گزارش کامل و فیلم خلاصه بازی نساجی - استقلال امروز جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مصاف نساجی مازندران و استقلال در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه وطنی قائمشهر برگزار شد و در پایان دو تیم در یک روز پراتفاق که بارش شدید باران نیمه اول این مسابقه را تحت تاثیر قرار داده بود، به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند. این مسابقه تصاویر بحث‌برانگیز زیادی داشت که یکی از این صحنه‌ها تصمیم علی صفایی برای اخراج روزبه چشمی بود.

گزارش کامل و فیلم خلاصه بازی نساجی - استقلال امروز جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

روزبه چشمی در ثانیه‌های پایانی مصاف با نساجی مازندران پس از مرور تصاویر توسط علی صفایی مستحق دریافت کارت قرمز شناخته شد و از زمین اخراج گردید.

گزارش کامل دیدار تیم‌های نساجی و استقلال

بازی از هفته پنجم – بیست و چهارمین دوره رقابت های لیگ برتر ایران 
جمعه: 30/06/1403 ؛ ساعت: 17:15 
ورزشگاه: شهید وطنی قائمشهر /  10 هزار تماشاگر 
گروه داوری: علی صفایی / کمک ها: محمدعلی پورمتقی، یعقوب سخندان؛ داور چهارم: وحید زمانی / داور VAR: سعاد وفاپیشه، کمک داور VAR: میثم حیدری / ناظر: علیرضا یزدانی

ترکیب نساجی:
لوان پولی، امیرمهدی جانملکی، امیرمحمد هوشمند، منصور باقری، کوین یامگا، امیرحسین سام دلیری، مهرداد رضایی، مرصاد سیفی، محمدرضا عباسی (18- سیدمحمدرضا حسینی)، حامد پاکدل و حسین زامهران
سرمربی: ساکت الهامی

2083845

ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، رامین رضاییان، میلاد زکی پور، دیدیر اندونگ، زبیر نیک نفس، جلال الدین ماشاریپوف، محمدحسین اسلامی و آرمان رمضانی
سرمربی: جواد نکونام

2083846


شرح گل ها:

نساجی یک – صفر استقلال (دقیقه 45+1: کوین یامگا): نساجی صاحب یک فرصت فوق العاده شد. پاس پشت دفاع به پاکدل رسید که شوت محکم این بازیکن را حسینی برگشت داد. در برگشت توپ به زامهران رسید که پس از تکل زبیر نیک نفس، مهاجم نساجی روی زمین افتاد. با بازبینی صحنه توسط VAR، داور یک خطای پنالتی به سود نساجی اعلام کرد و کوین یامگا پشت توپ ایستاد و آن را وارد دروازه کرد تا بازی یک بر صفر به سود میزبان شود.

 

 

نساجی یک – یک استقلال (دقیقه 63: رامین رضاییان): پس از سرنگونی محمدحسین اسلامی در محوطه جریمه توسط امیرمهدی جانملکی، داور ابتدا ضربه کنار دروازه اعلام کرد اما پس از بازبینی صحنه، او دستور به یک خطای پنالتی برای استقلال داد که رضاییان ضربه اش را به مرکز دروازه زد و بازی را به تساوی کشاند.

 

نساجی 2 – یک استقلال (دقیقه 72: حامد پاکدل): پس از ارسال تند و تیز زامهران به روی دروازه، سیدحسین حسینی توپ را دفع کرد که شوت مهرداد رضایی در بین راه با برخورد به پای حامد پاکدل وارد دروازه شد تا میزبان دوباره پیش بیفتد.

 

نساجی 2 – 2 استقلال (دقیقه 75: ابوالفضل جلالی): ارسال آرش رضاوند به روی دروازه با ضربه سر ابوالفضل جلالی به گل تساوی استقلال تبدیل شد که کمک داور ابتدا اعلام آفساید کرد اما پس از بازبینی صحنه توسط VAR، این گل تأیید شد تا بازی مساوی شود.

 


لحظات حساس:

دقیقه 14: استقلالی ها توسط رامین رضاییان به گل رسیدند اما پیش از آن، کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید ماشاریپوف بالا برده بود. این اتفاق در شرایطی رخ داد که بازی با VAR برگزار می شود و کمک داور می بایست تا لحظه آخر منتظر مشخص شدن سرنوشت توپ می ماند ولی در اعلام آفساید عجله کرد که با اعتراض شدید استقلالی ها همراه شد.

 

دقیقه 17: ماشاریپوف در محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت محکم او را یوان پولی دفع کرد و در ادامه داور آفساید او را اعلام کرد.

دقیقه 23: ارسال و تند و تیز بازیکنان نساجی به تیر اول به پاکدل رسید که ضربه او در شرایط نامتعادل راهی بیرون شد.

دقیقه 25: شوت کم جان بازیکنان نساجی در محوطه جریمه را حسینی مهار کرد.

دقیقه 26: ارسال پای چپ سیفی به روی دروازه نصیب کوین یامگا شد که شوت محکم و روی پای او از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

دقیقه 33: روی یک ارسال به سمت چپ، کوین یامگا به دلیل شرایط زمین به هم خورد و میلاد زکی پور در موقعیت تک به تک با پولی قرار گرفت که شوت این بازیکن را سنگربان نساجی راهی کرنر کرد.

 

دقیقه 50: ارسال ماشاریپوف از سمت چپ به روی دروازه نصیب رامین رضاییان شد. پاس او به رمضانی رسید و این بازیکن نیز توپ را برای اسلامی کاشت که ضربه او در دهانه دروازه با برخورد به مدافعین نساجی راهی کرنر شد.

دقیقه 69: روی حرکت جلالی از سمت چپ و ارسال این بازیکن به دهانه دروازه، آرمان رمضانی موفق شد دروازه را باز کند که این گل به دلیل حضور جلالی در آفساید رد شد.

 

دقیقه 73: آرش رضاوند در پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شد که شوت بی دقت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 81: پس از یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه نساجی، علی صفایی برای بازبینی صحنه به کنار زمین رفت اما خبری از اعلام پنالتی برای استقلال نبود.


 در حاشیه:
* به محض ورود کادرفنی استقلال به درون زمین، آنها نسبت به ارتفاع چمن ورزشگاه معترض بوده و خواستار کوتاه شدن چمن بودند. آبی ها با خط کشی که در دست داشتند، مدعی بودند که ارتفاع چمن هشت سانتی متر است.
* ناظر بازی از مسئولین استادیوم خواست تا چمن ورزشگاه را کوتاه کنند که قائم مقام نساجی به این موضوع معترض شد و اعلام کرد که نوشه ور (ناظر) پیش از این چمن را تأیید کرده است.

 

* در نهایت کشمکش ها به پایان رسید و چمن ورزشگاه چند سانتی متری کوتاه شد.
* به محض ورود ساکت الهامی به استادیوم، هواداران نساجی اقدام به تشویق محمد عباس زاده کردند.

 

* هواداران استقلال با شعار و تشویق مازندران، به تماشاگران میزبان ادای احترام کردند.
* گوستاوو بلانکو، گائل کاکوتا و علیرضا کوشکی به دلیل مصدومیت، این بازی را از دست دادند و نامشان در لیست تیم حضور ندارد.
* محمد عباس زاده که از سوی ساکت الهامی کنار گذاشته شده بود، در ورزشگاه حاضر شده و مورد تشویق هواداران قرار گرفت.
* قبل از بازی، بازیکنان به شهدای ورزشکار ادای احترام کردند.

 

در واقع علی صفایی و تیم وی ای آر در این صحنه اعتقاد داشتند که مهاجم نساجی در صورت عبور از روزبه چشمی در موقعیت تک به تک با حسینی قرار می‌گرفت و این در حالی بود که سامان فلاح با او در یک خط قرار داشت.

اما آنچه سبب شد روزبه چشمی از کوره در برود، این است که کاپیتان دوم استقلال با این کارت قرمز شانس حضور در دربی را که چهارشنبه هفته آینده در اراک برگزار می شود، از دست داد و به همین دلیل هم بود که بعد از دیدن کارت قرمز حسابی عصبانی شد و درحالی‌که مچ بند خود را درآورد، با فریاد و داد و بیداد زمین مسابقه را ترک کرد.

علی صفایی و تیم VAR این مسابقه (سعاد وفاپیشه و میثم حیدری) در مجموع شب عجیبی را با تصمیماتشان رقم زدند. آنها روی گل اول استقلال و همینطور در چند صحنه دیگر مانند بازبینی برخورد توپ به صورت زامهران تصمیمات عجیبی را گرفتند و سپس با اخراج روزبه چشمی که بسیار بحث‌برانگیز بود، شب جنجالی خودشان را کامل کردند تا روزها درباره این مسابقه و قضاوت آن حرف و حدیث وجود داشته باشد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد