وزیر نیرو در دیدار ۳ ساعته با کارکنان روابط عمومی وزارت نیرو تاکید کرد

لزوم تبیین شرایط و الزامات صنعت آب و برق برای جلب همکاری مردم/ دعوت به صرفه‌جویی به معنای کاهش رفاه نیست

وزیر نیرو گفت: آگاهی بخشی و همراه کردن مردم با شرایط و الزامات صنعت آب و برق و پرهیز از ایجاد هرگونه نگرانی باید به عنوان یک اصل در روند فعالیت روابط عمومی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

لزوم تبیین شرایط و الزامات صنعت آب و برق برای جلب همکاری مردم/ دعوت به صرفه‌جویی به معنای کاهش رفاه نیست
صفحه اقتصاد -

" علی‌اکبر محرابیان" همزمان ایام دهه کرامت و فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی  در دیدار و گفت‌و‌گوی صمیمانه با کارکنان روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت نیرو  که سه ساعت  به طول انجامید، ضمن تبریک این ایام به تمامی فعالان عرصه روابط عمومی به خصوص در صنعت آب و برق، گفت: آب، برق و فاضلاب کالاهایی هستند که همه جوانب زندگی بشر از جمله شغل، امنیت، اقتصاد و پیشرفت را تحت تاثیر قرار می‌دهند به طوری که می‌توان اهمیت این عناصر را با اموری چون امنیت و سلامت مقایسه کرد

وزیر نیرو با بیان اینکه پیشرفت‌های تکنولوژیک کشور در سایه فعالیت صنعت آب و برق حاصل می‌شود، افزود:  این در حالی است که مقام نخست صادرات فنی مهندسی کشور نیز هم اکنون متعلق به صنعت آب و برق است.

محرابیان به استناد نظرات کارشناسان رسانه و علوم اجتماعی، فضا و شناخت عمومی درباره فعالیت‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم را نسبت به دوره‌های گذشته بسیار متفاوت دانست و گفت: آگاهی‌بخشی و همراهی مردم با شرایط و الزامات صنعت آب و برق و پرهیز از ایجاد هرگونه نگرانی در اذهان عمومی به عنوان یک اصل شناخته می‌شود.

وزیر نیرو تاکید کرد: بین امیدواری و نگرانی مردم مرز بسیار باریکی است و اینکه چالش‌ها چگونه مدیریت شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی برنامه‌های مدیریت مصرف برق را به عنوان نمونه مثال زد و اظهار داشت: مثلاً در مدیریت مصرف برق و دعوت به صرفه‌جویی، رویکردها به معنای کاهش رفاه مردم نیست بلکه شامل کاهش مصرف در بخش هایی است که رفاه ایجاد نمی‌کند و در واقع اتلاف انرژی هستند.

وی با اشاره به اثربخشی فعالیت‌های روابط عمومی وزارت نیرو ذیل همکاری کارکنان متخصص و همراه تاکید کرد: پیشبرد سیاست‌های خوب در کنار تبیین خوب رسانه‌ای می‌تواند موثر واقع شود.

محرابیان نحوه بیان مطالب از سوی رسانه و روابط عمومی را بسیار مهم دانست و افزود: ادبیات و زبان رسانه باید در شان مردم فرهیخته ایران باشد و بر همین اساس نیز در سال‌های اخیر شاهد همراهی خوب مردم و مشترکان در طرح‌های مدیریت مصرف برق بوده‌ایم.

وی اقناع مردم را وظیفه رسانه و روابط عمومی دانست و افزود در این شرایط وظیفه روابط عمومی وزارت نیرو بسیار خطیر است به طوری که در ابتدا نیاز است مردم همراه شوند و در ادامه رسانه و روابط عمومی آنها را اقناع کند.

محرابیان توجه به اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را نیز در اطلاع رسانی‌ها خاطرنشان کرد و گفت: انرژی‌های تجدید پذیر در دنیای امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که در عین استفاده از اوج تکنولوژی، از محیط زیست نیز به شدت حفاظت می‌شود و نیاز است اطلاع رسانی در این بخش تقویت شود.

وی بیان کرد: نکته مهم این است که وزارت نیرو تولید کننده و تسهیل کننده بخش تولید کشور است و روابط عمومی و رسانه باید با درنظر گرفتن این اصل، سیاست‌های صنعت آب و برق را به خوبی برای مردم تبیین کنند.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد