسازی اکوسیستم فضای کسب و کار و افزایش نفوذ سهم بیمه ای ها در GDP کشور گردد . 

وجه تمایز صنعت بیمه با سایر بخش های مالی ، تسلط بیمه گران بطور جامع بر اصول مدیریت ریسک و تامین خدمات ماتریسی و چند وجهی می باشد . قوانین اساسی ، مدنی ، تجارت و بیمه و چندین قانون تصویب شده طی ده ساله اخیر و نیز قانون برنامه هفتم ، شرایط و فضای بسط اقتصاد بیمه و جلب مشارکت های مردمی در جهت حمایت های خلاقانه و شتابدهنده و موتور محرکه دانش محور اقتصاد ملی و جوامع محلی کشور را به صنعت بیمه کشور و شرکت های بیمه و شبکه فروش گسترده فرهیخته و تحصیل کرده بازار بیمه کشور را داده اند . ماموریت حرفه ای بیمه شناسان، فرصت سازی د یاری در اجرا برنامه های توسعه بازار بیمه به سکانداری ؛ مرد اهل قلم و تحلیلگر علمی مباحث ریسک و اقتصاد بیمه در راس بیمه مرکزی ایران در این برهه بی نظیر دگردیسی اقتصاد کشور پس از آغاز عصر موج چهارم در دنیا می باشد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد