پیشبرد نقشه راه توسعه همکاری‌ها و دیپلماسی اقتصادی با سریلانکا

حمیرا ریگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، در دیدار با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور آریارانته مارتین رئیس هیأت سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا در روز یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ در محل وزارت‌ امور خارجه گزارشی از علاقه‌مندی و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک در راستای همکاری‌های فیمابین تجاری و اقتصادی با سریلانکا ارایه کرد.

پیشبرد نقشه راه توسعه همکاری‌ها و دیپلماسی اقتصادی با سریلانکا
صفحه اقتصاد -

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن استقبال از تعاملات و گسترش همکاری‌های مشترک اظهار داشت: از ایجاد و توسعه همکاری اقتصادی میان سازمان منطقه آزاد چابهار و هیات سرمایه‌گذاران سریلانکایی حمایت و همچنین تسهیل در تاسیس دفتر مشترک و بازدید متقابل هیأت‌های اقتصادی طرفین از چابهار و سریلانکا را اعلام کرد.

آریارانته مارتین رئیس هیات سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع کشور سریلانکا هم در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی سریلانکا برای توسعه و گسترش مناسبات تجاری در چابهار، آن را بستری مطمئن برای سرمایه‌گذاران این کشور جهت همکاری‌های مشترک اقتصادی دانست.

گفتنی است؛ چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است و دو کشور ایران و سریلانکا عضو اتحادیه همکاری‌های اقتصادی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) می‌باشند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان