وزیر نیرو خبر داد:

افزایش حوادث به دلیل فشار بالای شبکه برق/ مردم با صرفه جویی تلاشگران صنعت برق را یاری دهند

وزیر نیرو با اشاره به این که تقاضای مصرف برق به رقم بسیار بالای 80 هزار مگاوات رسیده است، گفت: این شرایط احتمال بروز حوادث را در صنعت برق افزایش می‌دهد و نیاز است که مشترکان با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق، متولیان صنعت را در تامین برق پایدار برای همگان یاری دهند.

افزایش حوادث به دلیل فشار بالای شبکه برق/ مردم با صرفه جویی تلاشگران صنعت برق را یاری دهند
صفحه اقتصاد -

 "علی اکبر محرابیان" در گفت‌وگو با خبر نیمروزی تشریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته هفته بسیار گرمی را پشت سر گذاشتیم. طی این هفته برای برخی از شهرها رکورد حرارتی جدیدی ثبت شد و بعضی از شهرها مانند تهران به رکورد تاریخی خود نزدیک شدند.

وی ادامه داد: نیاز مصرف صنعت برق به حدود 80 هزار مگاوات رسید در واقع این عدد در ایستگاه 79 هزار و 872 مگاوات توقف کرد. این عدد نسبت به اوج مصرف سال قبل 8.7 درصد رشد را تجربه کرده است و سال گذشته 73 هزار و 463 مگاوات بود.

محرابیان تصریح کرد: در واقع نیاز مصرف صنعت برق تا به حال 6 هزار و 400 مگاوت نسبت به سال گذشته بالاتر ثبت شده است.

وزیر نیرو افزود: صنعت برق با همت تلاشگران خود قادر به تولید، انتقال و توزیع برق بود، ولی شبکه برق فشار زیادی را تحمل می‌کند و در چنین شرایطی احتمال بروز حوادث در صنعت برق افزایش می‌یابد، به عبارتی در اوج مصرف، قدرت و ظرفیت پایین آمده و بروزحوادث، محدودیت را به همراه خواهد داشت.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این در حالی است که در شرایط کم‌باری در صورت بروز حادثه با مانور خطوط و جا به جایی خط، بار شبکه انتقال داده می‌شود و محدودیتی را به همراه ندارد.

وی ادامه داد: روز گذشته در منطقه‌ای از تهران حادثه‌ا‌‌ی را شاهد بودیم که منجر به محدودیت شد و بخشی از مشترکان محدودیت را حس کردند که گواه این مسئله است.

محرابیان اظهار داشت: امید است مشترکان صنعت برق با صرفه‌جویی و کاهش مصرف با تلاشگران این حوزه همراهی داشته باشند تا برق به صورت پایدار برای تمام بخش‌ها تامین شود. 

وزیر نیرو یادآور شد: مطابق نظر کارشناسان هواشناسی این شرایط گرم طی چند روز آینده در مناطق مرکزی و جنوبی کشور ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود، روند مصرف برق در همبن محدوده قرار داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت صرفه‌جویی گفت: از مشترکین خواهش می‌شود تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و صنعت‌گران حوزه انرژی را یاری دهند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد