وضعیت آب و هوا گیلان فردا چهارشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ | گیلانی ها بخوانید

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا گیلان فردا چهارشنبه 8 شهریور ماه 1402 پرداخته شده است. 

وضعیت آب و هوا گیلان فردا چهارشنبه 8 شهریور ماه 1402 | گیلانی ها بخوانید
صفحه اقتصاد -

پس از حدود ۲ روز هوای گرم و آفتابی در گیلان، بار دیگر سامانه بارشی و خنک از اواخر وقت امروز سه‌شنبه وارد استان می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه از عصر و اواخر وقت امروز سه‌شنبه شاهد بروز جریانات شمالی در استان خواهیم بود، گفت: فعالیت این سامانه ناپایدار و بارشی تا صبح روز پنجشنبه هفته جاری در گیلان ادامه دارد و در این مدت آسمان استان در بیشتر ساعات، ابری و مه‌آلود خواهد بود که به تناوب وزش باد و کاهش دما برای نقاط مختلف پیش‌بینی شده است.

آرش نبی‌زاده اظهار کرد: در طی مدت فعالیت این سامانه بارشی، دمای گیلان نیز چهار تا هشت درجه کاهش می یابد ضمن اینکه بارش‌ها در برخی مناطق استان رگباری گاهی شدید همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده‌ است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت این سامانه از اواخر وقت امروز تا اواخر وقت فردا "چهارشنبه" هشدار سطح نارنجی صادر شده است که طی این مدت احتمال آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد؛ بنابراین باید تمهیدات لازم صورت گیرد.

کارشناس هواشناسی استان گیلان با تاکید بر خودداری از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در طی فعالیت این سامانه ناپایدار اظهار کرد: با فعالیت این سامانه، سطح جاده‌ها لغزنده و کاهش دید رانندگان را به همراه خواهد داشت بنابراین لازمست احتیاط لازم صورت گیرد.

وی با بیان این که دریا برای امروز آرام و با موج‌کوتاه اما برای صبح "جهارشنبه" مواج با موج ۱.۵ متر پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: بر این اساس، فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است؛ طی ۲۴ ساعت گذشته صومعه‌سرا با ۳۲ درجه سلسیوس گرمترین و اسب‌وونی تالش با ۱۴ درجه خنک‌ترین مناطق استان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۱ درجه و رطوبت ۶۵ درصد است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان یادآور شد: سامانه ناپایدار جوی یاد شده از صبح "پنجشنبه" هفته جاری به تدریج ضعیف و از استان خارج می‌شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد