بارش شدید باران زیر ساخت های این شهر را نابود کرد

در این خبر به توضیحاتی درباره خسارت بارش شدید باران به زیر ساخت های این شهر پرداخته شده است.

بارش شدید باران زیر ساخت های این شهر را نابود کرد
صفحه اقتصاد -

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: بارش های شدید باران طی روزهای اخیر موجب بروز خسارت به ابنیه و زیر ساخت های عمومی نهاوند شد.

حمید پور حسینی اظهار کرد: هنوز میزان خسارت وارده به زیر ساخت ها برآورد نشده بنابراین اداره راه، امور آب، شهرداری و شرکت های خدمات رسان مکلف به بررسی میزان خسارت وارده و ارائه گزارش آن به ستاد بحران شدند.

وی اضافه کرد: بارش متناوب باران در روزهای دهم و یازدهم آبان امسال به میزان ۷۰ میلیمتر در ۲۴ ساعت تنها در شهر برزول نهاوند، خسارت هایی به همراه داشت که عمده آن آبگرفتگی برخی منازل و ورود گل و لای به خانه های مسکونی بود.

رییس جمعیت هلال احمر نهاوند نیز گفت: طی بارش های باران شدید در یک هفته اخیر به برخی زیرساخت خسارت ها وارد آمد و عملیات امداد رسانی بلافاصله پس از اعلام مرکز فرماندهی بحران فرمانداری، آغاز شد.

علی کیانی افزود: شب نخست به مدت یکربع بارندگی شدید در شهر برزول رخ داد که موجب ورود گل و لای به داخل محوطه مدرسه و ریزش یکی از دیوارهای آن همچنین آبگرفتگی ۲ واحد مسکونی شد.

وی اضافه کرد: امکان حضور دانش آموزان در مدرسه وجود نداشت بنابراین با بهره گیری از دستگاه های موجود، تیم های امدادی در حال تخلیه گل و لای داخل محوطه مدرسه هستند.

رییس جمعیت هلال احمر نهاوند اظهار کرد: تغییر ساختار و غیر مهندسی در ورودی شهر بروزل و چهار خطه شدن مسیر آن این شهر را در مسیر سیل قرار داده و با هر بارندگی شاهد آبگرفتگی شدید معابر و منازل مسکونی هستیم.

کیانی افزود: جداول قدیمی موجود در ورودی شهر برزول امکان هدایت آب باران و سیلاب را ندارد بر این اساس ایجاد کانال جدید استاندارد در شهر برای هدایت آب های سطحی و آب باران ضروری است.

وی اضافه کرد: بخشی از کانال های موجود در معابر شهر برزول نهاوند سرپوشیده هستند و با وجود شدت بارندگی و جریان یافتن آن در معابر اما داخل کانال آب چندانی وجود نداشت.

رییس جمعیت هلال احمر نهاوند ادامه داد: با تصمیم ستاد مدیریت بحران مقرر شد برای رفع موقتی مشکل آبگرفتگی تا ترمیم و ایجادکانال جدید، دریچه هایی بر روی این کانال های سر پوشیده شهر از چند نقطه ایجاد شود.

وی افزود: برای کاهش خسارت های ناشی از بارش باران و بروز سیلاب باید سازه ها استاندارد سازی شوند در عین حال زیر ساخت های پیش بینی شده برای هدایت آب توسط مردم دستکاری نشوند.

رییس جمعیت هلال احمر نهاوند اضافه کرد: مردم این شهرستان سالها شاهد بارندگی به این شدت نبودند بنابراین برخی در مناطق روستایی و شهری به منظور ایجاد پل اقدام به مسدود کردن کانال و جداول پیش بینی شده برای جریان آب کرده که این کار آنها موجب بالا آمدن آب و ورود آن به داخل خانه ها شد.

کیانی بیان کرد: چندین تیم هلال احمر نهاوند در بارندگی اخیر با استفاده از دستگاه پمپ و لجن کش کار امداد رسانی را بر عهده داشتند البته تیم های دیگر مربوط به اداره آب و سایر نهادها در امداد رسانی مشارکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز گفت: با توجه به هشدار هواشناسی ، برای پاسخگویی به بحران احتمالی و مشکلات متاثر از بارش باران، تمامی شعب در شهرستان‌های استان در آمادگی کامل قرار دارند.

علی سنجربگی افزود: اکنون ۱۸ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان همدان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

پیشنهاد سردبیر

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد