آخرین خبر از پرداخت مطالبات گندمکاران امروز شنبه ۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ | وعده شیرین به گندمکاران

در این خبر به آخرین خبر از پرداخت مطالبات گندمکاران امروز شنبه ۳ شهریور ماه ۱۴۰۳، پرداخته شده است.

آخرین خبر از پرداخت مطالبات گندمکاران امروز شنبه ۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ | وعده شیرین به گندمکاران
صفحه اقتصاد -

در این گزارش جزئیات اخبار گندم امروز شرح داده شده است. 

وزیر جهاد کشاورزی گفت مطالبات گندم کارانی که تا پایان مرداد ماه محصول خود را تحویل داده باشند، تا قبل از پایان شهریور ماه تسویه خواهد شد.

غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی، با یادآوری شعار دولت چهاردهم مبنی بر رعایت قوانین، اجرای چشم‌انداز و سیاست‌های کلی و قوانین مادر در بخش‌های مختلف کشور، گفت: این شعار نویدبخش حرکت براساس قوانین و مصوبات است و از ابداعات خلق‌الساعه و استهلاک امور پیشگیری می‌کند و باعث وفاق ملی می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت غذایی به عنوان یک چالش جهانی گفت: با توجه به محدودیت اراضی مرغوب و قابل کشت، منابع طبیعی از جمله آب و خاک، تغییرات اقلیمی و افزایش دما، راهی جز تأمین و حفظ امنیت غذایی از طریق دانش‌بنیان کردن و توسعه عمودی بخش کشاورزی نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این خبر که مطالبات کشاورزانی که تا پایان مرداد ماه محصول خود را تحویل داده باشند، تا قبل از پایان شهریور ماه تسویه خواهد شد، گفت: هزینه مابقی گندم‌های خریداری شده که تا مهر ماه ادامه خواهد داشت نیز به موقع پرداخت می‌شود.

وی به نزدیک بودن سال زراعی جدید و کشت پاییزه اشاره کرد و گفت: باید نهایت تلاش را برای ایجاد شرایط مطلوب و تأمین نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز بهره‌برداران را داشته باشیم.

رکورد خرید تضمینی گندم شکسته شد

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم در شهرستان سرعین به صورت تضمینی خریداری شده است که با این حساب رکورد خرید شکسته شد.

به نقل از مهر، مدیر جهاد کشاورزی سرعین گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم در این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شده است که با این حساب رکورد خرید شکسته شد.

داور داوردان اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم در شهرستان سرعین به صورت تضمینی خریداری شده است که با این حساب رکورد خرید شکسته شد.

وی با بیان اینکه شهرستان سرعین به عنوان یکی از مناطق مهم کشاورزی استان است، افزود: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان سرعین انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین از تمدید زمان خرید بخاطر استقبال زارعین و ادامه دار بودن عملیات برداشت گندم در روستاها خبر داد و بیان کرد: مهلت خرید تضمینی گندم شهرستان سرعین تمدید شد.

داوردان ادامه داد: در حال حاضر پیگیر افزایش میزان خرید در سامانه «سیفا» و همچنین پیگیر بارگیری و حمل از محل انبار تعاونی روستایی سرعین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان ولی نعمت‌های ما هستند باید تمام تلاش خود را کنیم که روند خرید از کشاورزان به سهولت انجام شود.

خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید تضمینی گندم در استان از سوی ۱۸ مرکز تاکنون به ۶۰ هزار تن رسیده که رشد ۴۵ درصدی داشته است.

یزدان یگانگی میزان مطالبات گندمکاران چهارمحال و بختیاری را ۹۵۷ میلیارد تومان بیان کرد و اظهار داشت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی در خصوص کیفیت آرد، افزود: دستگاه‌های متعددی کیفیت آرد تولیدی را کنترل می‌کنند، اما اینکه چرا آرد کیفیت لازم را نداشته باید گفت در مجموع در استان گندم کیفی وجود ندارد، از طرفی نیاز گندم استان ۱۲۰ هزار تن در سال بوده که نیمی از آن از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • سعید

    اینجوری که شما دارید پیش میرید تا آبان‌ماه هم با کشاورز تسویه نمیکنید فقط بلدید بگید چند همت دادیم چند همت مانده خاک تو سر این مردم که شما مسؤل مسولشون هستید.

  • کشاورز غرب

    پدر کشاورز بدبختو در اوردین خرداد ماه گندم تحویل دادیم هنوز ۲۰ درصد پول گندم رو گرفتیم؛اینقدر با ما بازی نکنین خدا پدرتون رو دربیاره؛

  • فراز

    ولله کشاورز بدبخته پول گندم بدین ۹ مرداد تحویل دادیم چرا اذیت میکنید مردم رو ،پول گندم مثل قسط وام میدید به چ درد میخوره ،بعد یکماه

  • ناشناس

    درتیر ماه گندوم را دادیم پول گندم رابیست درصد دادن دراستان سمنان والباقی را هنوز ندادند

  • کشاورز

    چو ناکس به ده کدخدایی کند کشاورز باید گدایی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد