طلا گران می شود؟ / ترکش طوفانی حمله ایران در بازار طلا

جزئیات تاثیر حمله ایران در بازار طلا را در این خبر می خوانید.

طلا گران می شود؟ / ترکش طوفانی حمله ایران در بازار طلا
صفحه اقتصاد -

یک فعال حوزه بازار طلا تحولات سیاسی در سطح دنیا را عامل اصلی تغییرات قیمت طلا و ارز اعلام کرد.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا در گفت و گو با اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت بازار طلا در روزهای گذشته گفت: وضعیت بازار طلا با توجه به تحولات سیاسی اخیر همچنان تحت تاثیر قیمت انس جهانی قرار دارد.

وی با با بیان اینکه در این هفته بازار طلا نوسان ۳۰ دلاری را تجربه کرده گفت: در حال حاضر قیمت ها نسبت به اوایل هفته تغییر چندانی نداشته است و با توجه به تغییرات قیمت انس جهانی میتوان گفت که بازار با ثباتی را پشت سر گذاشته ایم.

کشتی ارای همچنین در مورد نرخ ارز عنوان کرد: قیمت ارز در اوایل هفته با افزایش همراه بود اما در اواسط هفته قیمت ها کاهش داشته و در حال حاضر تقریبا به سطح قیمت اولیه بازگشته است. 

وی همچنین اضافه کرد: حباب سکه هم تغییر زیادی نکرده است و دلیل این عدم تغییر حراج های هفتگی سکه است که توسط بانک مرکزی برگزار می شود. 

این فعال بازار طلا در مورد آخرین قیمت ها در بازار گفت: هم اکنون انس جهانی ۲هزار و ۶۶۹ دلار است. 

وی افزود: امروز در بازار سکه طرح قدیم ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۷ میلیون تومان، سکه های یک گرمی ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، هر مثقال طلای آب شده ۱۷ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان، هرگرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان مبادله شده است. 

کشتی آرای حباب سکه را ۸ میلیون تومان اعلام کرد.

این فعال بازار طلا در مورد آینده بازار با توجه به اتفاقات اخیر در سطح دنیا عنوان کرد: در حال حاضر شرایط موجود و اتفاقات در سطح جهانی باعث شده قیمت ها به این سطح برسد و قبل از این اتفاقات قیمت ها خیلی پایین تر بوده و به نظر می رسد این افزایش قیمت حداقل در چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد