تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: تولید محصولات گلخانه‌ای از 3.1 میلیون تن در ابتدای دولت سیزدهم به 4 میلیون و 319 هزار تن در پایان سال دوم دولت رسید.

تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای به 4 میلیون و 300 هزار تن رسید
صفحه اقتصاد -

محمدعلی نیکبخت افزود: در این مدت محدود سطح گلخانه‌های احداث شده و در حال احداث از 20 هزار و 699 هکتار به 23 هزار و 238 هکتار رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی به ظرفیت‌های بالای مناطق مختلف کشور برای توسعه کشت گلخانه‌ای به ویژه صرفه‌جویی در منابع آب اشاره کرد و افزود: توسعه گلخانه‌ها می‌تواند به افزایش تولید، اشتغال‌زایی و صادرات محصولات کشاورزی کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در سال جهش تولید با مشارکت مردم قرار داریم، گفت: برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای جهش تولید با مشارکت مردم تدوین شده و نقش مردم در جهش تولید را فعال‌تر کردیم تا آنچه مدنظر رهبر معظم انقلاب است، محقق شود.

وی تصریح کرد: حمایت دولت سیزدهم از احداث گلخانه‌ها و توسعه کشت محصولات زراعی می‌تواند به افزایش تولید، اشتغال‌زایی، توسعه مناطق محروم، خوداتکایی خانواده‌های روستایی، تنوع‌بخشی به سبد غذایی مردم و ارتقای سطح امنیت غذایی کشور و در نهایت افزایش صادرات محصولات کشاورزی منجر شود.

نیکبخت کاهش مصرف آب، کاهش مصرف سموم، افزایش کیفیت محصول و تنوع‌بخشی به سبد غذایی را از دیگر مزایای توسعه کشاورزی گلخانه‌‌ای برشمرد و افزود: اختصاص تسهیلات بانکی به کشاورزان برای احداث گلخانه‌ها از اولویت‌های دولت سیزدهم برای حمایت از تولید داخلی و رونق کشاورزی در کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد