وضعیت آب و هوا مازندران فردا چهارشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ چگونه خواهد بود؟

پیش بینی وضعیت آب و هوا مازندران فردا چهارشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ | مازندرانی ها در این روز منتظر سیل باشند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا مازندران فردا چهارشنبه 8 شهریور ماه 1402 پرداخته شده است. 

پیش بینی وضعیت آب و هوا مازندران فردا چهارشنبه 8 شهریور ماه 1402 | مازندرانی ها در این روز منتظر سیل باشند
صفحه اقتصاد -

هواشناسی مازندران نسبت به احتمال جاری شدن سیلاب، روان آب و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.

هواشناسی روز سه شنبه با صدور هشدار سطح زرد، پیش بینی کرد که با شکل گیری جریانات شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، آسمان مازندران از عصر امروز تا روز پنجشنبه هفته جاری، با رگبار متناوب باران، وزش باد، رعد و برق و کاهش دما همراه خواهد بود.

هواشناسی، احتمال آبگرفتگی وجاری شدن روان‌آب، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی ذکرکرد که مناطق مختلف مازندران را تحت تاثیر قرار می دهد.
در این اخطاریه به شهروندان توصیه شده علاوه رعایت جوانب احتیاط در هنگام ترددهای جاده ای و سایر اقدامات پیشگیرانه، از اسکان یافتن در کنار رودخانه‌ ها خودداری کنند.
هواشناسی همچنین به کوهنوردان نیز توصیه کرد که در طی این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسی، صاف تا نیمه ابری بویژه در ارتفاعات با افزایش دما و از عصر امروز سه شنبه نیز بتدریج ابری از سمت غرب استان با رگبار و رعد و برق و وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی کرد.
آسمان مازندران در روز چهارشنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود با کاهش دما، وزش باد و در بعضی ساعات با رگبار باران و احتمال رعد و برق همراه خواهد بود و بیشینه دما نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۶ تا ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی شده است.
شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه
نیمه ابری در مناطق غربی و ارتفاعات گاهی افزایش ابر با بارش پراکنده باران با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی شده است.
از روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده نیز آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۰ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر همراه خواهد بود.
داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بندرامیرآباد و ساری با ثبت دمای ۳۶.۵ و کلاردشت با ۲۵.۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
وضعیت دریای خزر نیز در روز جاری مواج پیش بینی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد