وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا دوشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴٠۲ | هواشناسی

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا دوشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا چهارمحال و بختیاری فردا دوشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴٠۲ | هواشناسی
صفحه اقتصاد -

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: یک سامانه بارشی از بعدازظهر چهارشنبه تا پایان وقت پنجشنبه موجب بارش باران در استان می‌شود.

معصومه نوروزی افزود: بر اساس نقشه‌های فعلی بارش‌های پیش‌رو از شدت زیادی برخوردار نیست اما امکان تغییر در نقشه‌ها و شدت و ضعف بارش‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: بارش‌ها بیشتر در نیمه غربی و جنوبی استان شکل می‌گیرد و علاوه‌بر باران، وقوع رعد و برق و وزش باد لحظه‌ای نیز طی این مدت دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با خروج این سامانه بارشی از استان از اواخر وقت پنجشنبه، برای روزهای جمعه و شنبه کاهش نسبی دما و پدیده مه‌گرفتگی پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی دمای شهرکرد در صبح روز یکشنبه را سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: بر این اساس شهرکرد سردترین مرکز استان‌ها و سردترین ایستگاه در استان گزارش شد.

با پایان یافتن سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

اگر چه در سال آبی که گذشت بارش برف در استان تا حدی بهبود یافت و موجب جاری شدن برخی چشمه‌ها شد اما این بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت ۳۲ میلی‌متر کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان