گفتگوی صفحه اقتصاد با احمد شیروانی دبیرکل انجمن شرکت های صنعت پخش ایران

عبور از بحران به همت از خودگذشتگی صنعت پخش

احمد شیروانی دبیرکل انجمن شرکت های صنعت پخش ایران با تاکید بر اینکه صنعت پخش صنعت مظلومی است گفت: صنعت پخش خدمات گسترده‌ای به تمامی شهروندان ارائه می‌دهد و نقش برجسته ای در نظام توزیع دارد، اما با کمال تاسف جایگاه آن بدرستی دیده نشده و قدر تلاش‌های فعالان صنعت پخش را نمی‌دانند.

عبور از بحران به همت از خودگذشتگی صنعت پخش
صفحه اقتصاد -

کورش شرفشاهی - احمد شیروانی دبیرکل انجمن شرکت های صنعت پخش ایران   در گفتگو با صفحه اقتصاد با اعلام اینکه جنگ ۱۲ روزه که از سوی اسراییل به ایران تحمیل شده بود، اگرچه تلخی های بسیاری داشت اما جایگاه صنعت پخش را به خوبی نشان داد گفت: در حالی که تمامی صنوف برای ماندن یا رفتن اختیار داشتند، صنعت پخش ناچار بود با قدرت در عرصه خدمات رسانی بماند.

وی با اعلام اینکه از همان لحظه اول آغاز حمله اسراییل، صنعت پخش در کانون توجه قرار گرفت گفت: در حالی که بیش از ۵۰ درصد ساکنان تهران برای محافظت از جان خود و اعضای خانواده‌شان تهران را ترک کردند و به شهرهایی رفتند که مورد هجوم اسراییل قرار نمی‌گرفت، تمامی مدیران و کارکنان شرکت‌های پخش سر کار بودند تا کالاهای مورد نیاز را به موقع و با کیفیت مناسب بدست مردم برسانند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اعلام اینکه مدیران و کارکنان شرکتهای پخش مانند بسیاری از شهروندان، در مناطق امن، شهرهای کوچک و روستاها خانه یا ویلایی برای سکونت داشتند گفت: از همان روز اول احساس مسوولیت کردیم و پای کار ماندیم، حتی هنگامی که از اعضای خانواده‌مان خواستیم تا به مناطق امن بروند، نپذیرفتند و در کنار ما ماندند تا خانوادگی از بحران عبور کنیم، اعضای خانواده ما تاکید داشتند که اگر قرار است بمیریم، با هم می‌میریم و اگر قرار است بمانیم، با هم می‌مانیم.

وی با اعلام اینکه مدیران و مسوولان بسیاری از مشاغل حساس و صاحبان صنوف، در جنگ ۱۲ روزه کار را زمین گذاشتند و از صحنه خدمات رسانی به مردم بیرون رفتند گفت: شاهد بودیم که حتی بسیاری از نانوایی‌ها نیز مغازه‌هایشان را تعطیل کردند و از شهرهای در معرض تهدید به روستاهایشان رفتند، اما صنعت پخش پای کار ماند و تا لحظه آخر با جان و دل، کالاهای مورد نیاز را به دست مردم رساند.

شیروانی با تاکید بر اینکه هیچ منتی بر سر مردم نداریم گفت: مسوولیت پخش را پذیرفیتم، در جنگ 12 روزه انجام وظیفه کردیم و کالاهای مورد نیاز را به دست مردم رساندیم، اما کمترین توقع ما این است که نسبت به این همه خدمات رسانی و انجام وظیفه، مورد تقدیر قرار بگیریم و حداقل اینکه آقایان و مسوولان در مراسمی رسمی یا در قالب گفتگو با رسانه‌ها، بگویند "بچه‌های پخش دستتان درد نکند که در سخت‌ترین شرایط پای آسایش مردم ماندید".

وی با اعلام اینکه نمایشگاه صنعت پخش از ۱۴ تا ۱۷ مرداد در نمایشگاه ایران مال برگزار می‌شود گفت: انتظار داریم مسوولان در این نمایشگاه حاضر شوند و قدردان زحمات و تلاش‌های ما باشند تا برای آینده دلگرم باشیم.

عضو اصلی کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه صنعت پخش از استقلال کامل و جامعی برخوردار است و هیچ گونه وابستگی ندارد گفت: هیچ تهدیدی نمی‌تواند در رساندن کالا به دست مردم وقفه ایجاد کند، در حالی که رانندگان کامیون‌ها به بهانه‌های مختلف اعتصاب یا کم کاری می‌کنند، صد درصد ناوگان حمل و نقل صنعت پخش مستقل و متعلق به شرکت‌های پخش است یا با کامیون‌ها و شرکت‌های حمل و نقل قرارداد همکاری داریم که نمی‌توانند زیرش بزنند. به همین دلیل هیچ اعتصاب یا کم کاری نمی‌تواند در رسالت رساندن کالا به دست مردم موثر واقع شود.

شیروانی دبیرکل صنعت پخش

وی با اعلام اینکه جنگ ۱۲ روزه تلخ‌ترین تجربه برای تمامی کشور به ویژه صنعت پخش بود گفت: در آن ۱۲ روز با کاستی‌ها و مشکلات بسیاری رو به رو شدیم و تمامی آنها را در قالب یک بسته تعریف و به مسوولان اعلام کرده‌ایم تا برای روزهای مبادا که امیدواریم هرگز پیش نیاید، غافلگیر نشویم.

علی شیروانی با اعلام اینکه یکی از جدی‌ترین مشکلات صنعت بخش در جنگ ۱۲ روزه، سهمیه بندی سوخت بود گفت: اگرچه پس از رایزنی‌های بسیار، جایگاه اختصاصی سوخت در اختیار کامیونهای صنعت پخش قرار دادند، اما پیشنهاد دادیم که تانکر ذخیره سازی ۲۰ هزار لیتری برای شرکت‌های پخش تعریف و این تانکرها پلمپ شود تا در صورت بروز چالشی دیگرف شرکت‌های پخش از همان ابتدا سوخت لازم برای رساندن کالا به دست مردم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه بدلیل نبود برنامه، پس از بروز بحران یا چالش همچون حمله نظامی اسراییل، غافلگیر می‌شویم گفت: در تمام دوران جنگ ۱۲ روزه به صورت مستمر نشست های فراوانی بین تمامی مسوولان و انجمن صنعت پخش برگزار می‌شد تا کالاها بموقع به دست مردم برسد.

دبیرکل انجمن شرکت های صنعت پخش ایران با تاکید بر اینکه صنعت پخش با تمام توان تلاش کرد تا هیچ بهانه‌ای به دست دشمنان نیفتد تا مردم را نسبت به کمبود کالاهای اساسی وحشت زده کنند گفت: همین جلسات نیز بسیار وقتگیر و مشکل آفرین می‌شد که پیشنهاد ما این است اکنون که در شرایط ثبات قرار داریم، جلسات تخصصی برگزار و موانع و مشکلات به صورت کارشناسی مطرح و از همین الان چاره‌اندیشی شود.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

آخرین اخبار