نفت پاسارگاد، حامی توسعه دانش و فناوری در صنعت راه و شهرسازی ایران

آیین‌نامه امضای تفاهمنامه همکاری مشترک علمی _ پژوهشی بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت نفت پاسارگاد امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت۱۴۰۳) برگزار شد.

 نفت پاسارگاد، حامی توسعه دانش و فناوری در صنعت راه و شهرسازی ایران
صفحه اقتصاد -

اکبر دادخواه، مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد، در این نشست ضمن عرض خیر مقدم به نمایندگان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به پتانسیلی که در شرکت نفت پاسارگاد وجود دارد چشم‌انداز روشنی برای این تفاهمنامه ترسیم می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات ما در تیم مدیریتی فعلی تمرکز بر فاز اجرایی پروژه‌های نظری است. چراکه عملگرایی در این عرصه آثار ملموسی در توسعه و رشد پایدار کشور به ارمغان می‌آورد.

دادخواه در ادامه افزود: عملگرایی بارها مورد توصیه و توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و در ترسیم نقشه راه شرکت نفت پاسارگاد کمک شایانی کرد. ضمن‌آنکه با توجه به احیا سطح تعاملات میان دو مجموعه روی حمایت‌‌ وزارت راه و شهرسازی نیز در تحقق این امر حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم.

او تصریح کرد: البته در حال حاضر نیز همکاری‌های سازنده‌ای میان دو مجموعه شکل گرفته و تفاهمنامه‌های مشترک متعدد با تمام زیرمجموعه‌های وزارت راه به امضا رسیده است. روندی که امید است گسترش پیدا کند.

 جذب نخبگان در شرکت نفت پاسارگاد

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد، همچنین حضور فعال در انجمن قیر را با توجه به ظرفیت سهامداران و سوابق نفت پاسارگاد در این زمینه از برنامه‌های آتی شرکت دانست و بیان کرد: از پیشنهادهای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز  برای بازدهی موثرتر  در این زمینه استقبال خواهیم کرد.

دادخواه با اشاره به اینکه اخیرا پیشنهادی مبنی بر راه‌اندازی یک واحد اداری برای تولید محتوای آموزشی  و تخصصی در راستای فعالیت‌های شرکت  نیز مطرح شد گفت: از آن‌جایی که حفظ رضایت مشتری و ذی‌النفعان از اولویت‌های اصلی شرکت می‌باشد موضوع راه‌اندازی این واحد با هدف ترسیم چشم‌انداز کارشناسی شده برای مشتریان و ذی‌النفعان در دستور کار قرار گرفت.

او همچنین با تاکید بر حفظ سرمایه انسانی در کشور تصریح کرد: با تربیت نیروی عملیاتی می‌توان در جهت حفظ سرمایه انسانی کشور و نخبه‌گرایی حرکت نمود و در بحث اشتغال و اجرای مسئولیت‌تسهیل‌گری کرد. در همین زمینه شرکت نفت پاسارگاد با تکیه بر ظرفیت‌های موجود همچون تنوع جغرافیایی و در راستای ارتقا عملکرد مسئولیت‌های اجتماعی طرح‌هایی در نظر گرفته است.

 دغدغه کیفی‌گرایی در کشور با نفت پاسارگاد مرتفع می‌شود

محمدمهدی حیدری، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: از آن‌جایی در مجموعه راه و شهرسازی شامل انبوهی از راه‌ها است دغدغه اصلی ما در این وزارتخانه به عنوان مصرف کننده اصلی قیر  کیفیت است.

وی ادامه داد: حال با توجه به همکاری‌های مسبوق به سابقه‌ وزارت راه با شرکت نفت پاسارگاد و عملکرد قابل توجه این شرکت در این زمینه اطمینان خاطر نسبت به کیفیت کار این شرکت حاصل شده است تا جایی‌که در حال حاضر نفت پاسارگاد نقشی راهبردی برای ما دارد.

حیدری افزود: تاکنون هر همکاری علمی – پژوهشی که با شرکت نفت پاسارگاد صورت گرفته است با موفقیت به اتمام رسیده و در پروژه‌های اجرایی نیز بازدهی فاخر و چشم‌گیری رقم خورده است. بنابراین مجموعه وزارت راه از امضای تفاهمنامه با این شرکت‌ قطعا استقبال خواهد کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ادامه داد: تفاهمنامه‌های شرکت نفت پاسارگاد همواره خروجی محور است و امید است در تفاهنامه‌ فعلی همچون گذشته روند همکاری علمی و اجرایی در کنار یکدیگر به ثمر نشیند و  دغدغه‌ کیفی‌گرایی در کشور مرتفع گردد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان