عبدالملکی: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ مهمترین میزبان صنایع پتروشیمیایی کشور

حجت الله عبدالملکی از 880هزار میلیارد تومان ارزش تقاضا برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه کشور از ابتدای امسال تا کنون خبر داد

عبدالملکی: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ مهمترین میزبان صنایع پتروشیمیایی کشور
صفحه اقتصاد -

حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی سه شنبه 24 بهمن در آیین افتتاح همایش و نمایشگاه «ایران پتروکم» در جزیره کیش گفت : از ابتدای امسال با رویکرد جهش در سرمایه‌گذاری، یک هزار بسته سرمایه گذاری با ارزش ۹۰۰هزار میلیارد تومان را آماده و تعریف کردیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، وی ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از۸۸۰ هزار میلیارد تومان تقاضا برای سرمایه گذاری در این مناطق دریافت شده که بخش قابل توجهی از آن در حوزه پتروشیمی و صنایع وابسته به این بخش است.

" عبدالملکی" با اشاره به نشست مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با رئیس جمهور در 17 بهمن و دستور ایشان بر تهیه لایحه جامعی که برطرف کننده تمامی نواقص گذشته این مناطق باشد؛ تا کید کرد: در پیش نویس لایحه که آماده و تقدیم رئیس جمهور شده است؛ مشوق های اقتصادی این مناطق در نظر گرفته شده است و در حال حاضر به جد دنبال تقویت زیر ساخت های فیزیکی و پیگیر زیر ساخت های حقوقی و قانونی فعالیت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستیم.

مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به نقش گام اول انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور و تبدیل ایران اسلامی به یکی از کشورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در سطح جهانی گفت: گام دوم انقلاب اسلامی یک حرکت شتابنده تر با هدف گیری ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ۴٠ سال دوم انقلاب اسلامی را گام دوم اعلام کرده‌اند که افق ١۴٣٠ افق تمدن نوین اسلامی و اتفاق بزرگ در جامعه بشری خواهد بود و الگوی ایرانی - اسلامی مبنای پیشرفت ما خواهد بود و بُعد اقتصادی این الگو اقتصاد مقاومتی است.

عبدالملکی با بیان این که سیاست کلی اقتصاد مقاومتی سرلوحه و در صدر برنامه های و رویکرد های کشور قرارداد به بند ۲، ۱۵و ۱۱ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: بند ۲سیاست کلی اقتصاد مقاومتی بر توسعه ارکان اقتصادی کشور مبتنی بر عنصر دانش توجه داشته و بند 15 آن نیز بر ایجاد ارزش افزوده در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی تاکید دارد که تلفیق این دوبند موضوع این نمایشگاه و همایشی است که در حال برگزاری است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی تاکید کرد : ایران دارای بزرگترین ذخایر هیدرو کربنی در دنیا است و در این میان بخش پترو شیمیایی موتور محرکه اقتصاد کشور است و تولید بیش از ۵۰۰گرید پتروشیمیایی و پلیمری در کشور نشان دهنده این است که واقعا صنعت پتروشیمی و پتروشیمیایی در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تغییر سیاست خام فروشی نفت و نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به این بخش، این امکان را فراهم کرد تا ظرفیت محصولات پتروشیمی با 60 برابر رشد از یک و نیم میلیون تن قبل از انقلاب با جهش خیرکننده هم اکنون بالغ بر 95 میلیون تن شود.

گفتنی است نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت از ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه در محل مرکز همایش‌های و نمایشگاه بین‌المللی کیش برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد