آخرین خبر از قیمت جدید خرید تضمینی گندم امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ | وعده بعدی قیمت گذاری خرید تضمینی گندم

در این خبر به آخرین خبر از قیمت جدید خرید تضمینی گندم امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

حجم ویدیو: ۷.۳۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۵۴ دانلود ویدیو
صفحه اقتصاد -

با گذشت بیش از ۴۵ روز از مهلت قانونی برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم و محصولات اساسی کشاورزی، وعده بعدی جلسه شورای قیمت گذاری به چهارشنبه این هفته ۲۱ شهریور موکول شد.

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عدم تعیین به موقع قیمت محصولات اساسی کشاورزی تا ۳۰ درصد باعث کاهش بهره وری تولید می‌شود.

عسکری تاکید کرد: پس فردا سه شنبه در کمیسیون، هر سه عضوی که از طرف دولت برای تعیین قیمت محصولات اساسی کشاورزی در شورای قیمت گذاری انتخاب شدند، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای عدم حضورتان در این جلسه و علت تاخیردر اعلام قیمت تضمینی گندم باید پاسخگو باشند. 

عسکری افزود: ماموظفیم طبق قوانین نظارتی، پیگیر این موضوع باشیم.

هاشمی رئیس بنیاد ملی گندم کاران ایران نیز گفت: طبق اطلاع قبلی دیروز ساعت ۲ جلسه شورای قیمت گذاری و قبل از ظهر هم جلسه کمیسیون تخصصی قرار بود برگزار و قیمت تضمینی گندم تعیین شود که به علت عدم حضور اعضای اصلی لغو شد. 

هاشمی افزود: از ابتدای تصویب این قانون، در ۵۲ جلسه‌ای که با شورای قیمت گذاری داشتیم، فقط یک جلسه وزیر امور اقتصاد و داریی و رئیس سازمان برنامه و بودجه آمدند و در ۵۱ جلسه بعدی حضور نداشتند.

ملک زاده دبیر اتاق اصناف کشاورزی کشور نیز گفت: طبق وعده‌ای که به کشاورزان داده شد، امیدواریم بودیم قیمت گندم در شورای قیمت گذری تعیین و مشخص شود، اما متاسفانه این عدم مدیریت باعث مشکلاتی برای کشاورزان می‌شود. 

گفتنی است: دومین جلسه تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی قرار بود دیروز در وزارت جهاد کشاورزی با حضور اعضای شورا متشکل از وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورا، وزیر امور اقتصاد دارایی و رئیس سازمان برنامه بودجه به عنوان اعضای اصلی برگزار شود، اما این جلسه به علت غیبت اعضای اصلی لغو شد. 

بر اساس قانون قیمت خرید تضمینی گندم و ۳۲ محصول اساسی کشاورزی باید تا پایان تیر ماه و قبل از شروع فصل زراعی جدید (ابتدای مهر) تعیین و اعلام می‌شد تا کشاورزان برای انتخاب محصول کشت برنامه ریزی کنند.

قرار است چهارشنبه این هفته ۲۱ شهریور، مجدد جلسه شورای قیمت گذاری برگزار و در همان جلسه قیمت تضمینی گندم تعیین شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد