مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد دریا محور در چابهار راهگشاست

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: بهره‌گیری از سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد دریا محور در بندر اقیانوسی چابهار می‌تواند بسیار راهگشا باشد و نقش مهمی در توسعه سواحل بلوچستان ایفا کند.

سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد دریا محور در چابهار راهگشاست
صفحه اقتصاد -

حمیرا ریگی روز چهارشنبه در دیدار با مشاور وزیر صمت و دبیر شورای عالی اقتصاد دریا محور افزود: امروز از آن فرصت‌ها و لحظات ارزشمندی است که سازمان منطقه آزاد چابهار با حضور مسوولان کشوری بتواند باعث تحولی در این منطقه راهبردی کشورمان در جهت تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» بتواند موثر باشد.

وی بیان کرد: برگزاری جلسه‌ با هدف توسعه اقتصاد دریا محور بسیار مهم است چرا که همه کشورهای توسعه یافته چه کشورهای توسعه یافته صنعتی چه آنانی که در حال توسعه هستند معمولاً اگر دقت کنیم یا به دریا وصل هستند یا عمدتاً از مسیر دریا توانسته‌اند به توسعه اقتصادی دست پیدا کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان کرد: ظرفیت‌ها و نعمت‌های خدادادی در دریا وجود دارد که این نعمت‌ها در دریا در واقع مغفول مانده و باید سعی کنیم از حالت بالقوه به حالت بالفعل تبدیل شوند تا بتوانیم شتاب بیشتری به توسعه اقتصادی کشور بدهیم.

وی تصریح کرد: به این هم باور داریم که توسعه توسعه اقتصادی کشور بدون در نظر داشتن اقتصاد دریا محور امکان‌پذیر نخواهد بود بنابراین پرداختن به این موضوع برای رسیدن به توسعه اقتصادی شتاب بیشتری را باعث خواهد شد.

ریگی گفت: خوشبختانه کشور جمهوری اسلامی ایران هم از سمت شمال و هم از سمت جنوب به دریا دسترسی دارد و دارای ظرفیت‌های فراوانی است که ما به واسطه این جغرافیا نعمت‌های خدادادی که کشور دارد می‌توانیم به توسعه بالایی در اقتصاد برسیم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایطی که الان کشورمان بعد از انقلاب اسلامی ایران به واسطه پایداری و استواری و اصرار بر عزت ملی خود و دفاع از مظلومان جهان و بویژه جهان اسلام داشته همیشه تحت تهدیدها و شرایط سخت بین المللی قرار گرفت بنابراین بحث جنگ اقتصادی برای همه ما یک واژه آشنایی است.

چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور می‌تواند سهم بزرگی را در اقتصاد دریا محور داشته باشد

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: در فصل جدید مدیریتی سازمان منطقه آزاد چابهار که همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ مقارن شد و مزین شده به شعار زیبای "جهش تولید با مشارکت مردم"، با یک رویکرد توسعه محور و دیپلماسی اقتصادی با رهیافت لجستیکی و تقویت و توسعه اقتصاد دریا محور تلاش دارد تا موجبات شکل‌گیری هاب ترانزیتی و رویکرد برندسازی در فضای بین‌المللی بر مبنای جغرافیای راهبردی چابهار بتوانیم در مسیر جهانی شدن به عنوان یک بازیگر نوظهور در پهنه آسیا فعالیت کنیم و برای پیشبرد این اهداف و تحقق این رویکرد، همکاران وزارت صمت می‌تواند سهم بسزایی را بر عهده بگیرد.

وی بیان کرد: نگاه ویژه‌ای که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور شهید به چابهار داشتند باعث شد تا شاهد تحرکاتی از طرف دشمن در این منطقه باشیم که در ۱۶ فروردین متاسفانه حادثه تروریستی در این منطقه اتفاق افتاد که در بیانیه دشمنان هدف از این حادثه تروریستی را تلاش در راستای توقف توسعه این منطقه عنوان کردند.

ریگی افزود: این اتفاق نه تنها باعث توقف توسعه نشد بلکه سرعت توسعه را بالا برد. چرا که ما در جلساتی که با وزیر صنعت و کشاورزی سریلانکا داشتیم و مذاکراتی که انجام شد از طرف این کشور اعلام شد که دفتری برای منطقه آزاد چابهار در تقویت و توسعه روابط در اختیار این سازمان قرار گیرد.

وی ادامه داد: این امر باعث شد که جلساتی با نماینده پارلمانی و مشاور رئیس جمهور به صورت آنلاین داشته باشیم در همان جلسه دفاع موجه و قابل قبولی از طرف آن کشور برای توسعه و تقویت روابط دو کشور از طریق منطقه آزاد چابهار مطرح شد؛ علاوه بر این در رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران و همایش همتایابی در قشم ما شاهد ترافیک حضور سرمایه‌گذاران در غرفه منطقه آزاد چابهار بودیم

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: علاوه بر هیات کشور سریلانکا، مذاکرات خوبی با وزیر اجتماعی کشور عمان، سرمایه‌گذاران کشور افغانستان، هیات کشور بورکینافاسو، نایب رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان در این رویدادهای تجاری و اقتصادی انجام شد. ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان